Spring naar bijdragen

Film reviews en gezelligheid


Duken

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Gisteravond heb ik King Arthur: Legend of the Sword gekeken. Al was het een itunes rip, de beeldkwaliteit was niet al te denderend. Achteraf had ik liever op een bluray rip gewacht.

De film zelf was goed. Het acteerwerk van Charlie Hunnam was uitstekend, hij deed mij denken aan Tom Hardy. Ook Jude Law deed het uitstekend als Vortigern, een kwaadaardige koning. Djimon Hounsou deed het slecht. Zijn rol was overbodig, ik heb het idee dat hij een rolletje had in de film omdat ze er toch 1 gekleurde acteur in wilden stoppen. Over het algemeen was het acteerwerk goed.

Het decor was soms erg slecht, het leek hier en daar wel alsof men een aantal sinaasappelkistjes op elkaar had gestapeld met wat oude lappen om een soort middeleeuws effect te bereiken. Het decor deed mij soms denken aan de TV show Hercules, erg low budget. Aan de andere kant waren er ook scenes waarin het decor fantastisch uit de verf kwam en het er zeer goed uitzag.

Het verhaal was goed maar niet trouw aan de legende. Merlijn was er zelf niet in te zien, wel een van zijn mages. De uitbeelding van het verhaal was goed aan te zien, zowel het camerawerk als de montage waren redelijk goed. Ik stoorde mij aan een samenvattting, tot 2 keer toe werden veel gebeurtenissen binnen een minuut snel samengevat door meerdere narrators, de acteurs. Als men die gebeurtenissen goed had willen uitbeelden had de film minimaal een uur langer geduurd. Wie deze samenvattingen mist, zal het verhaal niet volledig begrijpen.

De CGI en special effects waren wisselend. Soms zagen ze er fantastisch uit, soms jaren '90 style. Al moet ik erkennen dat ik een slechte rip heb gezien en de film niet in 3D heb bekeken. Erg veel wil ik dus niet zeggen over de effecten. Maar een oscar gaan ze er niet voor winnen, vermoed ik.

Wat mij erg stoorde was het PG13 gedoe. Guy Ritchie, een uitstekende regisseur, had nooit moeten instemmen met deze rating. Door bloed en gewelddadige scenes eruit te halen, kwam het soms over alsof ik naar een geforceerde 'het moet een familiefilm zijn' zat te kijken. De productiemaatschappij wou natuurlijk dat zoveel mogelijk pubers de bioscoop in konden, daarom de rating en het ontbreken van bloed/realistisch geweld. Dat deed enorm veel afbreuk aan de film, de beste vechtscenes leken soms op A-Team scenes. Deze film had grover, harder en meer gericht op volwassenen moeten zijn. Dan was het, met enkele script aanpassingen een meesterwerk geworden. Jammer.

Ik geef deze film toch een ruime 7. Zeker bioscoop waardig als men van 3D houdt.
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Zo.....dat is een nieuw soort review op duken.nl ;) daar kan moviemeter jaloers op zijn. 

Bedankt voor de uitgebreide review. Ik zal zelf niet ook wachten op een betere release. 

Dat pg13 gedoe herken ik, van mij hoeven er ook geen afgehakte ledematen in beeld te zien. Maar een harde strijd zonder een druppel bloed op een zwaard kijkt zo raar. Heb ik ook een hekel aan. 

Maar we gaan hem zeker kijken! Dank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Nee, afgehakte ledematen hoeven van mij ook niet. Maar het moet wel realistisch zijn. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Batman v Superman: Dawn of Justice (2016)

De mensheid maakt zich zorgen over de ongecontroleerde handelswijze van Superman, na een verwoestende actie in Metropolis. Dit baart de bevolking van Gotham City ook zorgen. Batman komt poolshoogte nemen in Metropolis. De twee superhelden raken in een heftige strijd verwikkeld. Al snel dreigt er opnieuw een dag des onheils, veroorzaakt door de schurk Lex Luthor. Batman en Superman zullen hun meningsverschil aan de kant moeten zetten om een nieuwe ramp te voorkomen.

image.png

 

4 sterren:  :yahoo::yahoo::yahoo::yahoo::vrouwduivel:

Ik heb de extended edition gekeken... duurde 3 uur maar was het kijken waard. 
Uitstekend actie / SF film.  Geen last van 3d, thuis lekker 2d ;) en een tof verhaal.

Genoten van deze heerlijke DC film

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Patriots Day (2016)

Patriots Day' volgt de gebeurtenissen rondom de bomaanslag tijdens de Boston Marathon in 2013. Na de aanslag werkte politiecommissaris Ed Davis nauw samen met de FBI. Samen met zijn team deden ze onderzoek naar de aanslag en joegen ze de daders op.

image.png

https://www.moviemeter.nl/film/507893

3 sterren:  :yahoo::yahoo::yahoo::vrouwduivel::vrouwduivel:

Begin was iets traag maar daarna kwam de film lekker op gang. Hij duurt wel even (133 min). Maar is het kijken waard. Erg realistisch in beeld gebracht en waar gebeurt. Een goede film heren en dames.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Was niet slecht maar geen film die ik in de bioscoop had willen zien. Te patriottistisch. Met zulke sterke acteurs hadden ze veel meer kunnen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Ja dat klopt, maar ze wilde wel bij het realisme blijven. Ik kan veel meer "actie" verwacht.  Maar het is een erg Amerikaanse film. Maar dit is inderdaad geen film voor in de bioscoop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • 2 weken later...
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Tuintje in mijn hart 

Axel is een Surinamer die al 20 jaar in Nederland woont en volledig vernederlandst is. Hij is getrouwd met een Hollandse en is al die tijd niet meer terug geweest naar zijn geboorteland. Als zijn moeder de familie bij elkaar roept met de kerst omdat ze iets belangrijks moet vertellen, gaat hij samen met zijn vrouw, haar zus en met tegenzin terug naar Suriname. Al gelijk onder het kerstdiner explodeert de situatie als zijn broer Virgil hem iets vertelt waardoor alle stoppen doorslaan bij Axel. Wat volgt is een rollercoaster aan avonturen onder de Surinaamse zon en realiseert Axel’s vrouw zich opeens weer waarom ze verliefd werd op een Surinamer…

TUINTJE-IN-MIJN-HART_DEFST_3000px.jpg

2.5 / 5 sterren.

Beste ik Nederlandse film. Er zitten een aantal mooi geschoten scènes in en de acteurs doen hun best. :)

Prima wijntje, biertje chippie film van Nederlandse bodem in Suriname. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • 4 weken later...
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Het verlangen

Als de onontwikkelde Brigitte met een beroerd manuscript bij uitgeverij Goudemondt aankomt, zien de broers Marc en Boudewijn, directeurs van een noodlijdende familie-uitgeverij, direct mogelijkheden. Met het oog op de media laten ze haar van rol wisselen met de stotterende auteur van een literair meesterwerk. De truc werkt; het boek wordt zowel artistiek als zakelijk een megasucces, maar de aanvankelijke overeenstemming tussen alle partijen slaat om in een bittere strijd om erkenning.

het-verlangen_22417_600_0_90.jpg

Wat een bout film. Niet kijken, grrrr wat een slechte film.

1 / 5 sterren

Bah

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  5.261
  • Waardering:   503
  • Prestatiepunten:  466
  • Dagen gewonnen:  10
  • Lid sinds:  24-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Tis nederlands, eenvande ingrediënten voor een bijna gegarandeerde slechte film. (uitzonderingen daar gelaten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 503
  • 5,3k
  • 10

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik ken nog geen 10 Nederlandse films die ik mensen zou aanraden.
De Marathon was fantastisch, sommige films gemaakt in Nederland van Paul Verhoeven zijn uitstekend. Enkele films van Alex van Warmerdam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Jaja, Dit weekend maar Baywatch kijken. ;) Die komt beter uit de recensies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Schijnt redelijk te zijn als je er niet teveel van verwacht. De recensies zijn te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Ach precies, en anders heb je een avond mooie vrouwen gekeken. ^_^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • 4 weken later...
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

1111069.300.jpg?cb=1499510554Spider-man: homecoming

eter Parker keert na zijn eerste superheldengevecht als Spider-Man terug naar zijn normale leven in Queens. Hij hoopt snel bij The Avengers gevraagd te worden door Tony Stark, maar het telefoontje blijft uit. Peter wordt ongeduldig, denkt dat hij zichzelf als held moet bewijzen aan Tony Stark en gaat vervolgens zelf op zoek naar onrecht. Tijdens deze zoektocht komt hij al snel bij een mysterieuze wapenhandel van ene Adrian Toomes.

---

4.5 / 5 sterren! :w00t:

Heerlijke film, genoten en verrassend. Past heel goed in de verhaallijn van de Marvel films van de afgelopen tijd maar dit is wel een klassieker. Ik ben Spiderman fan maar de laatste films deden me niks meer. Ik zat nu op de bank te genieten. Wat een goed verhaal en een toffe twist. Moet je echt kijken als film fan. Ik vond hem geweldig :proost:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  5.261
  • Waardering:   503
  • Prestatiepunten:  466
  • Dagen gewonnen:  10
  • Lid sinds:  24-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Ik ben dus totaal géén spiderman fan. Ik weet niet, vind het hele personage maar niks.

Misschien toch maar eens proberen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 503
  • 5,3k
  • 10
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

1111345.300.jpg?cb=1505600686Baby Driver (2017)

'Baby Driver' volgt een jonge, getalenteerde chauffeur van vluchtauto's die lijdt aan tinnitus en vertrouwt op het ritme van zijn persoonlijke soundtrack om de beste te kunnen worden. Wanneer hij de vrouw van zijn leven ontmoet, doet hij een poging om uit de criminele wereld te stappen. Een verdoemde overval zorgt er echter voor dat hij voor zijn leven, liefde en vrijheid moet vrezen.

---

3.5 / 5 sterren :proost:

Lekkere film om te kijken. Erg sterk begin met goede heist scene's. Verhaal had een verrassend einde maar er kon naar mijn idee meer worden uitgehaald. Ik wou meer actie op de weg zien ;) Maar verder een heerlijke film. Bedankt voor de tip @Meh Meh en @Rikkert. ^_^

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • 2 weken later...

59e327aa7b41c-Schermafbeelding_2017-10-1 War for the Planet of the Apes (2017)

Ondanks al zijn inspanningen om een oorlog te vermijden, is Caesar alsnog in een onvermijdelijke strijd geraakt met de mensen. Caesar moet tot het uiterste gaan, terwijl hij geplaagd wordt door herinneringen aan zijn voormalige vriend en verrader Koba. Kan Caesar zijn volk leiden tijdens deze moeilijke tijden?

:frantics::frantics::frantics::frantics:

Mooie actie film!  

https://www.moviemeter.nl/film/1111073

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

8 minuten geleden zei puppy:

 War for the Planet of the Apes (2017)

:frantics::frantics::frantics::frantics:

Mooie actie film!  

https://www.moviemeter.nl/film/1111073

Lijkt me inderdaad een geweldige film. Ik wacht nog even totdat er een retail blu-ray versie beschikbaar is.

bewerkt door Monkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170
12 minuten geleden zei Monkie:

Ik wacht nog even totdat er een retail blu-ray versie beschikbaar is.

Heb de 1008p versie gezien en het beeld is toch wel prima, hoor :D 

Echt is best om te kijken, anders deed ik het ook en normaal wacht ik ook op retail blu-ray versie..

bewerkt door puppy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  913
  • Waardering:   193
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-10-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Oeh Baby driver had ik laatst ook gezien, vond ik echt wel een goeie film!

Gisteren Fast & Furious 8 gezien.

"When a mysterious woman seduces Dom into the world of terrorism and a betrayal of those closest to him, the crew face trials that will test them as never before."

Nou heb ik het sowieso al niet heel erg op de Fast & Furious serie, maar dit laatste deel sloeg wel echt alles. Zelden zo'n slecht plot gezien. Het verhaal sloeg werkelijk nergens op. Een beetje met auto's racen en daarmee de wereld zogenaamd redden. Door de vele actiescènes nog wel uit te zitten, maar verder weet ik in ieder geval wel weer waarom ik niet zo vaak dit soort films kijk.

1/5 sterren.:yahoo::vrouwduivel::vrouwduivel::vrouwduivel::vrouwduivel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 193
  • 913

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

7 uur geleden zei puppy:

Heb de 1008p versie gezien en het beeld is toch wel prima, hoor :D 

Echt is best om te kijken, anders deed ik het ook en normaal wacht ik ook op retail blu-ray versie..

Kwam toevallig een BD25-remux tegen.  Die ga ik morgen eens bekiijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170

  • Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Lid sinds:  17-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

10 minuten geleden zei puppy:

Zeg @Monkie, heb jij ook de nieuwe snelheid?

Jazeker. Sinds begin deze maand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,3k
  • 3k
  • 170
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

8 uur geleden zei THWIT:

Oeh Baby driver had ik laatst ook gezien, vond ik echt wel een goeie film!

Gisteren Fast & Furious 8 gezien.

"When a mysterious woman seduces Dom into the world of terrorism and a betrayal of those closest to him, the crew face trials that will test them as never before."

Nou heb ik het sowieso al niet heel erg op de Fast & Furious serie, maar dit laatste deel sloeg wel echt alles. Zelden zo'n slecht plot gezien. Het verhaal sloeg werkelijk nergens op. Een beetje met auto's racen en daarmee de wereld zogenaamd redden. Door de vele actiescènes nog wel uit te zitten, maar verder weet ik in ieder geval wel weer waarom ik niet zo vaak dit soort films kijk.

1/5 sterren.:yahoo::vrouwduivel::vrouwduivel::vrouwduivel::vrouwduivel:

Oef.... 1 ster? Nou ben ik best fan van the serie en kan vaak wel door de overdrevenheid heenkijken. Maar dit was inderdaad best heel erg: niet denken. Gewoon kijken. Auto's kunnen tenslotte zonder bestuurder rijden door een grote satelliet. :P

Ik keek hem met een maatje en een potje bier, dan is hij prima te doen. Mooie vrouwen maken veel goed ;)

Volgens mij had ik hem ook een cijfer gegeven eerder in het topic. Weet even niet meer wat. Naar wel hoger als 1 ster :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...