Spring naar bijdragen
guilpje

Vreemd Internet verbruik controleren op netwerk

Recommended Posts

Sinds een korte periode ondervinden we dat er zeer veel internet wordt verbruikt. Aangezien we maar 200GB elke maand hebben en er na 2 dagen al bijna 40GB van is verbruikt zouden we graag eens willen weten waar dit vandaan komt. We denken dat er iemand op ons WI-FI netwerk zit maar we vinden nergens hoe we ons wachtwoord moeten veranderen. IP adres in adresbalk typen werkt niet. Zou er een programma bestaan waarmee je het internet verbruik kan meten vanaf het moment dat je je PC opstart en welke programma's data hebben verbruikt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat voor merk en soort router gebruik je? Is te zien onder de router.
Als je toegang hebt tot de router, kan je niet alleen zien wat er wanneer gebeurd en wie wat doet, je kan dan ook het wachtwoord aanpassen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt als gebruiker op een netwerk standaard niet zien wie welke data gebruikt en hoeveel. Je kunt dus niet achterhalen wat de buurman uitspookt op het netwerk. Als beheerder van een netwerk kan je met zakelijke routers wel de datastromen zien. Geavanceerde routers kunnen ook datastromen SSL inlezen. Daarin zie je dus wat je buurman aan het doen is. 

Aangezien jij nu niet kan inloggen op de router is dat lastig . Maaaarrrrrr

Een handige tip is om gebruik te maken van een netwerk scanner. Deze zijn freeware en ook op Android etc . Je Download de tool, start deze en daarna zie alle active devices in je netwerk. 

Als je dus op kantoor zit met 4 pc's en je ziet dat er nog een 5de actief is met het tooltjes kan je achterhalen dat er wat vreemds is in je netwerk.

Goed punt om te beginnen, succes!! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We hebben een router van Telenet die we niet gebruiken als WI-FI punt, die heb ik nu uitgeschakeld. Daarnaast hebben we nog een SWEEX router en nog een router die ik niet weet staan. Heb wel toegang van de Telenet router.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

heb je geen code van je router ik heb een code van mijn router en als ik die code invul in mijn adresbalk (van internetbrowser) kan ik met een wachtwoord en gebruikersnaam erin komen,  de 1ste keer hoefde ik alleen op enter te drukken omdat ik nog een wachtwoord gebruikersnaam had moest ik toen wel gelijk aan maken.

Ben benieuwd of je het vindt ;) succes en laat ons maar weten als je wat gevonden hebt ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Advertorial - Geplaatst 21 uur geleden

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Het is makkelijk, na het aanmelden is er geen reclame meer zichtbaar.

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Vergelijkbare bijdragen

• Door skinny666
      Beste,
      Ik zou graag een Access Point van Netgear wat ik vroeger heb aangekocht toen ik nog bij telenet was gebruiken met mijn nieuwe provider namelijk proximus.
      kan ik  de SSID aanpassen want die  staat op telenet en het wachtwoord is ook van telenet.
    • Door Trizomu
      Stichting Stop Internetoplichting, dat meer dan tien jaar de fora OpgelichtOpInternet en daarna OpgeletOpInternet beheerde, stopt ermee. Volgens het team is de bewustwording toegenomen en weten bezoekers het Landelijk Meldpunt Internetoplichting goed te vinden.
      Bijna tien jaar geleden ging het forum OpgelichtOpInternet.nl online en in 2008 richtten de beheerders de stichting Stichting Stop Internetoplichting op. Doel was om gebruikers bewust te maken van risico's en mogelijke problemen bij het doen van aankopen op internet. Gebruikers konden details over aankoopproblemen in topics melden, waarna anderen hulp en advies konden geven. De stichting bracht organisaties, online betalingsproviders, hosters en advertentiesites onder andere op de hoogte van nieuwe methoden van oplichting. In 2012 werd de naam van het forum aangepast in opgeletopinternet.nl.
      "De veranderende omgeving heeft ons doen besluiten onze huidige online activiteiten via het forum OpgeletOpInternet.nl per 1 juli aanstaande te beëindigen", meldt de stichting nu. Volgens de teamleden zijn de bewustwording en alertheid onder consumenten inmiddels sterk verbeterd en neemt het aantal meldingen en malafide sites sterk af, onder andere door de komst van het Landelijk Meldpunt Internetoplichting. "Door hun samenwerking met banken, hosters en advertentiesites kan er snel gehandeld worden bij internetoplichting, wat duidelijk zijn vruchten afwerpt", aldus de stichting.
      Per 1 juli staat OpgeletOpInternet in onderhoud en zal er alleen nog te lezen zijn hoe consumenten veilig kunnen handelen op Marktplaats en waar ze op moeten letten bij online winkelen. Het team laat de mogelijkheid open dat anderen het beheer over het platform overnemen.
      In 2009 stopte een ander particulier initiatief om de veiligheid van online shoppen te verbeteren: Internetoplichting sloot zijn deuren nadat de rechter de beheerders veroordeelde tot het verwijderen en verwijderd houden van een topic over Trendylaarzen. Het bedrijf achter Trendylaarzen eiste dit wegens een beschuldiging van oplichting.

Toon volledig nieuwsbericht
    • Door Trizomu
      Stichting Stop Internetoplichting, dat meer dan tien jaar de fora OpgelichtOpInternet en daarna OpgeletOpInternet beheerde, stopt ermee. Volgens het team is de bewustwording toegenomen en weten bezoekers het Landelijk Meldpunt Internetoplichting goed te vinden.
      Bijna tien jaar geleden ging het forum OpgelichtOpInternet.nl online en in 2008 richtten de beheerders de stichting Stichting Stop Internetoplichting op. Doel was om gebruikers bewust te maken van risico's en mogelijke problemen bij het doen van aankopen op internet. Gebruikers konden details over aankoopproblemen in topics melden, waarna anderen hulp en advies konden geven. De stichting bracht organisaties, online betalingsproviders, hosters en advertentiesites onder andere op de hoogte van nieuwe methoden van oplichting. In 2012 werd de naam van het forum aangepast in opgeletopinternet.nl.
      "De veranderende omgeving heeft ons doen besluiten onze huidige online activiteiten via het forum OpgeletOpInternet.nl per 1 juli aanstaande te beëindigen", meldt de stichting nu. Volgens de teamleden zijn de bewustwording en alertheid onder consumenten inmiddels sterk verbeterd en neemt het aantal meldingen en malafide sites sterk af, onder andere door de komst van het Landelijk Meldpunt Internetoplichting. "Door hun samenwerking met banken, hosters en advertentiesites kan er snel gehandeld worden bij internetoplichting, wat duidelijk zijn vruchten afwerpt", aldus de stichting.
      Per 1 juli staat OpgeletOpInternet in onderhoud en zal er alleen nog te lezen zijn hoe consumenten veilig kunnen handelen op Marktplaats en waar ze op moeten letten bij online winkelen. Het team laat de mogelijkheid open dat anderen het beheer over het platform overnemen.
      In 2009 stopte een ander particulier initiatief om de veiligheid van online shoppen te verbeteren: Internetoplichting sloot zijn deuren nadat de rechter de beheerders veroordeelde tot het verwijderen en verwijderd houden van een topic over Trendylaarzen. Het bedrijf achter Trendylaarzen eiste dit wegens een beschuldiging van oplichting.
    • Door Trizomu
      Stichting Brein heeft de radiodienst GBC Radio via de rechter gedwongen te stoppen met zijn activiteiten op last van een dwangsom van tweeduizend euro per dag. De zender bood via de site Gezellig Kletsen de mogelijkheid tracks aan te vragen die vervolgens streaming gedraaid werden.
      GBC Radio verkreeg inkomsten uit zijn dienst, maar beschikte niet over de vereiste muzielicentie om materiaal waarop rechten berusten uit te zenden, meldt Brein. Met een rechterlijk ex-partebevel is de zender gedwongen offline te gaan. Als de zender niet aan het bevel zou voldoen, zou GBC Radio tweeduizend euro per dag moeten betalen met een maximum van vijftigduizend euro. Brein heeft de zender niet eerst gesommeerd te stoppen, omdat het om een 'niet goed te praten grootschalige auteursrechteninbreuk' zou gaan en een ex-partebevel beter zou werken.
      "Prima natuurlijk als mensen dit als hobby hebben en voor een paar tientjes koop je een licentie, dan ben je legaal", zegt Brein-directeur Tim Kuik over de actie. GBC Radio zond continu een selectie uit zijn aanbod uit, aangevuld met nummers die door de luisteraars werden aangevraagd. Dat aanvragen gebeurde via de chatbox op Gezellig Kletsen. Op die site staat nu de melding dat het radiostation gestopt is, maar terugkomt met licentie.

Toon volledig nieuwsbericht

• Recent nieuwsbericht

• Nu op het forum

• ... Mmm... Nooit over nagedacht eigenlijk. Maar je zegt daar wel wat waar ik nooit bij heb stilgestaan. Zo was de film "taken" laatst op TV. Ik kijk die via mijn Ziggo box en hij neemt deze automatisch op. Omdat ik geen reclame meer wilde kijken heb ik hem later aangezet op Netflix. Maar waarom mag ik hem dan niet downloaden?  In mijn geval betaald SBS6 de licentie. Betaal ik Ziggo om de film te kijken via SBS6 en wil ik hem morgen kijken dus neemt de Ziggo box hem op. Maar downloaden is niet toegestaan.... ik kan het helaas niet uitleggen
    • Ik blijf erbij dat er niks mis is met downloaden, het word al jaren gedaan met cassette bandjes muziek met vhs / betamax films en series, tegenwoordig met de ingebouwde opname functie in de decoders. Alleen met downloaden kan je zelf beslissen hoe en waar je het afspeelt, niks geen gemiste inkomsten voor de makers maar puur gebruikers gemak. Iemand mag mij echt eens duidelijk proberen te vertellen wat het verschil is als ik een gedownloade aflevering big bang theory kijk of opneem van tv.
    • 20 februari

Gocomma Intelligent MCU Control Alcohol Tester - BLACK

voor €11,45 met coupon code: Flash Sale

Xiaomi Electric Scooter Pro 12.8Ah Battery 8.5inch Two Wheels Scooter - Black Chinese Plug (2-pin)

voor €519,85 met coupon code: Flash Sale

Gocomma Intelligent MCU Control Alcohol Tester - BLACK

voor €11,45 met coupon code: Flash Sale

Utorch Remote Control Candle LED Light 3pcs - White

voor €6,16 met coupon code: Flash Sale

Gocomma Built-in 400 Game Console Frosted Appearance - Blue

voor €13,21 met coupon code: Flash Sale

Gocomma 168 in 1 Nostalgic Handheld Game Console - Yellow

voor €14,09 met coupon code: Flash Sale

FEIYUE 1 : 12 2.4G Four-wheel Drive High Speed Car Truck Toy

voor €80,17 met coupon code: GBSZTOY01

FY003AB Classic Retro All Terrain Off-road Vehicle