Jump to content

Wil je anoniem en veilig internetten, downloaden en streamen? Gebruik dan een VPN provider. Private internet access is verkrijgbaar voor €2.66 per maand.

Los dat de dienst en client erg snel en prettig werkt is dit ook één van de veiligste providers.

We hebben een stap voor stap handleiding.

Sign in to follow this  
anjamarij

Kodi Nederlandse ondertiteling toevoegen

Recommended Posts

Hoe kan ik ondertiteling zoeken bij films wat geen ondertiteling hebben,moet ik daar ook weer iets voor downloaden?

Dat kan je zo doen @anjamarij

Standaard staat Kodi op Engels ingesteld. Als je Kodi al op het Nederlands hebt ingesteld of alleen Nederlandse ondertiteling wilt kun je meteen door naar “Ondertiteling instellen”.

• Start Kodi
  • Kies Instellingen (tandwiel_24x24.png?resize=24%2C24&ssl=1 Icoon – Links Boven)

stap1.png?resize=889%2C560&ssl=1

• Kies Interface settings

stap2.png?resize=889%2C560&ssl=1

• Kies Regional

stap3.png?resize=889%2C560&ssl=1

• Kies Dutch

stap4.png?resize=889%2C560&ssl=1

Kodi staat nu ingesteld met Nederlands als standaardtaal.

Ondertiteling instellen

Voor het gebruik van OpenSubtitles.org is een account verreisd. Je kunt deze via de volgende URL aanmaken: https://www.opensubtitles.org/nl/newuser
Zorg dat je je accountgegevens onthoudt, deze hebben we later in de tutorial weer nodig.

stap16.png?resize=796%2C590&ssl=1

• Start Kodi
  • Kies Instellingen (tandwiel_24x24.png?resize=24%2C24&ssl=1 Icoon – Links Boven)

stap1.png?resize=889%2C560&ssl=1

• Kies Spelerinstellingen

stap5.png?resize=889%2C560&ssl=1

• Kies Taal en kies daarna voor Talen van te downloaden ondertiteling

stap6.png?resize=889%2C560&ssl=1

• Kies Dutch en kies OK (Je kunt meerdere talen selecteren dus mocht je bijvoorbeeld Duitse of Turkse ondertiteling willen dan kun je dat ook kiezen)

stap7.png?resize=889%2C560&ssl=1

• Ga terug naar het beginscherm en kies Add-ons

stap8.png?resize=889%2C560&ssl=1

• Kies Add-on Browser (social-dropbox_24x24.png?resize=24%2C24& Icoon – Links Boven)

stap9.png?resize=889%2C560&ssl=1

• Kies Installeer van repository

stap10.png?resize=889%2C560&ssl=1

• Kies Ondertiteling

stap11.png?resize=889%2C560&ssl=1

• Kies OpenSubtitles.org

stap12.png?resize=889%2C560&ssl=1

• Kies Installeren

stap13.png?resize=889%2C560&ssl=1

• Wanneer OpenSubtitles.org is geïnstalleerd kies je nogmaals voor OpenSubtitles.org

stap14.png?resize=889%2C560&ssl=1

• Kies Configureren

stap15.png?resize=889%2C560&ssl=1

• Vul hier de gegevens in van je OpenSubtitles.org account en kies OK

stap17.png?resize=889%2C560&ssl=1

OpenSubtitles.org is nu succesvol geïnstalleerd en tijdens het spelen van een film of serie kun je kiezen voor Nederlandse en Engelse ondertiteling.

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By Duken
      De Kodi mediaspeler is verbeterd, waardoor er minder haperingen moeten voorkomen, en kan het ook prima overweg met 4k- en 8k-resoluties, hdr, drm en de nieuwste codecs. 
      Kodi "Leia" 18.7 Release
      You may have noticed that we've adopted a RERO approach to Kodi - release early, release often. Our aim is to fix problems more quickly, and then get those fixes out into the wild equally as quickly. This might mean some issues escape alongside the bug fixes, but, overall, it should mean better software, sooner, and without the disruption of a major version bump.
      So, with no further fanfare: another release in the Kodi 18.x "Leia" cycle. The usual rules apply: bug fixes, not new features or functionality; most will be invisible, but will be much-appreciated if you're been suffering from a problem we've managed to address.
      You can find full details of closed pull requests on GitHub, so explore that if you want the details, but TL;DR...
      Audio
      Fix to not reset user-set volume (Android) Fixes around multi-channel audio track support Playback/Display
      Fixes to Bluray subtitle language recognition Fix playback of bus-encrypted bluray discs Improved library handing for plugins if media source is removed Use JNI instead of NDK for MediaCodec (Android) Further work on maximum width and height/vertical-shift (Android) Fixes around realtime handling of TS streams Interface/Look-and-feel
      Fix for watch icons not showing when content type is not set (Estouchy) Fix navigation in skinsettings (Estuary) Fix crash in favourites dialog Apply safe area insets to Kodi GUI (iOS) Fixes around focus after touch action Improvements around dialog/toast handling Fixed behaviour when accessing locked media sources Music
      Fixes around library handling of "isalbumartist" field Fixes around expansion of .ISO images to avoid GUI freezes Ensure album artist isn't blanked out when scraping Build System
      Fix downloading dependencies from mirrors (Windows) Library updates - bump gnutls (3.6.11.1) and nettle(3.5.1) PVR
      Fix EPG corruption when new channels are added during startup Network
      Improvements around handling of proxy credentials Fix for proxy empty fields (proxy, username, password) Addons
      Fix crash if an incompatible VFS addon is present Fix display of title for compressed package directories Fixes around addon settings folder naming Subtitles
      Fixes around decoding of HTML escape characters Fix around SMI (SAMI) subtitles and quoted start tags Profiles
      Fixes for issues related to switching profile Fixes to saving of lock preferences (master lock, lock video windows, etc.) Other/General
      Add "Swiss German" and "Portuguese (Brazil)" to language codes Fix to guard against assert in tinyxml Fix stack overflow when trying to find NFO files in a RAR file Implement range checking in URIUtils::resolvePath Implement support for extended local headers in ZIP files used by some scrapers Versie:
      Versienummer:    18.7 Releasestatus :   Final Besturingssystemen    Windows 7, Android, Linux, macOS, iOS, Windows 8, Windows 10 Download  http://kodi.tv/download
    • By William
      Ondertiteling downloaden kan op diversen websites. Ik merk zelf dat ik een overzicht mis van deze websites. Vandaar dat er hier een overzicht is gemaakt van sites waar je Nederlandse SRT's en SUBS kan downloaden voor al je films en series.
      We proberen deze lijst up-to-date te houden. Werken er links niet of heb je zelf aanvullingen dan kan je dit doorgeven via de reacties. De startpost kunnen we dan ook blijven bijwerken.
      Update van de lijst voor ondertiteling / srt / subs voor April 2020
      De lijst is weer bijgewerkt.  
      Algemene link directory over subtitles
      Ondertitels Nederlandstalige sites
      Ondertitel Open Subtitles NewSubs Podnapisi Ondertitels Engelstalige sites
      Addic7ed SubScene Yify Subtitles Tvsubtitles.net Ondertitels sites welke offline zijn gegaan
      subtitles4free.net  - Offline sinds 07-2019 nlondertitels.com - Offline sinds 03-2019 SubsMax.com - Offline sinds 03-2019 Handig voor de subtitels gebruikers: Welke VPN moet ik kiezen?
    • By dijkrat
      Hallo

ik heb een dvd serie gedownload
      maar als ik het wil gaan bekijken zitten er wel ondertitels bij  engels maar dat zijn gesloten subs
      hoe kan ik die gesloten sub  rippen zodat ik het in het nederlands ondertitels krijg

alvast bedankt

john

• By peterp0st
      Ik heb een film waarbij ik ondertitels heb toegevoegd maar toen ik de film ging bekijken zag ik de ondertitels veel eerder dan de gesproken tekst.Ik zag hier wat tips voorbij komen maar ook zag ik .srt Fix ik heb geen ervaring met dit soort dingen.Is het niet gelijk lopen van de ondertitels makkelijk te herstellen?

• Who Was Online

• Create New...