Jump to content

Wil je anoniem en veilig internetten, downloaden en streamen? Gebruik dan een VPN provider. Private internet access is verkrijgbaar voor €2.50 per maand.

Los dat de dienst en client erg snel en prettig werkt is dit ook één van de veiligste providers.

We hebben een stap voor stap handleiding.

Den Spike

Den Spike gestopt, bedankt voor alles

Recommended Posts

Guest pasop

Erg jammer dat zo'n goed iemand er voor kiest te vertrekken door andere die het licht niet in je ogen gunnen:( helaas lopen er daar heel veel van rond in dit wereldje..:(

Hoi Den Spike, ook van mij kant een bedankje. Volgens mij maakte ik vroeger gebruik van je unattended software. Daarvoor dank! Nu download ik vrijwel geen software meer dus weet niet wat voor moois je allemaal hebt gemaakt maar je was / bent in de downloadwereld een erg gewaardeerd en fijne uploader. Tenslotte blijft die content nog wel even bestaan. ;)

• Like 1

Wat jammer Den Spike, hielt soms best wel wat van je vandaan via NZB site met inderdaad unattended software.

Bedankt wat je gedaan hebt voor ons.
Zeker jammer dat er mensen zijn die andere mensen zwart maken en verradden , niet leuk.

• Like 1

Jammer jammer jammer Den Spike dat je stopt, maar snap je wel, je probeerd andere mensen gelukkig te maken door je goede software paketten, en van de andere kant wordt je bedrogen, en ja dat zou ik ook doen nu, maar ja hou toch nog een beetje hoop dat je mischien.......

Maar zo gaat heel Usenet naar de barrebiesjes als we zo doorgaan

• Like 1

Den Spike,

Bedankt voor alle mooie unattendeds die je in de loop der jaren gemaakt hebt. Dit is echt een zwarte dag in de usenetgeschiedenis. Triest dat er mensen zijn die een ander het licht in de ogen niet gunnen. Ik hield dit forum al in de gaten om te zien waar je weer op zou duiken maar dat gaat helaas niet meer gebeuren. Ik wens jou veel geluk in je verdere toekomst en wie weet, ooit......
Het ga je goed.

• Like 1

Den Spike bedankt voor alles, jammer dat je stopt maar begrijp het wel

Na zoveel jaren stoppen is geen optie Spike, verraders waren er al bij FTD, NZBPirates, PiratespPlanet en ga zo nog maar ff door. M8 als je je besluit al hebt genomen wil ik je bedanken voor al de mooie jaren die we hebben gehad op diverse forums, ik mag hopen dat je je bedenkt en toch ergens weer warm wordt ontvangen....zo niet dan wens ik je al het goeds van de wereld en bedankt voor al die mooie jaren.

Gr, Jake

Pirate.png

Edited by Jake259
  • Thanks 1

bedankt voor alles den spike heb respekt voor je keuze maar tog jammer

• Like 1

Hey Den Spike,

Bedankt voor alles, na jaren lang Pliek, hadden we gelukkig jou en met jou spul draai ik ook al wat jaartjes, top kwaliteit.

Het beste en bedankt,

Mazzel Poeloe666

Edited by poeloe666
  • Like 1

Hey Spike,

jammer dat je de handdoek in de ring moet gooien, maar je hebt groot gelijk.

zodra ze je prive gaan belagen heb je geen andere keuze meer.😢

ik heb al die jaren heel veel van je diensten gebruik gemaakt, en met mij ook andere familie leden.

met pliek en nog vele anderen ben jij diegene die prachtige dingen hebt gedaan waar ik met verwondering naar kon kijken.

misschien dat je toch nog een weg vindt om terug te komen.

zo ja hoop ik dat we dat zullen horen van je.

en zo niet wens ik je het allerbeste voor nu en in de toekomst.

het ga je goed.

scaryhary

Edited by scaryhary
aanvulling
  • Thanks 1

Den Spike,

allereerst bedankt uit de grond van mijn hart voor alle mooie unattendeds die je beschikbaar hebt gesteld.
Dat je ermee stopt kan ik goed begrijpen als je prive lastig wordt gevallen.

Ik volg je al heel lang en soms was het even wat speuren wanneer je van site was gewisseld.

Zo langzamerhand ken ik alle unattended verspreiders maar geen van hen haalt de kwaliteit van jou.
Hopelijk vind je toch nog ergens onderdak want geen Den Spike is hetzelfde als pap zonder krenten.
Ik zou niet weten waar ik die nu wel moet halen.

Het ga je goed

Cacho

• Like 1

Jammer jammer dat je er mee stopt Spike maar ik begrijp je beslissing al ben ik daar niet blij mee !

Volgde je al vele jaren, van site naar site waar nu dus een einde aan is gekomen.

Ik zal je UNATTENDED zeer missen plus je deskundigheid.

Het gaat je goed en nogmaals bedankt voor al je werk.

Met vriendelijke groet

Corpet

jammer dat je stopt !

bedankt den spike voor al het moois dat je gemaakt hebt 

met vriendelijke groet 

biba

Ik had je pas net ontdekt...balen hoor...

Erg jammer Den Spike, was al jaren trouwe "volger'  van je met je mooie UA's.

Ik hoop dat je, misschien na 'n korte pauze, toch weer ergens verschijnt zodat wij weer kunnen genieten.

Het ga je in ieder geval goed !

Heel erg jammer dat je stopt Denspike..

Ik haalde geregeld wat op van je en het draait nog steeds hier.

Succes met wat je ook gaat doen, je zult gemist worden

groet,

boekjesgek

Den Spike,

spijtig te horen,  maar heb er wel begrip voor

je bent een begrip geworden in de downloadwereld

wat van jou kwam, was betrouwbaar

we zullen je gaan missen

heel veel geluk, gezondheid en plezier in je privéleven

Xcobra

@Den Spike is weer terug gekomen in de torrentcommunity @Xcobra . Dit bericht is gelukkig weer verouderd. 

2 uur geleden zei Duken:

@Den Spike is weer terug gekomen in de torrentcommunity @Xcobra . Dit bericht is gelukkig weer verouderd. 

Oké gelukkig, bedankt voor de mededeling.

Edited by Xcobra

13 uur geleden zei Duken:

NZB community om precies te zijn ;)

• Like 1
  • Haha 1

10 uur geleden zei reneetje1969:

NZB community om precies te zijn ;)

Ach ja, excuus :) bedankt voor de aanvulling. 

• Like 2

Den Spike...je was (bent) een topper. We missen je en hopen dat je terugkomt.

groet van Buyuk

Jammer Den ,, jij bent voor de hero  en blijft dat ook ,, 

ik wil je bedanken  voor all je goede software die hebt gepost , al  ben ik wat aan de late  kant en vond net je afscheid ,, 

Edit

ben een beetje grof in de mond maar kan even mijn kwaadheid niet voor mij houden .. 

brein krijgt ons er nooit onder .laat dat een duidelijke boodschap zijn aan alle verraders met Brein erbij  die er rondlopen .. 

Edited by Duken
Ivm schelden

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Duken
      Welkom bij het overzicht met Payservers welke gebruikt kunnen worden om te downloaden via nieuwsgroepen. Om gebruik te kunnen maken van nieuwsgroepen moet je ook verbonden zijn met een nieuwsserver. Op deze nieuwsserver staan de benodigde bestanden die je kunt downloaden In het overzicht hieronder proberen we alle prijzen van de Nederlandse usenetproviders op een rijtje te zetten. Per provider laten we de verkrijgbare abonnementen en de bijbehorende prijzen zien. Ook de specificaties van de abonnementen komen aan bod. 
      Een payserver is een server die tegen betaling toegang geeft tot nieuwsgroepen. Het voordeel van een payserver tegenover een freeserver is dat deze een betere retentie, compleetheid en snelheid heeft dan de provider nieuwsservers. Ook ondersteunt een payserver vaak alle nieuwsgroepen, Met een payserver krijg je dus een breder aanbod op usenet en een betere downloadsnelheid.
      Meer uitleg over nieuwsgroepen vind je hier:
      Overzicht payservers, usenet providers
      Extreme Usenet
      Abonnement: maandelijks, kwartaal, halfjaar, jaar en twee jaar
      Kosten vanaf: €4,00 per maand
      Betalingswijze: iDeal, PaysafeCard, Overboeking, Creditcard, GiroPay, Mistercash
      Retentie: 1200 dagen
      Datalimiet: nee
      Server adres: news.extremeusenet.nl
      Newsconnection
      Abonnement: maandelijks, kwartaal, halfjaar en jaar
      Kosten vanaf: €5,95 per maand
      Betalingswijze: Creditcard, iDeal, Mr Cash, Sofort Banking
      4 mbbit, 10 mbbit, 10 mbbit, 20 mbbit, 150+ mbbit.
      Retentie: 900 dagen
      Server adres: newsconnectioin.nl
      Download2Day = WonderNews.eu
      Kosten vanaf: €4,95 per maand
      Betalingswijze: iDeal, PaysafeCard, Overboeking, Creditcard, Sofort, GiroPay, Mistercash, Direct Debit en Bitcoin
      Retentie: 900+ dagen
      Datalimiet: nee, alleen bij block pakketten
      Server adres: reader.wondernews.eu
      EasyUsenet
      Abonnement: maandelijks, kwartaal, halfjaar, jaar en twee jaar
      Kosten vanaf: €4,95 per maand
      Betalingswijze: iDeal, PaysafeCard, Overboeking, Creditcard, Sofort, GiroPay, Mistercash, Direct Debit en Bitcoin
      Retentie: 999+ dagen
      Server adres: reader.easyusenet.nl
      YabNews
      Kosten vanaf: €6,50
      Retentie: 999 dagen
      Datalimiet: Nee, alleen bij block pakketten
      Server adres: news.yabnews.nl
      PowerNews
      Abonnement: maandelijks, kwartaal en jaar
      Kosten vanaf: €2,95
      Retentie: 600+ dagen
      Server adres: reader.powernews.nl
      UsenetXL
      Kosten vanaf: €8.95 per maand
      Betalingswijze: iDeal, PaysafeCard, Overboeking, Creditcard, Sofort, GiroPay, Mistercash, Direct Debit, Bitcoin en PayPal
      Server adres: reader.usenetxl.nl
      XS News
      Kosten vanaf: €3,70 per maand* (* = uitgaande van een jaarabonnement)
      Betalingswijze: iDeal, Creditcard, PaysafeCard, Mister Cash, Sofort, Bitcoin, PayPal en Automatische incasso (verlengt automatisch)
      Retentie: 877+ dagen
      Datalimiet: nee, alleen bij block abonnementen
      Server adres: reader.xsnews.nl
      4UX
      Kosten vanaf: €5,07 per maand
      Retentie: 900+ dagen
      Server adres: news.4ux.nl
      Astraweb
      Abonnement: maandelijks en kwartaal
      Kosten vanaf: $10
      Betalingswijze: PayPal, Creditcard, iDeal, Sofort
      Retentie: 2704 dagen
      Datalimiet: nee, alleen bij block abonnementen
      Server adres: news.astraweb.com of news.europe.astraweb.com
      Eweka
      Abonnement: maandelijks
      Kosten vanaf: €7,50
      Betalingswijze: PayPal, iDeal, GiroPay, Mister Cash, PaysafeCard, SMS, Carte BLEUE en overboeking
      Retentie: 2702 dagen
      Datalimiet: Nee
      Server adres: kan worden gevonden in 'Mijn Eweka'
      SunnyUsenet
      Kosten vanaf: €1,43 per maand* (* = uitgaande van een jaarabonnement)
      Betalingswijze: Creditcard, iDeal, Bitcoin, Sofort, PaysafeCard en overboeking
      Server adres: news.sunnyusenet.com
            Op deze pagina zijn coupon en kortingscodes te vinden.:
      Deze pagina wordt regelmatig bijgewerkt door informatie van leden en gasten. 
      Links / tips toevoegen of defecte links? Meld ze in de reacties.
    • By Duken
      Welkom bij de uitleg en introductie over Nieuwsgroepen en usenet. In de nieuwsgroepen staan bestanden welke gedownload kunnen worden middels diversen programma's.
      In dit artikel geven we een uitleg hoe de nieuwsgroepen werken en waar deze bestanden eigenlijk staan. Natuurlijk komen ook alle bekende termen over nieuwsgroepen naar voren.
      Wat komt er aan bod in deze uitleg en introductie?
      Inleiding nieuwsgroepen Nieuwsservers / Usenet Werking van nieuwsservers Retentie op nieuwsgroepen Nieuwsreader / newsreader NZB Bestanden VPN verbinding Begin met downloaden Inleiding nieuwsgroepen
      Nieuwsgroepen, bijna iedereen heeft er van gehoord. Maar wat de achterliggende gedachte achter nieuwsgroepen en waar het vandaan komt is voor vele nog een raadsel. Zelfs voor de bezoekers die dagelijks via nieuwsgroepen downloaden weten vaak niet hoe dit in ze werk gaat. Nieuwsgroepen of usenet in het Engels werken op basis van een nieuwservers waar je je mee verbind. Op deze nieuwsserver staan dan de gewenste bestanden die gedownload kunnen worden.
      Nieuwsgroepen en Usenet zijn eigenlijk hetzelfde. Nieuwsgroepen is de Nederlandse benaming van Usenet. Nieuwsgroepen zijn ontstaan in de jaren ‘80 en waren oorspronkelijk bedoeld om nieuwsberichten te delen. Eigenlijk een soort van forum waarmee men elkaar via berichten kon voorzien van nieuwe informatie.
      Nieuwsservers / Usenet
      Om gebruik te kunnen maken van nieuwsgroepen moet je ook verbonden zijn met een nieuwsserver. Op deze nieuwsserver staan de benodigde bestanden die je kunt downloaden. Hierbij komt ook het nadeel van nieuwsservers, de verbinding met een nieuwsserver. Hoe doen we dat?
      Een nieuwsserver is er in twee varianten. De free-server en de payserver, oftewel een gratis nieuwsserver en een betaalde nieuwsserver. Een gratis nieuwsserver is veelal de nieuwsserver van uw provider. Een provider is de partij welke er voor zorgt dat u thuis Internet heeft, zoals Ziggo of KPN. De meeste provider bieden hun abonnement ook een connectie met hun nieuwsserver. Indien je provider niet over een nieuwsserver beschikt zal je moeten kijken naar een payserver, hiervan zijn er 10-tallen op de Nederlandse markt. Om u free of payserver te testen kunt u gebruik maken van het programma News server tester.
      Je zult zien dat je bij veel gebruik van nieuwsgroepen uiteindelijk een payserver gewenst is. Een payserver heeft namelijk een aantal voordelen tegenover een freeserver. Waaronder de download snelheid en retentie. De download snelheid is vaak lager bij een freeserver en ook is de retentie ongeveer twee weken. Retentie is het aantal dagen dat bestanden aanwezig zijn op de nieuwsserver, meer informatie in de kolom retentie.
      Een betrouwbare en voordelige payserver is Extreme Usenet. Deze payserver bied diversen abonnementen aan. Voordelen van Extreme Usenet zijn: 1.500 Dagen retentie, Account delen is toegestaan, Gratis SSL, Onbeperkt downloaden en Snelheden tot 300 mbit.
      Een lijst met Payservers vind je ook hier. Om u nieuwsserver te testen kunt u eventueel gebruik maken van de News server tester.
      Werking van nieuwsservers
      Alle nieuwsservers zijn met elkaar verbonden en synchroniseren met elkaar. In het voorbeeld plaatje plaatst iemand de blauwe film (bal) op de nieuwsserver onder. Deze nieuwsserver synchroniseert (automatisch) de blauwe film ook naar de twee bovenste. Het bestand is dus vanaf elke nieuwsserver te downloaden. Zowel vanaf de free als de payservers.
      Retentie op nieuwsgroepen
      De retentie is het aantal dagen dat de bestanden gemiddeld op een nieuwsserver aanwezig zijn. Zo bied de provider Ziggo een retentie van ongeveer twee weken. Alle bestanden die dus de afgelopen twee weken zijn geplaatst binnen de nieuwsgroepen zijn te downloaden, bestanden die ouder als de aanwezige retentie tijd zijn niet meer te downloaden. Bij payservers is de retentie veelal een jaar of langer. Daar zit dus het grootste verschil tussen beide type servers. Als iemand bijvoorbeeld een film plaatst op 1 januari en je hebt een retentie van twee weken kan je deze film downloaden tot 14 januari. Bij een retentie van een jaar, is de film dus vanaf je payserver te downloaden tot eind december.
      Er worden binnen de nieuwsgroepen honderden films, muziek albums, programma’s etc. per dag geplaatst. Je kunt je dus met een freeserver echt prima vermaken, maar als je een apart muziek album moest hebben welke een maand geleden was geplaatst loop je tegen een probleem op.
      Nieuwsreader / newsreader
      Om een verbinding te maken met een nieuwsserver heb je een programma nodig. Deze programma’s heten nieuwsreaders. Binnen deze programma’s kan je downloaden vanuit nieuwsgroepen nadat ze zijn verbonden met een nieuwsserver. De applicaties hebben een “NZB” bestand nodig om te downloaden. NZBget is bijvoorbeeld een populaire nieuwsreaders.
      NZB Bestanden
      Een NZB bestand bevat alle informatie die voor een nieuwsreader van belang is om te downloaden. Binnen dit NZB bestand staat weergegeven wat er gedownload moet worden, waar deze bestanden staan. NZB bestanden kan je op diversen locaties en websites vinden. Een NZB bestand is dus niet het gewenste bestand wat je wilt downloaden maar de informatie voor je nieuwsreader om je bestand te downloaden. NZB bestanden kan je importen in je nieuwsreader waarna alles wordt gedownload. Op deze link directory zijn NZB sites, zoekmachines en databases te vinden.
      VPN verbinding
      Iedereen heeft wel eens gehoord van een VPN verbinding. Sommige weten precies wat VPN betekend terwijl andere niet bekend zijn met het gebruik en de functie van de VPN verbinding. Met een VPN verbinding is het mogelijk om anoniem gebruik te maken van het internet en te downloaden.
      Allereerst is het simpelweg veiliger internetten. Bij het normaal gebruik van internet is voor iedereen zichtbaar wat jou persoonlijk ip adres is, welke provider je hebt, waar je vandaan komt etc. Als je een VPN verbinding gebruikt zijn dit soort zaken niet meer zichtbaar en kan je je persoonlijk gegevens verbergen waardoor je anoniem gebruik kan maken van het internet. Belangrijkste voor de downloader is natuurlijk een eventuele auteur organisatie jouw persoonlijke gegevens niet kan achterhalen...
      Wij hebben een aantal VPN providers getest waaronder die van Private Internet Access (PIA). PIA komt als beste uit de test en staat onder andere het downloaden van torrents en nieuwsgroepen toe. Het bedrijf houdt geen gegevens / logs bij van wat je download en ze zullen je gegevens dus niet door kunnen spelen aan autoriteiten mochten die daarom vragen. Je met hierdoor 100% veilig. 
      Begin met downloaden
      Er is de afgelopen tijd flink getimmerd aan het verbeteren van het downloaden via Nieuwsgroepen. Zo is de applicatie Spotnet 2.0 uitgekomen. Spotnet 2.0 is een alles in één programma waarin je zowel kan zoeken naar downloads en NZB bestanden als dat je deze kan downloaden. Ook repareert Spotnet deze. Begint u met downloaden via nieuwsgroepen, start dan met Spotnet.
      Onderstaande video van Duken.nl geeft ook een inleiding en uitleg over nieuwsgroepen.
    • By Duken
      Welkom bij de uitleg en introductie over Nieuwsgroepen en usenet. In de nieuwsgroepen staan bestanden welke gedownload kunnen worden middels diversen programma's.
      In dit artikel geven we een uitleg hoe de nieuwsgroepen werken en waar deze bestanden eigenlijk staan. Natuurlijk komen ook alle bekende termen over nieuwsgroepen naar voren.
      Wat komt er aan bod in deze uitleg en introductie?
      Inleiding nieuwsgroepen Nieuwsservers / Usenet Werking van nieuwsservers Retentie op nieuwsgroepen Nieuwsreader / newsreader NZB Bestanden VPN verbinding Begin met downloaden Inleiding nieuwsgroepen
      Nieuwsgroepen, bijna iedereen heeft er van gehoord. Maar wat de achterliggende gedachte achter nieuwsgroepen en waar het vandaan komt is voor vele nog een raadsel. Zelfs voor de bezoekers die dagelijks via nieuwsgroepen downloaden weten vaak niet hoe dit in ze werk gaat. Nieuwsgroepen of usenet in het Engels werken op basis van een nieuwservers waar je je mee verbind. Op deze nieuwsserver staan dan de gewenste bestanden die gedownload kunnen worden.
      Nieuwsgroepen en Usenet zijn eigenlijk hetzelfde. Nieuwsgroepen is de Nederlandse benaming van Usenet. Nieuwsgroepen zijn ontstaan in de jaren ‘80 en waren oorspronkelijk bedoeld om nieuwsberichten te delen. Eigenlijk een soort van forum waarmee men elkaar via berichten kon voorzien van nieuwe informatie.
      Nieuwsservers / Usenet
      Om gebruik te kunnen maken van nieuwsgroepen moet je ook verbonden zijn met een nieuwsserver. Op deze nieuwsserver staan de benodigde bestanden die je kunt downloaden. Hierbij komt ook het nadeel van nieuwsservers, de verbinding met een nieuwsserver. Hoe doen we dat?
      Een nieuwsserver is er in twee varianten. De free-server en de payserver, oftewel een gratis nieuwsserver en een betaalde nieuwsserver. Een gratis nieuwsserver is veelal de nieuwsserver van uw provider. Een provider is de partij welke er voor zorgt dat u thuis Internet heeft, zoals Ziggo of KPN. De meeste provider bieden hun abonnement ook een connectie met hun nieuwsserver. Indien je provider niet over een nieuwsserver beschikt zal je moeten kijken naar een payserver, hiervan zijn er 10-tallen op de Nederlandse markt. Om u free of payserver te testen kunt u gebruik maken van het programma News server tester.
      Je zult zien dat je bij veel gebruik van nieuwsgroepen uiteindelijk een payserver gewenst is. Een payserver heeft namelijk een aantal voordelen tegenover een freeserver. Waaronder de download snelheid en retentie. De download snelheid is vaak lager bij een freeserver en ook is de retentie ongeveer twee weken. Retentie is het aantal dagen dat bestanden aanwezig zijn op de nieuwsserver, meer informatie in de kolom retentie.
      Een betrouwbare en voordelige payserver is Extreme Usenet. Deze payserver bied diversen abonnementen aan. Voordelen van Extreme Usenet zijn: 1.500 Dagen retentie, Account delen is toegestaan, Gratis SSL, Onbeperkt downloaden en Snelheden tot 300 mbit.
      Een lijst met Payservers vind je ook hier. Om u nieuwsserver te testen kunt u eventueel gebruik maken van de News server tester.
      Werking van nieuwsservers
      Alle nieuwsservers zijn met elkaar verbonden en synchroniseren met elkaar. In het voorbeeld plaatje plaatst iemand de blauwe film (bal) op de nieuwsserver onder. Deze nieuwsserver synchroniseert (automatisch) de blauwe film ook naar de twee bovenste. Het bestand is dus vanaf elke nieuwsserver te downloaden. Zowel vanaf de free als de payservers.
      Retentie op nieuwsgroepen
      De retentie is het aantal dagen dat de bestanden gemiddeld op een nieuwsserver aanwezig zijn. Zo bied de provider Ziggo een retentie van ongeveer twee weken. Alle bestanden die dus de afgelopen twee weken zijn geplaatst binnen de nieuwsgroepen zijn te downloaden, bestanden die ouder als de aanwezige retentie tijd zijn niet meer te downloaden. Bij payservers is de retentie veelal een jaar of langer. Daar zit dus het grootste verschil tussen beide type servers. Als iemand bijvoorbeeld een film plaatst op 1 januari en je hebt een retentie van twee weken kan je deze film downloaden tot 14 januari. Bij een retentie van een jaar, is de film dus vanaf je payserver te downloaden tot eind december.
      Er worden binnen de nieuwsgroepen honderden films, muziek albums, programma’s etc. per dag geplaatst. Je kunt je dus met een freeserver echt prima vermaken, maar als je een apart muziek album moest hebben welke een maand geleden was geplaatst loop je tegen een probleem op.
      Nieuwsreader / newsreader
      Om een verbinding te maken met een nieuwsserver heb je een programma nodig. Deze programma’s heten nieuwsreaders. Binnen deze programma’s kan je downloaden vanuit nieuwsgroepen nadat ze zijn verbonden met een nieuwsserver. De applicaties hebben een “NZB” bestand nodig om te downloaden. NZBget is bijvoorbeeld een populaire nieuwsreaders.
      NZB Bestanden
      Een NZB bestand bevat alle informatie die voor een nieuwsreader van belang is om te downloaden. Binnen dit NZB bestand staat weergegeven wat er gedownload moet worden, waar deze bestanden staan. NZB bestanden kan je op diversen locaties en websites vinden. Een NZB bestand is dus niet het gewenste bestand wat je wilt downloaden maar de informatie voor je nieuwsreader om je bestand te downloaden. NZB bestanden kan je importen in je nieuwsreader waarna alles wordt gedownload. Op deze link directory zijn NZB sites, zoekmachines en databases te vinden.
      VPN verbinding
      Iedereen heeft wel eens gehoord van een VPN verbinding. Sommige weten precies wat VPN betekend terwijl andere niet bekend zijn met het gebruik en de functie van de VPN verbinding. Met een VPN verbinding is het mogelijk om anoniem gebruik te maken van het internet en te downloaden.
      Allereerst is het simpelweg veiliger internetten. Bij het normaal gebruik van internet is voor iedereen zichtbaar wat jou persoonlijk ip adres is, welke provider je hebt, waar je vandaan komt etc. Als je een VPN verbinding gebruikt zijn dit soort zaken niet meer zichtbaar en kan je je persoonlijk gegevens verbergen waardoor je anoniem gebruik kan maken van het internet. Belangrijkste voor de downloader is natuurlijk een eventuele auteur organisatie jouw persoonlijke gegevens niet kan achterhalen...
      Wij hebben een aantal VPN providers getest waaronder die van Private Internet Access (PIA). PIA komt als beste uit de test en staat onder andere het downloaden van torrents en nieuwsgroepen toe. Het bedrijf houdt geen gegevens / logs bij van wat je download en ze zullen je gegevens dus niet door kunnen spelen aan autoriteiten mochten die daarom vragen. Je met hierdoor 100% veilig. 
      Begin met downloaden
      Er is de afgelopen tijd flink getimmerd aan het verbeteren van het downloaden via Nieuwsgroepen. Zo is de applicatie Spotnet 2.0 uitgekomen. Spotnet 2.0 is een alles in één programma waarin je zowel kan zoeken naar downloads en NZB bestanden als dat je deze kan downloaden. Ook repareert Spotnet deze. Begint u met downloaden via nieuwsgroepen, start dan met Spotnet.
      Onderstaande video van Duken.nl geeft ook een inleiding en uitleg over nieuwsgroepen.

Toon volledig handleiding
    • By Yoshi
      Het werk van Nederlandse uploaders en vertalers heeft bij talloze mensen jaren lange plezier opgeleverd, zo ook bij mij. In tijden vóór betaalde streamingsdiensten, wanneer een film voor de eerste keer online verscheen, was hier vaak nog geen Nederlandse ondertiteling voor beschikbaar. Dit werd ook opgemerkt door Nederlandse gebruikers waardoor sommige van hen op het idee kwamen om dan maar zelf de ondertiteling te maken. Om zo iets goed te doen verreist tijd, passie en uiteraard kennis van de gesproken taal. Wanneer de zelfgemaakte ondertiteling compleet was, werd de film met Nederlandse onderteling gedeeld voor het grote publiek zodat zij ook konden genieten van het aanbod.
      Ik én leden van Duken willen alle uploaders en vertalers door de jaren heen bedanken voor hun inzet, tijd, moeite en passie. Online Nederland kon (én kan nog steeds) niet zonder jullie, dus bedankt hiervoor 🤩
      Hieronder vindt je een alphabetisch gesorteerde  lijst met namen van Nederlandse uploaders, groepen & vertalers die zó groot zijn geworden dat deze nooit vergeten mogen worden. Er zullen ongetwijfeld grote namen missen dus mocht je namen weten die waardig genoeg zijn voor de Hall Of Fame, plaats een reactie met bewijs dat deze de Nederlandse scene bedient heeft. Dit mogen ook namen zijn die niet meer actief zijn.
      Let op, geen links plaatsen die linken naar illegale content!

Hall Of Fame: Individuele uploaders
      Betty-Boop blackSam Bodhi Bowser coen1111 Corleone crazyadriaan Daffy diva downl0ad erwin0001 grizzly ikke1956 ipod020 jobbie Koedje longdeer luiehond69 Merlijntje MovieNight NLUPPER002 Parkiet Poolvos popie Qiuckly shooter123 Stan1948 utopia Vaping VENOM Vlinder2  
      Hall Of Fame: Groepen
      2Lions-Team DivXNL-Team Dutch Movie Theater (DMT) DutchReleaseTeam Metamorfose Nlt-Release Quality over Quality (QoQ) SimplyReleases  
      Hall Of Fame: Vertalers
      Janty  

• Who Was Online

• Create New...