Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

Links naar diverse forums

Gast Discovery-G
 Delen

Aanbevolen reactie

Gast Discovery-G

Beste,
ik heb even een vraagje.
Ik zie bij links naar diverse forums een aantal forums erbij staan waarvan ik zeker weet
dat hier GEEN goedkeuring voor gegeven is.

https://www.duken.nl/forums/links/category/14-ftp-warez-boards-direct-download-sharesites-en-overige/

Lid Stars-King heeft o.a de volgende forums geplaatst:

c2s.pw
discoverthisplace.com
mydreamstars.com
back2happiness.eu
beckuhgen4all.com ( geplaatst door Duken )

Ik (Beheerder van Discover This Place) heb hier absoluut geen toestemming voor gegeven en zou het ook op prijs stellen als de gegevens van mijn forum verwijderd worden.

back2happiness.eu is gesloten voor registratie.
c2s.pw is alleen toegankelijk via een uitnodiging.
beckuhgen4all.com is gesloten voor registratie.

Beckuhgen4all zit hier zeker niet op te wachten, dit omdat BREIN voorheen al BedrockPlace op de hielen zat.

Mijn persoonlijke mening is dat iemand die Beheerder van een forum is evt zijn/haar eigen forum hier kan plaatsen.
Maar vind het niet op zijn plaats wanneer iemand zomaar linken van forums plaatst die eigenlijk liever als forum op de achtergrond blijven.

Voorheen had ik het forum Discovery 4 You maar doordat iemand het leuk vond om het forum aan te geven heb ik Discovery 4 You
van de hand gedaan en ben een nieuw forum begonnen.
Het is een klein forum met ongeveer 200 trouwe leden en ik zit eerlijk gezegd niet te springen op een zondvloed van andere leden.

Hoop dat hier begrip voor is en gehoor aan gegeven wordt.

Alvast bedankt.
Discovery-G

bewerkt door Discovery-G
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Bijdragen:  26.233
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.880
  • Dagen gewonnen:  264
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Even in het kort, hier hebben we zeker begrip voor en daar wordt ook gehoor aan gegeven. 

Morgen verwijder ik je link, maar normaal krijgen we een email bericht of privé bericht als de link niet gewenst is.

Maar toestemming vragen per link is natuurlijk niet mogelijk, de meeste forums zijn zelfs ook Google zichtbaar :)

Ik wil wel nog even meegeven dat het makkelijkste is om geen URL te gebruiken als je "geheim" wilt blijven. Volgens mij kan je ook met IP adres van je host naar buiten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Discovery-G
3 minuten geleden zei Duken:

Morgen verwijder ik je link, maar normaal krijgen we een email bericht of privé bericht als de link niet gewenst is.

Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid maar het lijkt me verstandiger dat de regel is dat je Beheerder moet zijn om je link hier te plaatsen.

4 minuten geleden zei Duken:

Maar toestemming vragen per link is natuurlijk niet mogelijk, de meeste forums zijn zelfs ook Google zichtbaar :)

Het klopt dat de meeste forums wel te vinden zijn via Google.
Maar een aantal forums zijn gesloten voor registratie om BREIN buiten de deur te houden, wat heeft het dan voor zin dat die
forums hier op het forum vermeld worden? Je kan je daar toch niet registreren.

7 minuten geleden zei Duken:

Ik wil wel nog even meegeven dat het makkelijkste is om geen URL te gebruiken als je "geheim" wilt blijven. Volgens mij kan je ook met IP adres van je host naar buiten. 

Helaas werkt de host waar mijn forum staat niet via een ip-adres.
Daar moet een Domeinnaam aan gekoppeld zijn.

Maar ik hoop dit er begrip voor is dat je niet zomaar klakkeloos linken naar ( illegale) forums kan plaatsen.
Mits het van de Beheerder zelf is of evt met goedkeuring van een Beheerder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  64
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Actief:  

Ik heb hier heel veel begrip voor ik begrijp eerlijk gezegd niet dat er klakkeloos met namen wordt gestrooid. Iedereen weet dat je de mensen die dit op hebben gezet enorm in de problemen kunnen komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Actief:  

7 uur geleden zei sweet11:

Ik heb hier heel veel begrip voor ik begrijp eerlijk gezegd niet dat er klakkeloos met namen wordt gestrooid. Iedereen weet dat je de mensen die dit op hebben gezet enorm in de problemen kunnen komen. 

Nogmaals, hier is alle begrip voor. De sites kunnen op verzoek worden verwijderd. Ik hoop dat je ook begrijpt dat toestemmingen vragen per link natuurlijk niet mogelijk is. Los dat de sites aan de buiten kant ook geen contact knoppen hebben.

Het in problemen komen van een link vanuit hier of vanuit elke plek dan ook lijkt mij niet, je forum wordt links of rechtsom altijd gevonden door een Auteursrecht stichting. Zeker met een openbare URL. Dan moet je helaas op een andere manier je community online brengen. (Darkweb oid).

Volgens mij was iedereen ooit een beginnende piraat in de download wereld. Deze hebben geen brief thuis gehad met een aantal links van de Postnl maar kunnen gelukkig via Google oid hun weg vinden. 

Hoe wist jij bijvoorbeeld van de site af @sweet11 ,en daarvoor? etc Een community bestaat niet zomaar.

Ik lees in jou berichten ook een link naar https://proxybay.gdn of schrijf je een bericht als

Voor velen is de SPARKS groep geen onbekende als het om pre releases gaat. Ook gebruikten zij  : DRONES, ROVERS, GECKOS  en SPRINTER. Helaas voor de liefhebbers van pre ( scene ) releases maar ze zijn opgepakt. mag dat dan ook niet? Of moeten we eerst de een sparks groep contacten en https://proxybay.gdn voordat we dit toelaten? Tenslotte staan daar ook namen in. Des al niet te min, begrijp ik helemaal de discussie en halen we links en namen zeker weg als het gevraagd wordt. 

Wat ik merk is dat ze in de start graag gezien willen worden en daarna weer verborgen, tenslotte zijn er dan voldoende leden en leeft de community. Maar dat gebeurt niet zomaar... Het mes snijd dus aan tweekanten :) Dus ook daarin geen probleem, op verzoek verwijderen we de sites, met alle begrip. 

En nu koffie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Discovery-G:

Ik (Beheerder van Discover This Place) heb hier absoluut geen toestemming voor gegeven en zou het ook op prijs stellen als de gegevens van mijn forum verwijderd worden.

Beckuhgen4all zit hier zeker niet op te wachten, dit omdat BREIN voorheen al BedrockPlace op de hielen zat.

Beste @Discovery-G, ik ben naar aanleiding van dit comment toch heel benieuwd wat jouw reden is geweest om lid te worden op Duken.nl op 21 Oktober j.l. en waarom je niet direct op diezelfde datum bezwaar hebt gemaakt voor de aanwezige link naar jouw forum. Bovendien spreek jij je nu ook uit over een forum van een heel andere eigenaar, wat ik een beetje ongepast vindt.

47 minuten geleden zei Duken:

Wat ik merk is dat ze in de start graag gezien willen worden en daarna weer verborgen, tenslotte zijn er dan voldoende leden en leeft de community. Maar dat gebeurt niet zomaar...

Dit is niet meer dan de klinkende waarheid, want Duken.nl wordt al jaren bijna misbruikt door Beheerders en/of Eigenaars van Community's om maar zoveel en zo snel mogelijk bekendheid te krijgen in dit wereldje. Ik heb zelf wel al een aantal keren in topics aangegeven dat het beleid m.b.t. het plaatsen van directe links door leden eens consequent gehandhaafd moet worden, want er is al verschillende malen meegedeeld dat linkjes naar het actieforum alleen nog onder bepaalde omstandigheden is toegestaan, maar die worden nog steeds te pas en te onpas aangedragen. Bovendien ben ik persoonlijk van mening dat elk link naar een community die voor registratie gesloten is uit de lijstjes verwijdert moet worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Actief:  

7 minuten geleden zei Guardian:

linkjes naar het actieforum alleen nog onder bepaalde omstandigheden is toegestaan, maar die worden nog steeds te pas en te onpas aangedragen

Er worden er veel uitgesloten en niet toegestaan. Toevallig is er laatst een bijgekomen in goed overleg. De bekende, uitzondering op de regel. Maar er worden er bijzonder veel geblokkeerd van actieforum. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  64
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Actief:  

Ik schreef :

oor velen is de SPARKS groep geen onbekende als het om pre releases gaat. Ook gebruikten zij  : DRONES, ROVERS, GECKOS  en SPRINTER. Helaas voor de liefhebbers van pre ( scene ) releases maar ze zijn opgepakt. mag dat dan ook niet? Of moeten we eerst de een sparks groep contacten en https://proxybay.gdn voordat we dit toelaten? Tenslotte staan daar ook namen in. Des al niet te min, begrijp ik helemaal de discussie en halen we links en namen zeker weg als het gevraagd wordt. 

Volgens jou doe ik het dus ook? Nee, natuurlijk niet deze groep is opgepakt dus dan kan je gerust alle namen noemen. Jullie hebben volgens mij geen idee hoe dit wereldje in elkaar zit. De namen die ik noemde zijn release groepen en die zijn heel moeilijk op te sporen. Dat is gelukt met deze scene release groep maar de vervangers staan al warm te draaien. Dus daar gaat het helemaal niet om! Ik heb wel vaker gezegd dat ik het vreemd vond dat hier zomaar met namen van private communies werd gestrooid. 

De kwetsbare groep zijn veelal de namen van PRIVATE trackers en PRIVATE NZB FORUMS ( indexers kan je ze beter noemen ). Deze jongens hosten ergens en hebben ( soms ! ) hele nauwe contacten met de eigenaren vd hostingsbedrijven. DAAR gaat het om.

Communities als deze hebben geen enkele banden met bovengenoemde PRIVATE trackers/indexers. De mensen HIER hangen veelal rond om te worden getipt om ergens lid van te worden. Ik vind dat kwalijk en het interesseert mij helemaal niets als mensen pislink op mij worden als ik dit hardop roep.

De mensen die het wereldje wel kennen weten heel goed dat oude/nieuwe PRIVATE trackers en indexers rekruten in gesloten groepen. Vervolgens mogen hard core leden anderen voordragen om lid te worden. Nogmaals het heet niet voor niets PRIVATE. De reden lijkt mij duidelijk, de risico's zijn immens en heel vaak gebeurt het dat er een randinfantiel is die wordt geweerd of verwijderd van een PRIVATE groep dat die persoon OVERAL loopt te janken en strooit met namen. 

Mensen realiseren zich niet welke risico's het met zich meebrengt. Het is geen Pietje Bell spelen op een zolderkamertje met een bol com NASje die als server dient. De opgelegde straffen zijn immens en de levens van die personen zijn compleet verwoest. Er worden op dit moment heksenjachten gehouden op kleine communities want die zijn helaas nog niet zo ver dat ze de beveiliging volledig op orde hebben. En laten we eerlijk zijn heren. Nog niet zolang geleden mocht dit allemaal nog. Totdat er plots werd besloten FOEI mag niet meer en je bent meteen strafbaar. Dat heet democratie tegenwoordig maar het is niets anders dan te luisteren naar de grote jongens die aan de koordjes trekken en het "volk" volgt en zwijgt.

Ga dan niet de slimme jongen door de vraag te stellen....maar waarom doen ze het dan? Als je dit soort vragen stelt zet dan klakkeloos je kruisje bij alles wat je voor je snufferd krijg en zwijg. 

Ik chargeer zullen enkelen roepen maar dan weten ze niets van dit fenomeen af. Het heette vroeger piraten en denk daar maar is over na.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Discovery-G
11 uur geleden zei Guardian:

Beste @Discovery-G, ik ben naar aanleiding van dit comment toch heel benieuwd wat jouw reden is geweest om lid te worden op Duken.nl op 21 Oktober j.l. en waarom je niet direct op diezelfde datum bezwaar hebt gemaakt voor de aanwezige link naar jouw forum. 

Beste @Guardian, hier kan ik wel antwoord op geven.
Ik ben hier gekomen via een kennis omdat ik ( ondanks dat ik al een jaartje of 25 meedraai ) nog altijd op zoek ben naar verbeteringen van programma's.
Even een voorbeeld:
Op mijn forum wordt niets via Usenet of Torrents geplaatst maar bij hostingsites als 1fichier, Mega etc.
Al jaren was ik bezig met het converteren van films naar een kleiner bestand van ongeveer 2,5 Gb per film.
Wat ik merkte is dat wanneer je een film binnen haal van meer dan 8 Gb en ik die ging omzetten met o.a Wondershare UniConverter of een ander programma dat
de kwaliteit eigenlijk niet was wat ik de leden wou bieden.
Via een forum kreeg ik de tip om Movavi te gebruiken..en dat ging gelijk een stuk beter.
Ook op dit forum hoop ik tips en trucs te vinden waardoor ik de kwaliteit van mijn forum kan verbeteren.

De reden dat ik niet eerder heb gereageerd is simpelweg omdat ik die links naar diverse fora's niet gezien had, ik had nog niet het hele forum hier bekeken.
Ik was/ben ook niet op zoek naar forums die linken van andere forums plaatsen zonder dat hier de eigenaar van dat forum op de hoogte is.
Ik kwam op dit forum om een heel andere reden dus.

11 uur geleden zei Guardian:

Bovendien spreek jij je nu ook uit over een forum van een heel andere eigenaar, wat ik een beetje ongepast vindt.

Ik spreek me absoluut niet uit over de overige forums.
Ik geef alleen bezwaar omdat in dit geval mijn forum hier vermeld staat zonder dat ik hier vanaf wist.
Maar mijn mening is dat wanneer een forum de registratie sluit waardoor je niet op dit forum kunt komen, dan zitten ze niet te wachten op een link die
gedeeld wordt op een ander forum. Anders zou registratie wel simpelweg open staan voor nieuwe leden.
In dit geval ken ik persoonlijk een aantal staff-leden van 2-tal forums ( c2s.pw en beckuhgen4all.com ) waarvan ik 100% zeker weet dat zij absoluut niet
willen dat hun link op een ander forum gedeeld worden.
En ik blijf van mening dat het zinloos is om linken te plaatsen van forums waar je toch niet op kan komen.
Is net zoiets als een mooie Ferrari kopen terwijl je geen rijbewijs hebt en er dus toch niet mee kan rijden.

13 uur geleden zei Duken:

Wat ik merk is dat ze in de start graag gezien willen worden en daarna weer verborgen, tenslotte zijn er dan voldoende leden en leeft de community. Maar dat gebeurt niet zomaar... 

In dit geval ( Discover This Place ) wil ik niet gezien worden.
De leden die ik heb zitten al jaren bij mij op het forum.
Als ik wel "gezien" zou willen worden had ik als Beheerder van het forum wel een verzoek gedaan om mijn forum te delen.

Ik hoop dat mijn comment voldoende onderbouwd is.
Verder ga ik hier ook niet meer op in..simpelweg omdat ik mezelf hier niet geregistreerd heb om discussies te voeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Discovery-G:

Ik spreek me absoluut niet uit over de overige forums.
Ik geef alleen bezwaar omdat in dit geval mijn forum hier vermeld staat zonder dat ik hier vanaf wist.

Hallo @Discovery-G, Je bent uiteraard niet verplicht om enige discussie te voeren,  maar je spreekt jezelf nu echt tegen, want  in jouw eerdere bericht  staat toch heel duidelijk; 

Op 4-11-2020 om 20:14 zei Discovery-G:

Verder hoop ik dat je voldoende informatie kan vinden op Duken.nl om jouw persoonlijke kennis mee te vergroten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 jaar later...

• Bijdragen:  1
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  38
  • Actief:  

On 11/5/2020 at 12:14 AM, Guest Discovery-G said:

Beste,
ik heb even een vraagje.
Ik zie bij links naar diverse forums een aantal forums erbij staan waarvan ik zeker weet
dat hier GEEN goedkeuring voor gegeven is.

https://www.duken.nl/forums/links/category/14-ftp-warez-boards-direct-filmora crackeado-download-sharesites-en-overige/

Lid Stars-King heeft o.a de volgende forums geplaatst:

c2s.pw
discoverthisplace.com
mydreamstars.com
back2happiness.eu
beckuhgen4all.com ( geplaatst door Duken )

Mijn persoonlijke mening is dat iemand die Beheerder van een forum is evt zijn/haar eigen forum hier kan plaatsen.
Maar vind het niet op zijn plaats wanneer iemand zomaar linken van forums plaatst die eigenlijk liever als forum op de achtergrond blijven.

Voorheen had ik het forum Discovery 4 You maar doordat iemand het leuk vond om het forum aan te geven heb ik Discovery 4 You
van de hand gedaan en ben een nieuw forum begonnen.
Het is een klein forum met ongeveer 200 trouwe leden en ik zit eerlijk gezegd niet te springen op een zondvloed van andere leden.

Hoop dat hier begrip voor is en gehoor aan gegeven wordt.

Alvast bedankt.
Discovery-G

Bedankt voor je bericht. We begrijpen je bezorgdheid en zullen onmiddellijk actie ondernemen om de genoemde forums te verwijderen. 

• Meow 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  49
  • Waardering:   26
  • Prestatiepunten:  1.082
  • Dagen gewonnen:  3
  • Actief:  

En dat na 3 jaar.... 

Beter laat dan nooit zeggen ze.... 

Maar zou denken dat het nu nog weinig zin heeft om het te verwijderen. 

BREIN heeft er lang genoeg naar kunnen kijken... 🤪

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Delen

• Aanbevolen nieuws

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Forumdiscussie: Wat is het verschil tussen Bol.com en Amazon, en welke is beter voor mij? Gebruiker: Kees123 Hey allemaal! Ik zit met een vraagje. Wat is eigenlijk het verschil tussen Bol.com en Amazon? En welke zou ik beter kunnen kiezen voor mijn online aankopen? Bedankt! Expert: ShopSophie Hallo Kees123 en iedereen! Goed dat je deze vraag stelt, want het zijn twee grote spelers in de online winkelwereld, maar ze hebben wel hun eigen kenmerken. Verschil tussen Bol.com en Amazon Aanbod: Bol.com richt zich vooral op de Nederlandse en Belgische markt. Je vindt er een breed scala aan producten, van boeken tot elektronica en huishoudelijke spullen. Amazon is wereldwijd actief en biedt een enorm assortiment, ook met internationale verzending. Dus als je echt iets speciaals zoekt dat moeilijk te vinden is in Nederland, kun je goed terecht bij Amazon. Verzendkosten en levertijd: Bol.com heeft vaak standaard verzendkosten die lager zijn als je een bepaald bedrag bestelt. Als je in Nederland woont, krijg je je spullen vaak snel binnen, soms zelfs de volgende dag! Amazon heeft ook een snellere verzending met hun Prime-abonnement, maar dat is vooral voordelig als je veel bestelt en je het meeste hebt met gratis verzending. Klantenservice: Bol.com staat bekend om zijn goede klantenservice in het Nederlands. Ze hebben vaak snel antwoord en zijn regionaal aangepast. Amazon biedt ook klantenservice, maar je moet soms door verschillende talen en systemen navigeren, wat verwarrend kan zijn. Gebruikservaring: Beide sites zijn gebruiksvriendelijk, maar dat is ook persoonlijke voorkeur. Bol.com is mooi ingericht en makkelijk te browsen. Amazon kan soms overweldigend zijn vanwege het enorme aanbod. Beoordelingen: Beide platforms hebben reviews van gebruikers. Bol.com focust meer op Nederlandse reviewers, terwijl Amazon internationale reizigers en bewoners heeft. Conclusie Als je gewoon in Nederland of België woont en je wil iets snel en gemakkelijk kopen, is Bol.com een uitstekende keuze. Maar als je unieke producten wilt of meer internationale opties zoekt, dan kan Amazon beter zijn voor jou. Kijk ook naar de verzendkosten en levertijd, want dat kan echt uitmaken! Hopelijk helpt dit je om een keuze te maken! Reactie 1: Marieke_vanT Dankje ShopSophie! Dit is heel duidelijk. Ik heb zelf altijd Bol.com gebruikt, maar nu ben ik wel benieuwd naar Amazon. Misschien ga ik het ook eens proberen! Reactie 2: Gijsje Ik vind Bol.com echt top, vooral als ik snel iets nodig heb. M’n boeken komen altijd snel en dat is fijn! Reactie 3: Bob120 Amazon heeft inderdaad een groot aanbod, maar ik vind het soms irritant dat je vaak extra moet betalen voor verzending. Bij Bol.com heb je dat minder. Reactie 4: Anouk88 Klopt Bob120! Bij Bol.com is het vaak duidelijker. Maar ik vind die internationale spullen bij Amazon ook wel leuk. Soms vind ik rare dingen die ik nergens anders zie. Reactie 5: TommieT Een tip van mij: als je een Amazon Prime lidmaatschap hebt, is het echt een aanrader! Je krijgt veel voordelen zoals snelle levering en toegang tot films. Maar dat is dan weer een extra kostenpost… Reactie 6: Kees123 Thanks allemaal! Leuke tips. Ik ga denk ik eerst kijken op Bol.com en als dat niet lukt, probeer ik Amazon wel. Reactie 7: IlonaG Sowieso Bol.com, ik vertrouw die site veel meer. En ze hebben goede deals, net zoals op hun app! Reactie 8: Kees123 IlonaG, dat is een goed punt! Heb je misschien voorbeelden van goede deals? Reactie 9: IlonaG Ja, vooral rond de feestdagen. Ze hebben tonnen korting en het is snel. Waar ik vorig jaar een goeie dealtje vond was met boeken en spelletjes. Reactie 10: ShopSophie Goede tips allemaal! Het ligt ook echt aan wat je zoekt. Test beide en kijk wat voor jou het beste werkt. En vergeet niet om altijd te vergelijken! Lees het volledige bericht hier
    • Onderwerp: Wat zijn NZB-bestanden en hoe gebruik ik ze simpelweg? Gebruiker1: Hey allemaal, ik ben nieuw hier en heb een vraagje. Wat zijn NZB-bestanden nou precies en hoe gebruik je ze? Ik zie ze vaak voorbij komen, maar snap er niet veel van. Alvast bedanktt! Expert123: Hey Gebruiker1! Welkom op het forum! NZB-bestanden zijn eigenlijk een soort van ‘index’ voor bestanden die je kunt vinden in nieuwsgroepen. Denk aan NZB’s als een soort van shortcut naar de downloads die je wilt. In plaats van dat je door duizenden berichten moet scrollen in een nieuwsgroep, gebruik je een NZB-bestand om specifiek te zoeken naar wat je nodig hebt. Hier’s hoe het werkt: Zoeken naar NZB-bestanden: Je gaat naar een NZB-indexeringssite, en daar zoek je naar het bestand dat je wilt. Dit kan een film, muziek of een serie zijn. Downloaden van de NZB: Als je het juiste NZB-bestand hebt gevonden, download je dat bestand naar je computer. Het is meestal heel klein, een paar kilobytes. Gebruik een nieuwsreader: Je hebt een programma nodig, een ‘nieuwsreader’, zoals NZBGet of Sabnzbd. Deze programma’s gebruiken de NZB-bestanden om de echte bestanden uit de nieuwsgroepen te downloaden. Importeer de NZB: Open je nieuwsreader en importeer het NZB-bestand. Het programma kijkt nu naar alle servers en begint met downloaden. Super simpel! En voilà, dat is het in een notendop! Als je nog meer vragen hebt, laat maar weten! Gebruiker2: Nice! Super helder uitleg. Maar hoe vind je die NZB-bestanden precies? Gewoon via Google ofzo? Expert123: Goed punt, Gebruiker2! Je kunt inderdaad via Google zoeken, maar er zijn ook specifieke NZB-indexers zoals NZBIndex.nl of nzb.su. Die sites hebben vaak grotere collecties en maken het makkelijker om te vinden wat je zoekt. Gebruiker3: Dat klinkt best handig! Heb je ook een bepaalde nieuwsreader die je aanraadt? Of is alles ongeveer hetzelfde? Expert123: Ja, dat is ook een goeie vraag! NZBGet en Sabnzbd zijn beide populair en geweldig voor beginners. Sabnzbd heeft een mooie interface, terwijl NZBGet heel licht en snel is. Het hangt echt af van wat je voorkeur heeft. Probeer ze allebei en kijk welke je het fijnst vindt! Gebruiker4: Ik gebruik al een tijdje Sabnzbd en ik vind het super fijn. Maar het is soms een beetje traag. Heeft iemand tips hoe ik de snelheid kan verhogen? Expert123: Een paar dingen die je kunt proberen, Gebruiker4: Zorg ervoor dat je verbinding goed is, en kijk eventueel naar je instellingen in de nieuwsreader. Soms helpt het om te experimenteren met verschillende servers. En vergeet niet om je NZB-bestanden goed te kiezen, sommige zijn sneller dan anderen! Gebruiker5: Thanks voor de tips! Ik ga het meteen uitproberen. Gebruiker6: Ik heb ook wel eens dat NZB-bestanden niet werken. Wat kan daar de reden van zijn? Expert123: Dat kan verschillende redenen hebben, Gebruiker6. Soms is het materiaal dat je wilt downloaden al verwijderd uit de nieuwsgroepen. Andere keren kan het zijn dat de server downtime heeft of dat je provider bepaalde downloads blokkeert. Gewoon zen blijven, er zijn altijd andere NZB’s te vinden! Gebruiker4: Ah, dat verklaart een hoop. Bedankt allemaal! Dit forum is echt best chill! Gebruiker7: Nog een tip: kijk altijd even naar de comments en ratings van een NZB-bestand voordat je het downloadt. Soms staan er handige info in die je tijd kunnen besparen! Gebruiker8: Wauw, ik had geen idee dat er zoveel bij kwam kijken. Dit is een hele eye-opener voor me. Ga binnenkort wat NZB’s proberen! Gebruiker1: Bedankt voor al jullie antwoorden! Ik ga meteen aan de slag en kijken of ik het werkend kan krijgen! En zo ga je verder met de discussie! Lees het volledige bericht hier
    • Forumtopic: Voorstellen van een nieuw lid – "MovieLover87" Bericht van: MovieLover87 Hey allemaal! Ik ben MovieLover87 en nieuw hier op het forum! Ik kom uit Utrecht, een mooie stad met veel gezelligheid en leuke cafés. In het weekend vind ik het altijd leuk om films te kijken, vooral met vrienden. We zijn echt de “filmavond”-crew, haha! Als het gaat om de leukste films om samen te kijken, ben ik helemaal gek op komedies en actiefilms. Niks beter dan samen lachen of helemaal op het puntje van je stoel zitten! En ik vraag me af: wat zijn jullie favoriete films voor een weekendfilmavond? Verder ben ik ook geïnteresseerd in gamen, vooral RPG’s. En ik hoop dat ik hier wat mede-gamers kan vinden! Ik meldde me aan omdat ik het leuk vind om met anderen te kletsen over films en games. Ik kijk uit naar jullie reacties! Groetjes, MovieLover87 Antwoord van: FilmExpert Hallo MovieLover87, Welkom op het forum! Leuk dat je je hebt aangemeld. Het lijkt erop dat je al een scherp oog hebt voor goede films! Als je kijkt naar de leukste films voor een weekendavond, zijn er een paar echte klassiekers die je niet wilt missen: The Hangover (Komedie): Dit is een geweldige film voor een groep vrienden. Het verhaal is zo grappig en vol verrassingen! Mad Max: Fury Road (Actiefilm): Voor als je graag adrenaline hebt. De actie is geweldig en je zult je niet vervelen! Toy Story (Animatie): Ook een aanrader voor volwassen kijkers! Het is emotioneel en vol goede humor. Je kunt er altijd weer om lachen. Denk er ook aan om wat snacks en drankjes klaar te zetten, want de sfeer maakt vaak een filmavond! Wat betreft RPG-gaming, dat is superleuk! Heb je al een favoriete game? Misschien kunnen we daar ook later over praten! Veel kijkplezier! Reacties van verschillende gebruikers: User123: Hey MovieLover87, welkom! Echt leuk dat je je voorstelt. Komedies zijn inderdaad super leuk voor een filmavond. Mijn vrienden en ik kijken vaak nachtenlang die oude Adam Sandler films! Cinefiel88: Oh, ik hou van Mad Max! Die actie is echt ongeëvenaard. Maar, wat vinden jullie van “Inception”? Dat is ook zo’n film waar je met vrienden over kunt discussiëren! GamerDude: Hoi MovieLover87! Ik ben ook een gamer, vooral RPG’s! Heb je al “The Witcher 3” gespeeld? Echt een aanrader! VHSfan: Kennen jullie “The Room”? Het is geen geweldige film, maar juist daarom is het zo leuk om samen naar te kijken. We hebben altijd dikke pret als we die aanzetten! User123: Haha, “The Room”! Dat is inderdaad een cultfilm. Je moet die echt met een groep kijken voor de volle ervaring! Cinefiel88: Ja, dat klopt! En als je een horrorfilm avond wilt plannen, ga dan voor “Get Out”. Die is echt spannend en je kunt het goed bespreken daarna! MovieLover87: Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga zeker “Inception” en “Get Out” op mijn lijstje zetten. En ja, ik heb “The Witcher 3” gespeeld, zo’n vette game! GamerDude: Nice! Misschien kunnen we ooit samen gamen? Er zijn zoveel leuke co-op RPG’s! VHSfan: Vergis je niet, ook de slechtste films kunnen leuk zijn! Hebben jullie ooit met een drinkspel gespeeld bij ons favo fouten in films zoeken? Dat maakt alles leuker! Dit voelt echt als een levendig discussieforum! Lees het volledige bericht hier
  • Recente prestatie

• Kinto45 heeft zojuist een badge verdient
      5 jaar actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...