Spring naar bijdragen

Studielaptop aanschaffen


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  595
  • Waardering:   36
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Hallo,

Ik ben ondertussen al weer klaar met mijn 2de week op de TU delft. In deze 2 weken is gebleken dat mijn Toshiba satellite l500-1zp niet goed genoeg is om mee te werken. Onder andere de accu duur is te kort. Nu ben ik aan het zoeken geweest naar een nieuwe ongeveer in de €500-600 prijsklasse. Via advies van andere kwam ik uit op deze 2:

1. Dell inspiron 15R (die van 600): http://www.dell.com/..._source=message

2. Asus k53z-sx125v: http://nl.hardware.i...b:specificaties

De eisen die aan de laptop gesteld zijn:

- Zo klein mogelijk om zo makkelijk mee te nemen, dus 15.6 inch is wel de max.

- Ik moet programmeren dit jaar, dus het compileren moet hij zeker snel kunnen.

- Goede accuduur

- Video kaart die films kan afspelen (kan misschien nog van pas komen in de trein)

De Dell is qua processor en video kaart beter, maar heeft minder werkgeheugen en HDD als de Asus. Graag jullie advies, alternatieve zijn ook welkom al beschouw ik de €600 wel als max.

Alvast bedankt

bewerkt door Duken
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 36
  • 595

Ik zweer bij ASUS..... heb vrij slechte ervaringen met Dell, misschien gewoon pech. Als bestuurslid van een vereniging kreeg ik een Dell in bruikleen, na 4 x reparatie via Mediamarkt (binnen 2 maanden) een andere, deze ook direct veel problemen. geheugenfouten, steeds niet willen opstarten (wel in veilige modus). Externe USB-sticks werden steeds niet herkend, BIOS-upgrade geen verbetering. Wat mij betreft: Dell = Hell.

Mijn Asus valt wel buiten je budget.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  595
  • Waardering:   36
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Ben deze ook nog tegen gekomen:

Toshiba Satellite c855-14E : http://nl.hardware.info/productinfo/156953/toshiba-satellite-c855-14e

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 36
  • 595

  • Bijdragen:  595
  • Waardering:   36
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Ik heb veel onderzoek gedaan vandaag en gisteren en kom erop uit dat de Asus niet sterk genoeg is en de Toshiba nogal wat problemen heeft. Ik ben dus verder gaan kijken wat betreft de Dell. Er zijn veel positieve reacties hierover en heb het zelfs voor elkaar gekregen om flinke korting te kunnen vinden. Alleen door deze korting en mijn budget van rond de €600 is het mogelijk geworden om nog betere laptops in mijn budget range te brengen. De keuze valt nu op:

1. Dell inspiron i5 (tweede van links): http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-5520/fs?cs=nlepp1&fb_source=message

deze zal na korting €509 kosten.

2. Dell inspiron i7 (tweede van rechts): http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-5520/fs?cs=nlepp1&fb_source=message

deze zal na korting €613 kosten.

3. Dell inspiron SE i5 (eerste van links): http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-se-7520/fs?cs=nlepp1

deze zal na korting ook €613 kosten.

Welke van deze zou qua 'prijs/wat je ervoor krijgt' verhouding de beste keuze zijn? Het gaat nog steeds om de in het starttopic genoemde eisen.

Alvast bedankt voor de hulp. Ik stel het zeer op prijs.

@Franswon misschien was het een bepaald type model dat zoveel problemen heeft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 36
  • 595

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Je hebt iets nodig met een grotere batterij, liefst een 9-cells. Vroeger kon je die bij Dell kiezen, ik weet niet of dat nog steeds zo is. Bij de modellen die jij aangeeft is dat in ieder geval niet zo. BTO is dan nog de enige optie, maar voor dat bedrag zul je daar geen geweldige prestaties kunnen combineren met lange werkduur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  595
  • Waardering:   36
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Er staat bij dat hij ongeveer 4,5 uur heeft. Dat is meer dan ik nu heb op mijn toshiba (2 uur). Daarnaast zijn er wel veel stopcontacten beschikbaar alleen niet bij elk college (wat soms langer duurt dan 2 uur). Batterij kan je inderdaad niet uit kiezen. Misschien dat er wel grotere verkrijgbaar zijn?

Edit: Bijvoorbeeld hier: http://www.replacedirect.nl/apparaat/3221250/d000142839-dell-inspiron-15r/laptop-accus.html

Ze zijn wel prijzig.

bewerkt door r4dioactivity
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 36
  • 595

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Dat klopt, zo'n accu bestellen zou je ook voor je huidige notebook kunnen doen. Die 4,5 uur is niet betrouwbaar, met een 6-cells kom je op hoge prestaties niet verder dan anderhalf à twee uur. Of die nu in een notebook van het ene of het andere merk zit, maakt niets uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  595
  • Waardering:   36
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Maar kan sowieso een nieuwe laptop gebruiken. De oude heeft een i3 en heb wel een i5 nodig om een beetje fatsoenlijk te programmeren. Daarnaast kost een nieuwe accu voor die toshiba ook rond de 80 euro en het is nog maar de vraag hoe lang hij mee gaat.

bewerkt door r4dioactivity
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 36
  • 595

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Mja. Het is maar de vraag in hoeverre je verschil gaat merken.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  595
  • Waardering:   36
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Het wordt de i7.

Bedankt voor jullie advies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 36
  • 595

  • Bijdragen:  595
  • Waardering:   36
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Ik kwam deze vandaag ook nog tegen: http://aldi.medion.com/md99055/nl/?refPage=aldi&fb_source=message#dolby_anker

Het is een i5, maar wel compacter met extra accu.

Waar heb je uiteindelijk meer aan? De Dell i7 of deze Medion i5?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 36
  • 595

  • Bijdragen:  3.912
  • Waardering:   206
  • Prestatiepunten:  17
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  25-12-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Een 4 cell accu stelt niet veel voor. Een 3 cell accu erbij is natuurlijk een leuke extra, maar uiteindelijk zul je er niet heel veel voordeel aan hebben. (De meeste laptops hebben standaard een 6 cell accu).

Daarnaast staat Medion niet bekend om kwaliteit van materiaal etc. Enige ding waarom ik misschien de medion zou kopen is vanwege die SSD module.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 206
  • 3,9k
  • 1

  • Bijdragen:  595
  • Waardering:   36
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Oke, alleen de SSD is dan niet doorslaggevend. Ik hou het bij de i7. Ze verkopen ook een externe 128GB SSD woensdag bij de Aldi. Maar weet niet of dat nou echt snel is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 36
  • 595

  • Bijdragen:  3.912
  • Waardering:   206
  • Prestatiepunten:  17
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  25-12-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Ik zou gewoon voor die i7 gaan. Die SSD die zij vanaf woensdag in de aanbieding hebben werkt ook gewoon via USB. En aangezien je geen USB 3.0 hebt merk je geen voordeel :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 206
  • 3,9k
  • 1

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...