Spring naar bijdragen

Nieuwe Laptop


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  152
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop.

Dit zijn de eisen waren het ongeveer moet aan voldoen.

Prijsklasse - €450 - €600.

Graag een stille laptop, want heb nu een pc die maakt allemachtig veel lawaai maar dat komt denkt door me koeler.

Het moet goed bruikbaar zijn voor studie.

Ik zou het graag fijn vinden als ik spellen als Pro Cycling manager / Football Manager / Company of Heroes hierop kan spellen zonder gezeur. Is dit niet mogelijk dan zou ik graag willen weten in welke prijs klasse ik dan moet zitten.

Meer vragen, stel ze gerust.

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee.

Mvg.

Justin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 152

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Als je je laptop altijd thuis laat staan raad ik je aan om je PC te gaan upgraden. Dit heeft een veel betere prijs/kwaliteit verhouding dan wanneer je een nieuwe laptop aanschaft.

Verwacht van 600 euro niet teveel game prestaties. Een menig game pc voor 600euro komt er veel beter vanaf.

Zelf beschik ik over een laptop dat mij destijds 700 euro heeft gekost. Spellen zoals skyrim, CoH en Cod kan ik op medium/low draaien wil ik fatsoenlijk kunnen gamen.

Als ik puur naar de CPU kijk in de volgende review valt het mij op dat de A10-4600M het verrassend goed doet.

Als ik dan kijk naar de GPU die de HP Pavilion g6-2051sd beschikt, een Radeon HD7670M i.c.m. de A10 zie ik dat de meeste games op low/medium wel bespeelbaar zijn.

Even op een rijtje waar de HP over beschikt:

- AMD A10-4600M

- 6GB DDR3

- 15.6" 1366x768

- Radeon HD7670M

- 1TB schijf met 5400RPM

Even een quote van de review

7670M 1GB: Getest met Far Cry 3 en Battlefield 3. Allebei de games gespeeld op de resolutie van de laptop. Far Cry 3 heb ik gespeeld op low/medium en had 30-40fps, en Battlefield 3 gespeeld op medium/high en had ook 30-40 fps.

Geluidsproductie: Als je gewoon aan het internetten bent is de laptop verrassend stil, in het begin hoor je hem NIET, maar naarmate de laptop ouder wordt hoor je hem wel wat harder worden, maar niet op een storend niveau. Maar als je aan het gamen ben gaat hij wel hard blazen, wat op zich ook wel logisch is omdat hij veel meer te verwerken heeft. Maar als je het geluid een beetje hard zet of met een koptelefoon op zit merk je er weinig van.

Voor de prijs van € 539,- vind ik het geen verkeerde laptop.

Hier vind je de selectie die ik heb gemaakt.

Ik heb ook gekeken naar de resolutie van 1080P, maar dat gaat helaas niet werken met een budget van 600E. 1080P is beschikbaar vanaf 789Euro

bewerkt door Farid.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  152
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

PC upgraden is geen optie. Ik moet de laptop ook hebben voor de studie dus wil hem graag meenemen dus.

maar ik ben wel bereid me prijs klasse te verhogen.

Maar ik hoef geen spellen als Far Cry 3 en BF3 er op te spellen.

De enige spellen die ik op me laptop zou willen spelen zijn Football manager en Cycling Manager, zelf heb ik een ps3 voor Far Cry 3 etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 152

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

PC upgraden is geen optie. Ik moet de laptop ook hebben voor de studie dus wil hem graag meenemen dus.

maar ik ben wel bereid me prijs klasse te verhogen.

Maar ik hoef geen spellen als Far Cry 3 en BF3 er op te spellen.

De enige spellen die ik op me laptop zou willen spelen zijn Football manager en Cycling Manager, zelf heb ik een ps3 voor Far Cry 3 etc.

De spellen far cry en bf3 zijn voor jou een indicatie van wat je hebt aan de laptop.

Vind je gamen op je laptop met hogere fps belangrijk of neem je genoegen met wat je nu hebt?

Wat is je uiterste budget ?

En moet je voor je studie nog bepaalde eisen hebben voor de laptop? (grootte, gewicht, resolutie?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  152
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Ik weet niet wat de fps is van Football manager etc vergelijken met bf3 en farcry,

Ik vind gamen geen hogee prioriteit

Me uiterste budget is 650.

Voor de studie is gewicht ens niet belangrijk. maar knap scherm zou wel fijn zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 152

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Zelfs als ik opnieuw kijk naar de laptops die er bij tweakers bekend zijn is er niet veel beters te krijgen voor <650 euro dan de HP Pavilion g6-2051sd. De meeste bang voor bucks als je het mij vraagt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  1.088
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Al naar de Dell Inspirion 15r SE gekeken? met kortingen kom je volgens mij uit op ongeveer €650 en je hebt een Full HD scherm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 1,1k

  • Bijdragen:  152
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

  • 0
  • 152

  • Bijdragen:  152
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Besturingssysteem

MS Windows Vista Home Premium 32-bit SP2

Processor

AMD Athlon 64 X2 5000+ 75 °C

Brisbane 65nm Technologie

RAM

2,00 GB Dual-Kanaal DDR2 @ 326MHz (5-5-5-15)

Moederbord

Dell Inc. 0RY206 (Socket AM2 ) 56 °C

Graphics

DELL SE177FP (1280x1024@60Hz)

256MBGeForce 6800 (nVidia) 56 °C

Harde schijven

298GB Seagate ST332062 0AS SCSI Disk Device (RAID)

Optische schijven

HL-DT-ST DVD+-RW GSA-H31N SCSI CdRom Device

YDCB K9YB0TQRSLAR SCSI CdRom Device

Audio

High Definition Audio-apparaat

is het beter dan wat ik nu heb?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 152

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Wat is dat? Jouw pc?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

bewerkt door Tom
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  152
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Jaa. oud ding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 152

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Besturingssysteem

MS Windows Vista Home Premium 32-bit SP2

Processor

AMD Athlon 64 X2 5000+ 75 °C

Brisbane 65nm Technologie

RAM

2,00 GB Dual-Kanaal DDR2 @ 326MHz (5-5-5-15)

Moederbord

Dell Inc. 0RY206 (Socket AM2 ) 56 °C

Graphics

DELL SE177FP (1280x1024@60Hz)

256MBGeForce 6800 (nVidia) 56 °C

Harde schijven

298GB Seagate ST332062 0AS SCSI Disk Device (RAID)

Optische schijven

HL-DT-ST DVD+-RW GSA-H31N SCSI CdRom Device

YDCB K9YB0TQRSLAR SCSI CdRom Device

Audio

High Definition Audio-apparaat

is het beter dan wat ik nu heb?

Ja het is beter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  152
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

En wat bedoel je met beter, iets beter? Sommige dingen beter, sommige dingen niet.. ? Want ik wil graag wel goeie beslissing maken. Niet dat ik straks een laptop koop die miss net ietsje beter is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 152

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Zoek je nu een nieuwe of niet? Als je geen problemen hebt met je huidige systeempje, houd die dan aan. Voor het budget wat je stelde zijn geen betere opties dan die die al gegeven zijn.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  3.912
  • Waardering:   206
  • Prestatiepunten:  17
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  25-12-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

En om het nogmaals te verduidelijken. Ja deze laptop is zeker beter.

Vergelijk deze scores met elkaar

http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+Athlon+64+X2+Dual+Core+5000%2B

http://www.passmark.com/cpubenchmark/cpu.php?cpu=Intel+Core+i7-3517U+%40+1.90GHz&id=889

Voor de videokaart hoef ik geen verdere uitleg te geven, want deze is gegarandeerd vele malen beter. Ten eerste is het dedicated geheugen al 2GB tov jouw 256mb. Kijk anders zelf eens op het internet en vergelijk de hardware met elkaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 206
  • 3,9k
  • 1

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Al zegt geheugen - en zeker videogeheugen - totaal niets over snelheid. Maar goed, heel veel verdere uitleg is niet echt nodig.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  3.912
  • Waardering:   206
  • Prestatiepunten:  17
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  25-12-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Nee oke, maar het is te vergelijken. Want met 256mb kom je niet ver met de meeste spellen omdat deze dan te weinig dedicated geheugen heeft. Je zou het kunnen sharen maar dat wordt er ook niet sneller op. Het is iig een stuk beter dan zijn oude computertje.

En trouwens, die i7 is wel dual core. Je zou nog even kunnen wachten en sparen voor een quad core. Helaas gaat dat voor dit budget niet lukken.

bewerkt door Wous
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 206
  • 3,9k
  • 1

  • Bijdragen:  152
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Nee oke, maar het is te vergelijken. Want met 256mb kom je niet ver met de meeste spellen omdat deze dan te weinig dedicated geheugen heeft. Je zou het kunnen sharen maar dat wordt er ook niet sneller op. Het is iig een stuk beter dan zijn oude computertje.

En trouwens, die i7 is wel dual core. Je zou nog even kunnen wachten en sparen voor een quad core. Helaas gaat dat voor dit budget niet lukken.

Hoeveel kost die quad core dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 152

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Maakt niet veel uit. Ten eerste heb je het budget daar niet voor en ten tweede zou je het restbedrag beter kunnen steken in een betere videochip.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  152
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Maakt niet veel uit. Ten eerste heb je het budget daar niet voor en ten tweede zou je het restbedrag beter kunnen steken in een betere videochip.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Budget maakt eigenlijk niet uit, ik kan het zo vergrote naar 800 euro. maar das wel een max eigelijk.

EN het zal ff wat langer duren voordat ik hem kan aanschaffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 152

  • Bijdragen:  595
  • Waardering:   36
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Die dell laptops zijn echt aan te raden. Ik heb afgelopen herfst de 15R gekocht: http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-5520/pd.aspx?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn

De €700 versie. Deze heb ik ook voor mijn studie gekocht en doet het goed. Batterij gaat ook lang mee. Mijn versie heeft dan wel geen goede video kaart, maar ik game op mijn desktop (als ik daar überhaupt nog tijd voor kan vinden).

Als je een dell wilt bestellen kun je proberen via shopkorting.nl 7% geld terug te krijgen. Dit is niet gegarandeerd, want bij mij werkte het niet.

Maar ik heb via bankoverschrijving betaald en geen ideal, dus misschien dat het daardoor kwam.

In ieder geval veel succes met zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 36
  • 595

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Je hebt nog veel meer kortingsmogelijkheden. Op Tweakers is er een apart topic over.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  152
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Nja bedankt voor jullie advies. Ik zal is wat gaan overwegen. En als ik nog goeie samenstellingen te horen krijg, alles is welkom :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 152

  • Bijdragen:  152
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Ik heb een vraag, bij dell schijnt er een korting van 150 euro inruilwaarde. Dit heb ik gehoord op de radio, is deze actie nog steeds geldig want ik lees er verder niks over??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 152

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Gast Micahamoum

    Gast Micahamoum

    Geplaatst

    https://1x-bet-india.com
    Gast Avenue 17

    Gast Avenue 17

    Geplaatst

    The charming answer

    Drifter

    Geplaatst

    Hierbij nog 10 Toppers als aanvulling op bovenstaande Gratis Games Fall Guys: Ultimate Knockout Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc Ook na de hype is Fall Guys een geweldige partygame. Met honderd man door een hindernisbaan vol draaiende hamers, sloopkogels en vliegende platformen stormen is natuurlijk een recept voor ultieme chaos. Dankzij de logge physics en merkwaardige besturing kun je eigenlijk ook niet boos worden als je vlak voor de finish van de baan wordt ge-yeet. Honkai: Star Rail Platforms: PlayStation 5, Android, iOS en pc Onze Kamal is nog steeds verslingerd aan de gratis, strategische rpg Honkai Star Rai. Voor deze game laten we dan ook hem aan het woord: “Als ik Honkai: Star Rail zou moeten samenvatten: het is een van de meest gedetailleerde rpg’s, die maar blijft verrassen. Als je Genshin Impact speelt, weet je al hoeveel passie miHoYo in zijn games stopt. Honkai: Star Rail is geen uitzondering. Ik ben sinds dag één een megafan en kan de game aan iedere fan van rpg-games aanraden.” Nou, duidelijk dus. Overwatch 2 Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc Overwatch 2 stelde bij verschijning behoorlijk teleur. De singeplayercampagne ontbrak (en is inmiddels geannuleerd), de game was niet bijster veel veranderd ten opzichte van het eerste deel en personages vrijspelen kost veel speeltijd óf geld. Nu spelers elk nieuw personage direct kosteloos ontvangen, is Overwatch 2 een stuk beter om gratis te spelen. Bovendien is Blizzards hero-shooter na al die jaren gestroomlijnder en gevarieerder dan ooit. Marvel Snap Platforms: Pc Er zijn talloze mobiele games, maar Marvel Snap verdient absoluut een vermelding. Het heeft alles wat je wilt van een gratis cardgame: een eerlijk verdienmodel, simpele regels en een fantastische presentatie. Even een online potje spelen is eenvoudig, en het introduceert het grote publiek op een leuke manier aan minder bekende helden. Dota 2 Platforms: Pc Vaak wordt Dota 2 de ingewikkeldere tegenhanger van League of Legends genoemd, maar dat is voor de community zelf vloeken in de kerk. Alleen al omdat alle helden bij aanvang gratis beschikbaar zijn, in tegenstelling tot League. Bovendien is de gameplay nóg strategischer ingestoken, met een strenge doch bevredigende leercurve voor nieuwkomers. Spelunky Classic Platforms: Pc In Spelunky is elke stap voorwaarts een risico, terwijl je een weg graaft door de ondergrondse gangen. Spelunky HD en Spelunky 2 zijn wellicht betere opties, maar als je de bikkelharde roguelike-platformervaring van Derek Yu’s franchise in z’n meest pure vorm wil beleven, dan is het origineel nog altijd een goede optie. Counter-Strike 2 Platforms: Pc Hoewel niet iedereen tevreden is over de veranderingen in Counter-Strike 2 ten opzichte van Global Offensive, kun je eigenlijk niet om de game heen. Al jarenlang is het de gouden standaard voor competitieve shooters die draaien om pure reflexen en strategie. Daarbij is de balans nog steeds uitstekend, en hebben maps een welkome grafische make-over gekregen. Geef het nog even, en dan is Counter-Strike weer helemaal terug op het oude niveau. De Sims 4 Platforms: PlayStation 4, Xbox One en pc Je bent een fortuin kwijt als je alle Sims 4-uitbreidingen wilt aanschaffen, maar gelukkig is de basisgame gratis. Toegegeven: de meeste spelers willen waarschijnlijk van start met een of twee uitbreidingen, maar de game is ook prima op zichzelf te spelen. Final Fantasy 14 Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc Final Fantasy 14 betreft één van Square Enix’ grote comebackverhalen. Inmiddels is het een van de populairste mmo’s ter wereld en met elke uitbreiding steeds completer. Sommigen claimen zelfs dat de mmo de beste Final Fantasy-verhalen tot op heden bevat. De game is nu gratis te spelen tot en met level 70, waarbij spelers kunnen kiezen uit 16 verschillende jobs. Doki Doki Literature Club Platforms: Pc Je voelt je in de maling genomen wanneer Doki Doki literature Club van een datingsim verandert in een horrorgame. Hoe en wat is beter om zelf te ontdekken, maar het is goed om te weten dat er inmiddels een Plus-versie van de game met meer content is verschenen. Maar voor de meesten is het origineel een hele goeie gratis game.
  • Recente prestatie

    • latu heeft zojuist een badge verdient
      2 jaar actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

    Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...