Spring naar bijdragen

Nieuwe (werk) laptop


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Ik wil een nieuwe laptop aanschaffen. Daarvoor ben ik aan het zoeken naar een 'kant en klare' laptop. Ben benieuwd of jullie suggesties hebben. Zelf heb ik overigens ook al op websites gezocht. Zou graag eerst mogelijke suggesties van jullie horen.

Hierbij mijn eisen:

- Prijs € 400,-

- Ik moet er goed op kunnen werken met word, PowerPoint etc.

- Graag wil ik er een losse muis bij.

- Belangrijk dat films en series in goede kwaliteit afgespeeld kunnen worden. Minimaal 1080p kwaliteit.

- Gemiddeld formaat. Dacht dat 15 inch een gemiddelde laptop maat is?

- Dit hoeft geen gamelaptop te zijn. Als er toch games zoals FIFA op afgespeeld kunnen worden is dit wel een enorme plus.

Dit is zo'n beetje wat in mij opkomt. Als je nog meer wil weten, hoor ik het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Binnen hoelang verwacht je de laptop te willen aanschaffen? Is dit binnen een maand of later? Mocht het later zijn dan is het verstandiger om nog even te wachten met het uitkiezen van laptops.

Houd er rekening mee dat er op een laptop van 400euro met 1080p schern niet tot nauwlijks op gegamed op kan worden.

(Na enig research)

Wat zeg ik, de goedkoopste laptop met een 1080p schern kost 500 euro en is 11.6 inch. En het betreft een laptop/tablet van Medion, opzich geen slecht merk.

Ik raad je aan om nog even door te sparen tot 650-700 euro of je resolutie-wens te verlagen

Verstuurd vanaf m'n verse Moto G

bewerkt door Farid.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Bedankt voor de informatie. Ik wil de laptop eind deze maand kopen. Ik ga namelijk op stage naar het buitenland. Aangezien ik daardoor al veel geld kwijt ben, wou ik niet al te veel geld kwijt aan een laptop. Vandaar dat ik een budget opstelde van € 400,-. Als ik hier wat overheen ga is dat geen probleem, zolang het onder de € 500,- kan ben ik al blij.

Er hoeft niet op gegamed te kunnen worden. Als dit toevallig wel kon, dan was dat leuk meegenomen.

Wel vind ik een 1080p scherm belangrijk. 11,6 inch vind ik alleen veels te klein. Aangezien ik hem ook ga gebruiken voor mijn school opdrachten is het belangrijkste dat ik er fijn op kan werken. Daarom ga ik voor een 15 inch scherm.

Als je nog suggesties hebt, hoor ik ze graag. Anders zal ik gewoon zelf blijven zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

  • Bijdragen:  3.912
  • Waardering:   206
  • Prestatiepunten:  17
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  25-12-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Helaas krijg je met 500 euro ook geen 1080p scherm. Ik heb hier de goedkoopste 15,6 inch met 1080p en dan zit je op 600 euro:

http://tweakers.net/pricewatch/340356/acer-aspire-v3-571g-53236g50/specificaties/

Wat is er zo belangrijk, dat je een 1080p nodig hebt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 206
  • 3,9k
  • 1

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Films en series ;) Vandaar dat ik graag 1080p wil. Op mijn computer kijk ik ze namelijk meestal in deze kwaliteit.

Is het belangrijk dat ik een 1080p scherm heb om films goed af te kunnen spelen? Welke specificaties zijn belangrijk voor het afspelen van films? Laptops die ik momenteel aan het vergelijken ben hebben allemaal 1366 x 768. Is dit genoeg voor films?

De prijs is redelijk flexibel bij mij. Zeker omdat ik er al snel achter kwam dat ik met € 400,- wat te laag heb ingezet. Ik wil vooral een goede laptop die ik de komende 3-5 jaar kan gebruiken.

Nog één vraagje hierbij. Bij laptops die ik vergelijk staat bij processortype vaak i3 of i5 vermeld. Bij sommige staat dit echter niet, ik dacht dat alle laptops i3, i5 of i7 waren? Ik weet dat i5 weer beter is dan i3 etc. maar wat is hier nou precies het verschil tussen? en waarom staat dit bij de ene laptop wel vermeld en de ander niet?

Ook zie ik namelijk bij veek laptops die i3 hebben 6GB RAM geheugen en bij laptops met i5 'maar' 4 GB RAM. Graag hoor ik wat belangrijker is?

Alvast bedankt!

bewerkt door mummy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Geheugen is niet belangrijk. De i3, i5 en i7-series zijn producten van Intel. Natuurlijk heb je ook AMD en wellicht is dat voor jou een stuk verstandiger als je naar videoprestaties en prijs kijkt. Maar je budget is gewoon te laag. Soms moet je even wachten en sparen.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Tom, graag even eerst lezen.

Ik ga op stage naar buitenland en ga aan het eind van deze maand sowieso een laptop kopen. Wachten is simpelweg geen optie. Daarnaast staat mijn budget niet vast. Ik heb genoeg geld om een duurdere laptop te kopen, alleen omdat ik al vrij hoge andere kosten heb hoopte ik hier niet al te veel geld aan uit te geven. Ik dacht voor € 400,- een goede laptop te kunnen kopen, dat blijkt helaas niet het geval.

Graag zie ik mijn vragen uit mijn bovenstaande stuk nog beantwoord worden. Ik denk dat ik met die informatie erbij een heel eind op weg kan komen om een goede laptop uit te kiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Het is niet belangrijk om een 1080p scherm te hebben voor films. Als je een laptop koopt met de resolutie van 1366x768 dan ga je naar HD ready films (720P)

Een laptop zonder Intel GPU is aan te raden. En verder maakt het aantal RAM geheugen in dit geval niet veel uit.

Het is ook verstandig om de CPU en GPU, als je meerdere laptops op het oog hebt te vergelijken en naar benchmarks te kijken.

Qua processoren is het goed om te weten welke generatie het is en hoeveel cores er zijn. Het kan namelijk zijn dan een i5 met 4cores (quadcore) beter presteert dan een i7 met 2cores (dualcore)

Heb je ook gedacht aan het besturingssysteem? Windows 7 of windows 8

Verstuurd vanaf m'n verse Moto G

bewerkt door Farid.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  1.663
  • Waardering:   26
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Niet om het één of ander, maar onthoud wel dat je hier gratis advies krijgt.

Vraag jij niet "en graag een klein vergoeding"? :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 26
  • 1,7k

  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

1080p scherm vind je gewoon niet in een laptop van 400 euro.

Als je niet kan wachten zou je gewoon een laptop moeten kopen zonder een full HD scherm en consessies moeten doen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Vraag jij niet "en graag een klein vergoeding"? :P

O ja. Welke randdebiel was dat ook alweer? :P

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Top Farid! Denk dat ik er zo wel uitkom. Besturingssysteem heb ik inderdaad aan gedacht. Ga voor windows 8. Werk daar ook mee op de vaste computer en bevalt goed.

Heb al aantal laptops op het oog, zal die verder vergelijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265
  • 1 maand later...

  • Bijdragen:  7
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-02-14
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ten eerste zou ik als ik jou was 1080p uit je hoofd zetten. Op een 15.6'' is 720 meer dan genoeg. Ik vind het het geld niet waard iig.

Ten tweede zou ik persoonlijk wel voor een intel gaan. Jouw wensen kun je vervullen met een onboard hd4000. Fifa etc zal voor geen niet ideaal lopen, maar dat zal ook niet gebeuren op een laptop van 100 euro meer met een of ander slap instapmodel gpu'tje.

De betere laptops maken gebruik van intel cpu en amd gpu, maar dat is op dit prijsniveau niet te doen.

Zelf heb ik gekozen voor een toshiba i5 2450 (quad) met 6gig geheugen en een 250g ssd. Precies voor jouw doeleinden. Voor 480e bij MM in de aanbieding destijds. En nee, gta4 loopt voor geen meter, om maar aan te geven waar de GPU toe in staat is. Probeer je te vermaken met RCT en alles komt goed.

Dat waren mijn 2 cents. PS: De afwerking van mijn toshiba is niet ideaal, niet zo verfijnd. geen alu. Daarom was ie zo goedkoop. No-nonsense laptop met een redelijk krachtig blok eronder. Hilarisch zijn die ultrabooks van tegenwoordig. instap i3, 128gb ssd en 4gig geheugen voor 700e+

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 7

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...