Spring naar bijdragen
Patrickj

Spotnet snelheid langszaam via payserver

Recommended Posts

Ik ben gisteren weer begonnen met downloaden via spotnet. Ik heb een pro-abo bij XsNews(tot 20mbit). Vooralsnog komt mijn download snelheid niet boven de 1,5mb uit. Iemand enig idee hoe dit kan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb je bij de provider instellingen het aantal verbindingen wel hoog genoeg ingesteld staan? Volgens je abonnement kan je daar 8 verbindingen instellen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kan ook nog proberen om SSL te activeren. Het kan zijn dat je provider je snelheid "knijpt". Via SSL kan je dit omzeilen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja hij staat wel op 8 , maar hangt qua snelheid tussen de 300 kb en max 1,5mb.. @ duken Hoe activeer ik dat? Want dit is een beetje zonde als je een payserver hebt voor 20mb

bewerkt door Patrickj

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jou payserver kan vast met SSL werken. Zet deze optie eens aan, dan kan je provider je snelheid niet knijpen.

Je kunt dit activeren in je provider setting binnen spotnet. Daar kan je bij port SSL selecteren.

Wat is en hoe werkt SSL als men download via nieuwsgroepen?

SSL staat voor Secure Sockets Layer en is een codeer (versleutel) protocol. Bij de meeste Usenet providers kunt u gebruik maken van SSL, mits de gebruikte usenet client ook SSL ondersteund, voorbeelden hiervan zijn: Newsleecher, Grabit, Newsbin Pro, Sabnzbd en Hellanzb. Wel gebruikt SSL een andere poort, namelijk 563 idpv de standaard 119.

Voordelen SSL: SSL kan de downloadsnelheid verhogen als uw internet provider het usenet verkeer knijpt. Verder zorgt SSL voor een stukje meer veiligheid. Alles wat u download is versleuteld, niemand kan zien wat er tussen uw internet verbinding en de newsservers gebeurd. 

Nadelen SSL: SSL kost processorkracht. Als u een minder snelle computer heeft kan het zijn dat de downloadsnelheid bij gebruik van SSL juist lager uitvalt, omdat je computer het decrypten van de berichten niet bijhoud. Hoe sneller de internet verbinding is, hoe sneller de downloadsnelheid en hoe sneller er gedecrypt moet worden.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus ipv poort 119 moet ik hem op 563 zetten, dat is eigenlijk alles? Of moet ik ook nog ergens op mn laptop die poort openzetten? Mijn payserver is trouwens xsnews.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja dat klopt, bij het aanpassen van de port ga je downloaden via SSL. Gaat het dan wel snel;?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

2,2 mb max. Zou het ermee te maken kunnen hebben dat het op een laptop is die ik op zolder heb? Vrij ver van de modem af.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even voor de goede orde. Die 20Mbit (megabit) snelheid is omgerekend 2.5 MB (megabyte). Met die 2.2 MB zit je dus al redelijk op de maximale snelheid van je abonnement.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat is overigens je maximale snelheid welke je kan halen bij speedtest.net ?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

2.4 dus het klopt wel aardig. Bedankt! Weten jullie toevallig ook waarom vrij veel films/series mislukken om te downloaden? Moet ik daarvoor nog een ander programma downloaden bijvoorbeeld voor het repareren van bestanden?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Spotnet pakt indien nodig zelf de reparatiebestanden. Als je deze incomplete posts alleen ervaart met films en series dan vermoed ik dat deze op basis van de Notice & Takedown alweer (gedeeltelijk) van de servers zijn afgehaald. Dit gebeurt vrij veel met de nieuwste films en series. Kijk bij de commentaartjes op Spotnet of er wellicht een back-up link vermeld wordt. Vaak lukt het met zo'n back-up link nog wel. Maar bij films en series moet je er tegenwoordig snel bij zijn, anders zijn ze alweer verdwenen en niet meer te downloaden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo ik heb nu het zelfde probleem alleen ik heb net een test met de laptop gedaan en ik heb een download snelheid van 45 mbps als ik dit deel door 8 dan kom ik uit op 5.6 mb/s spotnet gaat niet sneller dan 2.35 mb . werk met spotnet 2.0 en met eweka

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Remeria:

Hallo ik heb nu het zelfde probleem alleen ik heb net een test met de laptop gedaan en ik heb een download snelheid van 45 mbps als ik dit deel door 8 dan kom ik uit op 5.6 mb/s spotnet gaat niet sneller dan 2.35 mb . werk met spotnet 2.0 en met eweka

Welke snelheid haal je op speedtest.net ? Dan weten we zeker dat het ligt aan de applicatie en niet bijvoorbeeld aan de WiFi verbinding.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

een paar dagen geleden nog en heb hier nog twee laptops staan die de zelfde snelheid halen met de test van kpn site

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hebt dan dus drie laptops staan. Twee daarvan downloaden met 5.6 MB via Spotnet en je test laptop komt niet boven de 2.35 met Spotnet? Maar ze halen wel alle drie de dezelfde snelheid via bijvoorbeeld Speedtest of de site van KPN?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb op 1 laptop spotnet staan en heb ook  de testen gedaan op de site welke je aan gaf.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Remeria:

werk met spotnet 2.0 en met eweka

Hallo Remeria,

Als je een Eweka abonnement hebt, moet je in Spotnet het aantal connecties invullen om mee te downloaden. Als je bijvoorbeeld het 50 Mbps abonnement hebt kan je 8 verbindingen gebruiken. Als je om te downloaden minder dan die 8 verbindingen (Connecties) ingesteld hebt staan zal je nooit op volle snelheid iets binnenhalen. Kijk voor de zekerheid eerst even of die instellingen goed staan voordat er verder gespit gaat worden waar die lagere snelheid vandaan kan komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Deze heb ik altijd op 8 staan. ik zag dat spotnet de servernaam steeds veranderd. Deze word steeds iets anders welke eweka opgeeft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Remeria:

Deze heb ik altijd op 8 staan. ik zag dat spotnet de servernaam steeds veranderd. Deze word steeds iets anders welke eweka opgeeft.

Als je zelf in spotnet het server adres invult, bijv. (news.eweka.nl) wordt dat door spotnet toch niet veranderd in iets anders? Maar dat zal verder best in orde zijn dan, want anders wordt er helemaal niets gedownload. Het probleem van een tragere download verbinding zal dus ergens anders in gezocht moeten worden en dat kan uiteraard dan ook een poort zijn (in je Modem of Router) die gebruikt wordt om te downloaden, die misschien wel geforward moet worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

heb net contact gehad met kpn deze zeggen dat de verbinding goed is. Heb spotnet ook een andere laptop gezet, en hier het zelfde probleem. kan het ook nog een probleem wezen met de headerserver?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doe mee met dit gesprek....

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Vergelijkbare bijdragen

• Door Jeromeke
      Sinds kort krijg ik de volgende melding als ik spotnet opstart
      "Geen verbinding met database"
      Daarna kan ik alleen op ok drukken waarna spotnet afgesloten wordt.
      Wie heeft hier ook ervaringen mee en hoe kan het opgelost worden
    • Door Meh Meh
      Ik vraag mij af of er een script is van Spotnet. Vroeger stond deze op Github, maar nu is deze nergens te vinden.
    • Door Duken
      Welkom bij de handleiding van Spotnet 2.0, een programma waarmee het mogelijk is om vanuit nieuwsgroepen direct te downloaden.
      Spotnet 2.0 is een van de meest populaire programma’s als het gaat om het downloaden vanuit nieuwsgroepen. Doordat Spotnet het mogelijk maakt om zowel te zoeken als te downloaden op nieuwsgroepen heb je geen andere applicaties of websites los van Spotnet nodig om te kunnen downloaden.
      In dit artikel geven we een introductie, gebruikers handleiding en de configuratie voor het optimaal downloaden via Spotnet 2.0.
      Wat komt er aan bod deze handleiding?
      Wat is Spotnet 2.0? Voor en na-delen van het programma Installatie in woord en beeld Configuratie en tips van Spotnet 2.0 voor optimaal gebruik Wat is Spotnet 2.0
      Spotnet 2.0 is een onofficiële opvolger van Spotnet. De originele Spotnet is een programma wat in 2011 is uitgebracht waardoor het downloaden vanuit nieuwsgroepen gemakkelijk werd gemaakt. In het verleden was het downloaden uit nieuwsgroepen lastig omdat er veel handmatige acties uitgevoerd moesten worden.
      Spotnet 2.0 heeft veel verbeteringen doorgevoerd ten opzichte van Spotnet “1.0”. Bekende fouten zoals “out of memory” zijn opgelost, oplossingen bij verbindings- problemen, een verbeterde layout en vele andere nieuwe toevoegingen.
      Binnen Spotnet wordt er gebruik gemaakt van het download programma NzbGet. Deze wordt meegeïnstalleerd bij de installatie. Hierdoor kan Spotnet gebruikt worden om Spots te bekijken en rechtstreeks te downloaden. Een alles in ‘e’en oplossing voor het downloaden vanuit usenet / nieuwsgroepen.
      Bij het gebruik van Spotnet 2.0 staan naast normale bestanden (zoals open-source software en vrije werken) ook auteursrechtelijk beschermde bestanden. Het is volgens de wet niet toegestaan om auteursrechtelijk beschermd materiaal te verspreiden en ook niet om dit te downloaden.
      Plus- en minpunten van programma-naam
      Pluspunten
      Grootste download database dus de meeste films, series en muziek Makkelijke gebruikers interface Nederlandstalig programma Programma welke downloads automatisch repareert en uitpakt minpunten
      Microsoft .NET framework 4.5 nodig (gratis) Nieuwsgroepen server nodig (informatie) Installatie in woord en beeld
      Download het programma hier en start de installatie.
      Kies voor de optie “uitvoeren” om de installatie van Spotnet 2.0 te starten. (Als deze melding opkomt.)

Indien Microsoft .NET Framework 4.5 niet is geïnstalleerd op uw PC vraagt de installatie om deze te installeren. Druk op Install. Als u Framework 4.5 al op de PC geïnstalleerd heeft kunt u deze stappen overslaan en verder gaan met de Spotnet installatie.

Even geduld, Microsoft .NET Framework 4.5 wordt gedownload en geïnstalleerd

Als u Spotnet voor de eerste keer automatisch start zal deze vragen voor de gebruikers gegevens van uw nieuwsserver. Dit kunnen gegevens zijn van uw internet provider of van een betaalde nieuwsserver. Indien uw provider geen nieuwsserver ondersteund dan kunt u kijken naar een betaalde nieuwsserver. Informatie over nieuwsservers vind u hier:
      Een betrouwbare en voordelige “payserver” is Extreme Usenet. Deze payserver bied diversen abonnementen aan. Voordelen van Extreme Usenet zijn: 1.200 Dagen retentie, Account delen is toegestaan, Gratis SSL, Onbeperkt downloaden en Snelheden tot 200 mbit.
      Indien u meer wilt weten over betaalde nieuwsservers kunt u dit vragen op ons forum. Als u niet weet of uw provider zelf een nieuwsserver ondersteund kunt u dit achterhalen op de website van uw provider. Voor alle gegevens juist in en druk op “VERBINDEN”.

Spotnet 2.0 word opgestart. Bij de eerste keer starten moet spotnet zijn database waar alle downloads in staan updaten. Dit kan enige tijd duren (afhankelijk van uw internet snelheid).

Spotnet 2.0 wordt automatisch bijgewerkt als er een nieuwe versie beschikbaar is. Nieuwe versies bevatten verbeteringen en oplossingen. Als er een nieuwe versie beschikbaar is geeft Spotnet 2.0 dit aan. Druk op de “HIER” knop om Spotnet te herstarten en te voorzien van de update. De update heeft dan automatisch plaatst gevonden.

Vervolg de handleiding als Spotnet de volledige database heeft gedownload en als deze is bijgewerkt. Even geduld…

Nadat spotnet alles heeft bijgewerkt ziet deze er als volgt uit. Druk op “Overzicht” om alle nieuwe downloads / Spots te kunnen zien. Onder de knop Downloads staan lopende downloads. In dit geval nog geen. We gaan nu beginnen met de Configuratie van Spotnet 2.0.

Configuratie en tips van Spotnet 2.0 voor optimaal gebruik
      We gaan eerst onze download folder instellen. Dit is de locatie waar de download bestanden zich bevinden. Druk op “Bewerken” → “Downloadmap”

Selecteer een map naar keuze waar de downloads zich moeten bevinden.

Om de instellingen te kunnen aanpassen ga je naar “Bewerken” → “Instellingen” . Standaard staan de instellingen voor mijn gebruik goed. Wellicht dat u sommige opties wilt in of uitschakelen. Omdat alle instellingen in het Nederlands zijn uitgeschreven hebben deze geen verdere uitleg nodig. Eventuele vragen over instellingen kunnen in de reacties.

Mijn voorkeur gaat uit naar een Spot overzicht met details. Dit zorgt ervoor dat er een afbeelding en informatie wordt geladen bij het aanklikken van een “Spot” . De beeld weergave met details kunt u selecteren zoals onderstaande voorbeeld.

Wij gaan in deze handleidingen opzoek naar een DVD's met Nederlandse ondertiteling. In het FILTERS overzicht kunt u zoeken naar media naar keuze. De getallen tussen de ( *** ) zijn het aantal nieuwe gevonden Spots.

Wij gaan zelf een filter maken voor films met Nederlandse ondertiteling. Open “FILTER TOEVOEGEN” . Ik geef deze de naam “DVD Films met NL ondertitels” .  Bij bron selecteren wij Retail (Officiële DVD’s). bij Taal de gewenste opties en ondertitels. Daarnaast nog het formaat DVD5 / DVD9. (Meer informatie over formaten vind u hier. Als je klaar bent druk je op het “ + “ icoontje naast de naam welke je het filter hebt gegeven.

Het nieuwe filter is aangemaakt en actief in Spotnet 2.0

In dit voorbeeld gaan we de film “Knights of the Round Table” Downloaden. Dubbelklik op de film als deze gewenst is zodat de spot wordt geopend en worden gedownload.

Diversen informatie over de download / spot word getoond.

Onder in de Spot staan reacties. Als de film bijvoorbeeld problemen heeft of niet werkt staat dat hier ook vaak. Ook kunt u zelf een reactie achter laten.

Om de film te downloaden drukken we op de “grote” download knop bovenin de Spot.

Hierna word de “Downloads”  tab geopend en kunt u de status zien van uw lopende download. In dit geval word de film met een snelheid van 6.1 MB/s gedownload en duurt het 9 minuten en 36 seconden voordat hij is gedownload.

Als de download klaar is zal Spotnet deze zelf uitpakken en eventueel repareren. De download is gereed en staat in de door u gekozen download folder. Vanuit hier kunt u de film afspelen, branden of gebruiken voor andere toepassingen.

Tot zo ver de handleiding van Spotnet 2.0. Indien u nog vragen en/of opmerkingen heeft over de handleiding kunt u deze kwijt in de reacties.
      Aanbevolen is om Spotnet 2.0 te gebruiken in combinatie met een VPN verbinding. Hierdoor zorg je ervoor dat je anoniem download. Informatie en een handleiding voor het gebruik van een VPN verbinding vind je hier.

• Door Duken
      Welkom bij de handleiding van Spotnet 2.0, een programma waarmee het mogelijk is om vanuit nieuwsgroepen direct te downloaden.
      Spotnet 2.0 is een van de meest populaire programma’s als het gaat om het downloaden vanuit nieuwsgroepen. Doordat Spotnet het mogelijk maakt om zowel te zoeken als te downloaden op nieuwsgroepen heb je geen andere applicaties of websites los van Spotnet nodig om te kunnen downloaden.
      In dit artikel geven we een introductie, gebruikers handleiding en de configuratie voor het optimaal downloaden via Spotnet 2.0.
      Wat komt er aan bod deze handleiding?
      Wat is Spotnet 2.0? Voor en na-delen van het programma Installatie in woord en beeld Configuratie en tips van Spotnet 2.0 voor optimaal gebruik Wat is Spotnet 2.0
      Spotnet 2.0 is een onofficiële opvolger van Spotnet. De originele Spotnet is een programma wat in 2011 is uitgebracht waardoor het downloaden vanuit nieuwsgroepen gemakkelijk werd gemaakt. In het verleden was het downloaden uit nieuwsgroepen lastig omdat er veel handmatige acties uitgevoerd moesten worden.
      Spotnet 2.0 heeft veel verbeteringen doorgevoerd ten opzichte van Spotnet “1.0”. Bekende fouten zoals “out of memory” zijn opgelost, oplossingen bij verbindings- problemen, een verbeterde layout en vele andere nieuwe toevoegingen.
      Binnen Spotnet wordt er gebruik gemaakt van het download programma NzbGet. Deze wordt meegeïnstalleerd bij de installatie. Hierdoor kan Spotnet gebruikt worden om Spots te bekijken en rechtstreeks te downloaden. Een alles in ‘e’en oplossing voor het downloaden vanuit usenet / nieuwsgroepen.
      Bij het gebruik van Spotnet 2.0 staan naast normale bestanden (zoals open-source software en vrije werken) ook auteursrechtelijk beschermde bestanden. Het is volgens de wet niet toegestaan om auteursrechtelijk beschermd materiaal te verspreiden en ook niet om dit te downloaden.
      Plus- en minpunten van programma-naam
      Pluspunten
      Grootste download database dus de meeste films, series en muziek Makkelijke gebruikers interface Nederlandstalig programma Programma welke downloads automatisch repareert en uitpakt minpunten
      Microsoft .NET framework 4.5 nodig (gratis) Nieuwsgroepen server nodig (informatie) Installatie in woord en beeld
      Download het programma hier en start de installatie.
      Kies voor de optie “uitvoeren” om de installatie van Spotnet 2.0 te starten. (Als deze melding opkomt.)

Indien Microsoft .NET Framework 4.5 niet is geïnstalleerd op uw PC vraagt de installatie om deze te installeren. Druk op Install. Als u Framework 4.5 al op de PC geïnstalleerd heeft kunt u deze stappen overslaan en verder gaan met de Spotnet installatie.

Even geduld, Microsoft .NET Framework 4.5 wordt gedownload en geïnstalleerd

Als u Spotnet voor de eerste keer automatisch start zal deze vragen voor de gebruikers gegevens van uw nieuwsserver. Dit kunnen gegevens zijn van uw internet provider of van een betaalde nieuwsserver. Indien uw provider geen nieuwsserver ondersteund dan kunt u kijken naar een betaalde nieuwsserver. Informatie over nieuwsservers vind u hier:
      Een betrouwbare en voordelige “payserver” is Extreme Usenet. Deze payserver bied diversen abonnementen aan. Voordelen van Extreme Usenet zijn: 1.200 Dagen retentie, Account delen is toegestaan, Gratis SSL, Onbeperkt downloaden en Snelheden tot 200 mbit.
      Indien u meer wilt weten over betaalde nieuwsservers kunt u dit vragen op ons forum. Als u niet weet of uw provider zelf een nieuwsserver ondersteund kunt u dit achterhalen op de website van uw provider. Voor alle gegevens juist in en druk op “VERBINDEN”.

Spotnet 2.0 word opgestart. Bij de eerste keer starten moet spotnet zijn database waar alle downloads in staan updaten. Dit kan enige tijd duren (afhankelijk van uw internet snelheid).

Spotnet 2.0 wordt automatisch bijgewerkt als er een nieuwe versie beschikbaar is. Nieuwe versies bevatten verbeteringen en oplossingen. Als er een nieuwe versie beschikbaar is geeft Spotnet 2.0 dit aan. Druk op de “HIER” knop om Spotnet te herstarten en te voorzien van de update. De update heeft dan automatisch plaatst gevonden.

Vervolg de handleiding als Spotnet de volledige database heeft gedownload en als deze is bijgewerkt. Even geduld…

Nadat spotnet alles heeft bijgewerkt ziet deze er als volgt uit. Druk op “Overzicht” om alle nieuwe downloads / Spots te kunnen zien. Onder de knop Downloads staan lopende downloads. In dit geval nog geen. We gaan nu beginnen met de Configuratie van Spotnet 2.0.

Configuratie en tips van Spotnet 2.0 voor optimaal gebruik
      We gaan eerst onze download folder instellen. Dit is de locatie waar de download bestanden zich bevinden. Druk op “Bewerken” → “Downloadmap”

Selecteer een map naar keuze waar de downloads zich moeten bevinden.

Om de instellingen te kunnen aanpassen ga je naar “Bewerken” → “Instellingen” . Standaard staan de instellingen voor mijn gebruik goed. Wellicht dat u sommige opties wilt in of uitschakelen. Omdat alle instellingen in het Nederlands zijn uitgeschreven hebben deze geen verdere uitleg nodig. Eventuele vragen over instellingen kunnen in de reacties.

Mijn voorkeur gaat uit naar een Spot overzicht met details. Dit zorgt ervoor dat er een afbeelding en informatie wordt geladen bij het aanklikken van een “Spot” . De beeld weergave met details kunt u selecteren zoals onderstaande voorbeeld.

Wij gaan in deze handleidingen opzoek naar een DVD's met Nederlandse ondertiteling. In het FILTERS overzicht kunt u zoeken naar media naar keuze. De getallen tussen de ( *** ) zijn het aantal nieuwe gevonden Spots.

Wij gaan zelf een filter maken voor films met Nederlandse ondertiteling. Open “FILTER TOEVOEGEN” . Ik geef deze de naam “DVD Films met NL ondertitels” .  Bij bron selecteren wij Retail (Officiële DVD’s). bij Taal de gewenste opties en ondertitels. Daarnaast nog het formaat DVD5 / DVD9. (Meer informatie over formaten vind u hier. Als je klaar bent druk je op het “ + “ icoontje naast de naam welke je het filter hebt gegeven.

Het nieuwe filter is aangemaakt en actief in Spotnet 2.0

In dit voorbeeld gaan we de film “Knights of the Round Table” Downloaden. Dubbelklik op de film als deze gewenst is zodat de spot wordt geopend en worden gedownload.

Diversen informatie over de download / spot word getoond.

Onder in de Spot staan reacties. Als de film bijvoorbeeld problemen heeft of niet werkt staat dat hier ook vaak. Ook kunt u zelf een reactie achter laten.

Om de film te downloaden drukken we op de “grote” download knop bovenin de Spot.

Hierna word de “Downloads”  tab geopend en kunt u de status zien van uw lopende download. In dit geval word de film met een snelheid van 6.1 MB/s gedownload en duurt het 9 minuten en 36 seconden voordat hij is gedownload.

Als de download klaar is zal Spotnet deze zelf uitpakken en eventueel repareren. De download is gereed en staat in de door u gekozen download folder. Vanuit hier kunt u de film afspelen, branden of gebruiken voor andere toepassingen.

Tot zo ver de handleiding van Spotnet 2.0. Indien u nog vragen en/of opmerkingen heeft over de handleiding kunt u deze kwijt in de reacties.
      Aanbevolen is om Spotnet 2.0 te gebruiken in combinatie met een VPN verbinding. Hierdoor zorg je ervoor dat je anoniem download. Informatie en een handleiding voor het gebruik van een VPN verbinding vind je hier.

Toon volledig handleiding

• Nieuwe aanmaken...