Spring naar bijdragen

Sonarr Couchpotato beeldkwaliteit en disksize met x264 en x265


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  91
  • Waardering:   23
  • Prestatiepunten:  131
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  04-05-14
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Je kan tegenwoordig films en series in allerlei formaten en eigenschappen downloaden. Eigenlijk vind ik dat sonarr en couchpotato hierin een beetje tekort schieten.

Tuurlijk is het geweldig dat je tegenwoordig tot 2160p kan downloaden. Persoonlijk download ik nu alles in x264 1080p maar eigenlijk zou ik graag willen dat hij het uiteindelijk in x265 download.
Ik heb gezien dat x265 ook een geweldig beeld geeft maar aanzienlijk kleiner is in bestandsgrootte.

Iemand tips hoe dit voor beide tools is in te regelen?
Ik heb al gezocht op het forum van beide producten maar heb het niet kunnen vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 23
  • 91
  • 2
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

X265? Die term is voor mij nieuw. Ik zal mij daar in gaan verdiepen. Maar dat is dus de opvolger van x264... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  91
  • Waardering:   23
  • Prestatiepunten:  131
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  04-05-14
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Yep, en je film is ongeveer 30% van het x264 formaat dus dat is weer gunstig voor je opslag.

Misschien moet ik een feature request gaan doen op sonarr en cp zelf.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 23
  • 91
  • 2
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ter informatie: H265 opvolger van H.264

H.265 is de opvolger van de bestaande H.264 / MPEG4 AVC standaard, die we inmiddels wel dé videostandaard van dit moment mogen noemen. Je kunt het zo gek niet bedenken of het is wel gebaseerd op de H.264 codec: de meeste vormen van streaming video (waaronder YouTube), de meeste HDTV televisiekanalen, verreweg de meeste Blu-ray schijven, (vrijwel) alle moderne videocamera’s als ook de video-opname mogelijkheden van fotocamera’s en smartphones. Ook de meest gebruikte videocodec in het minder legale circuit, x264, is zoals de naam al aangeeft gebaseerd op H.264. Wat bijdraagt aan de populariteit is dat zo’n beetje ieder modern apparaat – laptops, smartphones, mediaspelers, TV’s – ondersteuning biedt voor H.264 video, wat weer het resultaat is van het feit dat vrijwel iedere moderne CPU/GPU/SoC een H.264 decoder aan boord heeft.

 

Elemental_HEVC_Compression_Bit_Rates_Gra
 

Het doel van H.265: 50% minder bandbreedte bij gelijkblijvende beeldkwaliteit in vergelijking met H.264.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...