Spring naar bijdragen
essox

Nieuwe Spotnet versie 2.0.0.272 probleem



Recommended Posts

Goedenavond,

Vandaag een nieuwe spotnet versie geïnstalleerd, normaal gaat dit altijd foutloos echter nu na de upgrade is mijn downloadsnelheid ongeveer gereduceerd tot nul.

  • Ziggo in combinatie met Eweka
  • Grabit download wel via de normale snelheid
  • Speedtest Ziggo geeft: down 206.2 Mbps Up 20,3 Mbps
  • Downloadsnelheid via spotnet na upgrade versie : 20,8 Mbs dit geeft hij dan heel even als snelheid aan bij aanvang van een download en vervolgens verdwijnt dit en valt de hele download weg en stil
  • Aantal verbindingen staat op 20
  • Ik gebruik nooit Grabit en Spotnet tegelijk om te donwloaden

Kan iemand me helpen alsjeblieft, tot voor de upgrade van Spotnet nooit geen problemen gehad ........................alvast dank !

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb net even Spotnet 2.0 geupgrade en draai ook op 2.0.0.272. Mijn downloads lopen goed, geen problemen in snelheid. Hij blijft downloaden op +- 11 Mbs. Als ik de release notes lees:

2.0.0.272

[NEW] Decoder performance improvements. SSE2 CPU features are used by default.
[FIXED] Show par2 files downloading progress and speed on recovery process.
[FIXED] Improve download speed in case of 430 errors from the server.
[FIXED] Fix for internal downloader filename determining, so some spots were broken.
[FIXED] Provider connections limit "Auto" value wrong determined.
[CHANGED] Do not disable provider's settings on database update.

staat er niet echt wat spannends in.

Download je via SSL? Kan je dat anders aanzetten? Dat kan bij server instellingen en dan downloaden op poort 443.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

hi heb dit even nagekeken: bij Provider staat "anders" en de rest staat op poort 443, maar ik zie nu dat de update de server heeft gewijzigd hij staat nu op Textnews.eweka.nl terwijl hij altijd op newsreader.eweka.nl staat. Ik heb dit nu weer teruggezet en spotnet staat nu alle spots bij te werken (duurt wel even) dus misschien was dit het probleem ....ik hoop het, hou je zo nog even op de hoogte

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat was het probleem lijkt mij. 
Textnews.eweka.nl is voor alle niet binaire bestanden. Tekst met name. Je kan deze zelfs in een mailclient gebruiken.
Maar multimedia, films e.d., kan je er niet mee downloaden.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

image.png.1b7b80ead33f699c56ad5eab23963181.png

Staat dit dan zo goed, want het probleem is dus nog steeds niet opgelost, hij heeft nu alles opnieuw opgebouwd en hij is nog net zo traag en stopt op een gegeven moment

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

En als ik bij provider "eweka"invul ipv "anders" dan zet hij zelf dat textnews ding weer terug. pffff......wat een drama, en alles deed het zo goed met de vorige spotnet Bah !!!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Even via anders handmatig de gegevens invoeren en dan de pc herstarten. Behoud Spotnet na de herstart je eigen gegevens?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

moeten die vinkjes bij down en upload server aan staan ? Heb alles handmatig ingevuld, pc opnieuw opgestart etc en niets !

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Elke keer als ik opnieuw opstart staan die klote instellingen weer anders ook als ik het handmatig wijzig

image.png.a652e819006916c47a8dc5c0cb6af37c.png

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei essox:

moeten die vinkjes bij down en upload server aan staan ? Heb alles handmatig ingevuld, pc opnieuw opgestart etc en niets !

Ja, ik gebruik Spotnet niet maar het lijkt mij dat je die moet aanvinken, daarna de juiste gegevens invoeren en dan zou het moeten werken.

bewerkt door Meh Meh

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik krijg die vinkjes niet aan,.....................springen steeds uit als ik op verbinding druk nadat ik alles steeds opnieuw weer handmatig heb ingevoerd !@@@@@@@

Andere vraag: grabit donwload met m'n goede snelheid , weet jij misschein hoe je in steltin spotnet dattie een nzbfile in grabit opent en aldaar gaat downloaden ?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kan vanuit Spotnet ook een NZB bestand importeren. Hoe weet ik niet meer precies, volgens mij moet je in het menu, bovenin zijn.
Maar je kan ook naar nzbserver.com en daar een NZB downloaden, die je dan in Grabit kan importeren. Succes!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

In Spotnet heb je bij de instellingen ook de mogelijkheid om een NZB bestand op te slaan idpv te downloaden. Die kan je daarna in grabit openen. 

Of je kunt gebruikmaken van NZBserver.com, precies wat mehmeh zegt. Die content is hetzelfde. :)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Start Spotnet eens als Administrator op en wijzig dan de gegevens. Wellicht heeft Spotnet niet genoeg rechten op je pc. Om Spotnet als Administrator te starten klik je met je rechtermuisknop op het Spotnet icoontje en kies je voor: Als administrator uitvoeren. Daarna gegevens wijzigen en Spotnet weer afsluiten. Hopelijk blijven de instellingen dan wel bewaard.

  • Leuk 1
  • Bedankt 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Doe mee met dit gesprek....

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Vergelijkbare bijdragen

    • Door Jeromeke
      Sinds kort krijg ik de volgende melding als ik spotnet opstart
      "Geen verbinding met database"
      Daarna kan ik alleen op ok drukken waarna spotnet afgesloten wordt.
      Wie heeft hier ook ervaringen mee en hoe kan het opgelost worden
    • Door Bigpapa
      Spotnet 1905 wil niet meer opstarten. Laat ook geen foutmelding zien.
      In taakbeheer ziet ik hem ook niet staan? Hen hem al verwijderd voor 3 keer, ook in het register alle verwijzingen verwijderd maar niets helpt.
      Spotnet.2.0.0.105. geeft een foutmelding. (zie afbeelding)
      Ik zit met windows 10 64bit, heeft het altijd perfect gedaan, maar nu helaas.
      Iemand idee?

    • Door Duken
      Ik had na een update van Spotnet 2.0 opeens problemen met downloaden van bestanden.
      In de log van een download staat:
      2018-09-01 01:04:01.0540|FATAL|Failed to save segment to the disk: The filename, directory name, or volume label syntax is incorrect.
      Parameter name: path(\7c3661343534b3\::959e54354355d.4cdcbe5cacdccbd833cdea3eca6d4e.e214bd0b::/5c9a1354355383/)
      2018-09-01 01:04:01.3801|FATAL|Failed to save segment to the disk: The filename, directory name, or volume label syntax is incorrect.
      Onder het downloaden worden er cryptische mappen met namen n de root van de C schijf geplaatst 
      Het is wachten op een spotnet 2.0 update maar deze komt waarschijnlijk niet meer. Spotnet 2.0 lijkt geen updates mee te krijgen, zo lees ik op spot-net. 
      Als (tijdelijke) oplossing kan je dus ook gebruik maken van Spotnet classic
      Downloaden van de laatste Spotnet classic versie kan spotnet1905.zip.
    • Door Meh Meh
      Ik vraag mij af of er een script is van Spotnet. Vroeger stond deze op Github, maar nu is deze nergens te vinden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...