Jump to content

Wil je anoniem en veilig internetten, downloaden en streamen? Gebruik dan een VPN provider. Private internet access is verkrijgbaar voor €2.50 per maand.

Los dat de dienst en client erg snel en prettig werkt is dit ook één van de veiligste providers.

We hebben een stap voor stap handleiding.

hookie

DNS PROBLEEM DNS Probe Finished No Internet



Recommended Posts

wie weet hoe het komt dat mijn internet verbinding steeds uitvalt met de mededeling DNS Probe Finished No Internet.

 

Bijvoorbaat mijn dank

 

Hookie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op welk besturingssysteem heb je dit en met welke browser? Is dit op Windows? Probleem is overigens op te lossen :)

Hebben andere apparaten in je netwerk hier ook last van?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik windows 10 en ja op ale apparaten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo @hookie,

Dat is kennelijk een veelvuldig probleem en kan een aantal verschillende oorzaken hebben, maar moet op te lossen zijn. Ik zie dat je Chrome gebruikt als browser en ik heb een website gevonden waar een aantal oplossingen wordt gegeven. Dit is wel een Engelstalige website (Digitbin.com), maar ik heb hem even aangeklikt onder Vertaal deze pagina en je kan als het goed is nu behoorlijk lezen wat voor oplossingen er zijn als je even klikt op deze link.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Bedankt voor je reactie maar heeft niets met Chrome te maken doet jet bij alle browsers 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus alle appartementen in huis krijgen deze of een soort gelijke melding? Dus zowel je telefoon als je computer met Windows 10.

Probeer dan eens je modem te herstarten, heb je dat al eens gegaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 uur geleden zei hookie:

Hallo,

Bedankt voor je reactie maar heeft niets met Chrome te maken doet jet bij alle browsers 

Je bent heel snel met je conclusie dat dit probleem niets met Chrome te maken heeft @hookie. De meeste meldingen van dit probleem hebben nagenoeg allemaal indirect met Chrome te maken. Heb je überhaupt 1 van de mogelijke oplossingen geprobeerd die op die website staan onder mijn linkje? Ik heb nog een website (IIncrediblelab.com) onder de vertaal optie gezet onder deze link waar ook een aantal oplossingen wordt beschreven die je ook zou kunnen proberen. Jouw oplossing zou daar zomaar tussen kunnen zitten, maar je zal die mogelijke oplossingen wel zelf uit moeten proberen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ik zou een stap meer doen.

Typ in CMD

Rechtermuisklik op Opdrachtprompt en kies Als Administrator uitvoeren

In het zwarte venster typ de volgende commando’s
Typ netsh winsock reset en druk op Enter
Typ netsh int ip reset en druk op Enter
Typ ipconfig /release en druk op Enter
Typ ipconfig /renew en druk op Enter
 Typ ipconfig /flushdns en druk op Enter

Start de computer opnieuw op.

(eventueel) Heb je ook een router tussen je modem dan reset eerst modem dan router

Edited by Tuinbever
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Wel grappig dat vragen die op Duken worden gesteld ik bijna 1 op 1 terug vind op mijn Forums 😂

 

Nooit op een paard wedden dus ......

Edited by Tuinbever

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb alle aanbevelingen opgevolgd en nu kijken of het geholpen heeft iedereen bedankt vast.

Hookie

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 uur geleden zei Tuinbever:

Wel grappig dat vragen die op Duken worden gesteld ik bijna 1 op 1 terug vind op mijn Forums 😂

Ja, maar blij dat er nog vragen gesteld worden. We kunnen tenslotte bijna alles vinden op google. Maaruh, welk forum? :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 uur geleden zei Duken:

We kunnen tenslotte bijna alles vinden op google

Ja maar daar licht ook het probleem, Google is een top tool, maar wil je echt in die grote bibliotheek goed je weg kunnen vinden vereist dat wel enige kennis , het formuleren van de juiste zoekwoorden bijvoorbeeld. voor velen is dat nog wel een probleem, ook gelet op het maken van de juiste keuzes.. 😉

 

16 uur geleden zei Duken:

Maaruh, welk forum?

Zal je daar nog wel een pb over doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 uur geleden zei hookie:

ik heb alle aanbevelingen opgevolgd en nu kijken of het geholpen heeft iedereen bedankt vast.

Hookie

heb alles geprobeerd wat jullie aandroegen maar iedere dag komt het weer terug.Ik zei dat het niets met chrome te maken had omdat ik al problemen er mee heb zonder dat ik chrome heb opgestart en als ik andere opstart doet ie het zelfde.

Als ik deze doe (netsh winsock reset) en opnieuw opstart is het weg maar alleen voor een dag volgende dag is het weer raak begint alleen 10 minuten nadat ik de computer heb opgestart.

 

Gr Hookie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 1-5-2020 om 23:34 zei Duken:

Dus alle appartementen in huis krijgen deze of een soort gelijke melding? Dus zowel je telefoon als je computer met Windows 10.

Probeer dan eens je modem te herstarten, heb je dat al eens gegaan?

nee niet mijn telefoon wel alle apparatuur die via wifi werkt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 2-5-2020 om 11:55 zei Tuinbever:

(eventueel) Heb je ook een router tussen je modem ? dan reset eerst modem dan router

Maar ook je modem een reset geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei hookie:

heb alles geprobeerd wat jullie aandroegen maar iedere dag komt het weer terug.

Goede middag @hookie, het is een vervelend probleem als je er mee te maken krijgt, maar er zijn minstens 10 mogelijkheden om het op te lossen waarvan de makkelijkste het eerst geprobeerd worden natuurlijk. Ik begrijp dat je de Opdrachtpromt optie hebt geprobeerd die niet succesvol schijnt te zijn en dan is er natuurlijk zoals boven aangegeven door @Tuinbever het resetten van je router en/of modem. Als dat ook niet werkt zal je toch die andere mogelijkheden uit moeten proberen, die beschreven staan onder de linkjes die ik heb gegeven. Ik kan me niet voorstellen dat je daar alles al van geprobeerd hebt en ik zou dan toch gaan voor Oplossing 2: wijzig het DNS-adres in DNS openen die omschreven staat onder deze link.

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuten geleden zei Tuinbever:

Maar ook je modem een reset geven.

nee heb ik niet

 

8 minuten geleden zei Guardian:

Goede middag @hookie, het is een vervelend probleem als je er mee te maken krijgt, maar er zijn minstens 10 mogelijkheden om het op te lossen waarvan de makkelijkste het eerst geprobeerd worden natuurlijk. Ik begrijp dat je de Opdrachtpromt optie hebt geprobeerd die niet succesvol schijnt te zijn en dan is er natuurlijk zoals boven aangegeven door @Tuinbever het resetten van je router en/of modem. Als dat ook niet werkt zal je toch die andere mogelijkheden uit moeten proberen, die beschreven staan onder de linkjes die ik heb gegeven. Ik kan me niet voorstellen dat je daar alles al van geprobeerd hebt en ik zou dan toch gaan voor Oplossing 2: wijzig het DNS-adres in DNS openen die omschreven staat onder deze link.

heb ik ook gedaan

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minuten geleden zei hookie:

heb ik ook gedaan

We hebben tot op dit moment nog niet gehoord hoe lang je dit probleem al hebt @hookie? Bestaat dit probleem al sinds je Windows 10 gebruikt of is het pas onlangs ontstaan na een Update van Windows, of ben je van modem verandert of van bekabeld Internet naar WiFi gegaan. Je bent lid sinds 30-09-2018 en je hebt dit probleem nog niet eerder ter sprake gebracht.

Ik ben nog een oplossing tegengekomen die ook zeer aannemelijk klinkt en die heeft betrekking op het updaten of vernieuwen van je Netwerkadapters (Ethernetkaart) waarbij het waarschijnlijk verstandig is om even naar de website te gaan van jouw Ethernet Stuurprogramma (waarschijnlijk Realtek PCIe GBE Family Controller) en daar handmatig de nieuwste driver te downloaden. Je kan uiteraard ook in Apparaatbeheer klikken op stuurprogramma's bijwerken, maar dat is geen garantie dat je dan ook de beste en laatste Driver krijgt. Als je een toelichting wil met afbeeldingen kan je die even bekijken onder deze link.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee klopt heb er sinds een  paar weken last van waardoor is een goede vraag geen idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 3-5-2020 om 17:51 zei Tuinbever:

Maar ook je modem een reset geven.

NEE HEB IK NIET

Op 1-5-2020 om 23:34 zei Duken:

Dus alle appartementen in huis krijgen deze of een soort gelijke melding? Dus zowel je telefoon als je computer met Windows 10.

Probeer dan eens je modem te herstarten, heb je dat al eens gegaan?

inmiddels wel 2 x gedaan helpt alleen soms voor een dag

Share this post


Link to post
Share on other sites

voorlopig werkt alles nog gewoon weet alleen niet wat het heeft opgelost.

Maar iedereen bedankt voor de hulp.

 

hookie

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei hookie:

voorlopig werkt alles nog gewoon weet alleen niet wat het heeft opgelost.

Maar iedereen bedankt voor de hulp.

hookie

Hopelijk blijft het nu goed werken en is er een beetje sprake van een probleem dat nu is opgelost nadat je toch wat mogelijke oplossingen hebt uitgeprobeerd. Misschien heb je inmiddels een update gekregen van je OS of je Browser en heeft daar de oplossing in gezeten. Laten we hopen op een beetje mazzel en blijft het probleem nu weg. 😁

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 uur geleden zei Guardian:

Hopelijk blijft het nu goed werken en is er een beetje sprake van een probleem dat nu is opgelost nadat je toch wat mogelijke oplossingen hebt uitgeprobeerd. Misschien heb je inmiddels een update gekregen van je OS of je Browser en heeft daar de oplossing in gezeten. Laten we hopen op een beetje mazzel en blijft het probleem nu weg. 😁

nou te vroeg gejuicht doet het weer niet.althans via de ethernet kabel niet via WiFi wel en met een dongle ook ,rara

Ook niet altijd maar nu wel

 

groeten Hookie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 9-5-2020 om 16:02 zei hookie:

nou te vroeg gejuicht doet het weer niet.althans via de ethernet kabel niet via WiFi wel en met een dongle ook ,rara

Ook niet altijd maar nu wel

groeten Hookie

Goede middag @hookie,

Ik heb ondertussen ook al aardig het internet afgestruind en tal van topics nagelezen over dit probleem en tussen een hoop regels door lees ik ook dat de Kabel vanaf de Hoofdaansluiting naar de Modem ook voor problemen kan zorgen. Als je bijvoorbeeld je modem al een paar keer in je handen hebt gehad en gedraaid terwijl die kabel daar nog aan vast zat, is het mogelijk dat er kleine breukjes ontstaan die al tenminste voor een tragere internet snelheid kunnen zorgen en vervolgens ook tot jouw problemen kunnen lijden bij de verschillende binnen je netwerk aangesloten apparaten. Kijk eens of er iets verandert als je die kabel vervangt voor een nieuwe, maar probeer deze kabel wel zo kort mogelijk te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb het nu gevonden hoop ik.in het menu van de modem stond iets aan 

DDNS weet niet wat het betekend maar sinds dien doet ie het gewoon 

knock on wood haha bedankt allen

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By oʞᴉlʞ
      Wat is een DNS server?
      DNS staat voor Domain Name Server. Iedereen die op internet zit maakt gebruik van een DNS. Zoals je wellicht weet heeft elke computer op internet een ip adres, dit is het adres waarmee je computer te bereiken is op het internet.
      De enige manier om servers en/of computers te bereiken op het internet is met een IP adres. Echter om het makkelijk te maken, maken we gebruik van domein namen, bijvoorbeeld duken.nl.
      Een DNS server zorgt ervoor dat wanneer je de website Duken.nl opzoekt je terecht kom op het juiste ip adres om deze website te kunnen zien. Je kan een DNS server dus simpelweg vergelijken met het telefoonboek van het internet.
      Jij tikt in: www.duken.nl. Jouw computer neemt contact op met de DNS server en vraagt "Wat is het ip adres van www.duken.nl?". De DNS server geeft jou antwoord met het juiste ip adres en op dat moment kan je de website zien.

      Waarom een ongecensureerde DNS?
      Nou, als je het bovenstaande stukje goed leest en begrijpt, dan kan je je inbeelden dat degene die de DNS server beheert best veel macht heeft. Op het moment dat de eigenaar van de DNS server die je gebruikt www.duken.nl uit zijn telefoonboekje haalt, kan jij de website niet meer bereiken. Er worden op deze manier ook websites geblokkeerd in sommige landen, of dat bij jou gebeurd kan je echter nooit nagaan! Vandaar dat ik altijd aanraad om een ongecensureerde DNS server te gebruiken.
      Tevens is het zo dat de eigenaar van de DNS die je gebruikt logs kan maken van de websites die je opzoekt.

      Lijst met ongecensureerde DNS servers:
      https://dns.watch/index
      https://blog.uncensoreddns.org/
      https://freedns.zone/en/
      Hoe pas ik mijn DNS aan?
      De DNS server kan je op verschillende plekken aanpassen, dit kan zowel op je PC, Tablet of Telefoon als in je Router en/of Modem zelf.
      Het is makkelijker om dit op je PC, Tablet of Telefoon zelf te doen, echter moet je het dan wel bij elk apparaat doen en als je je pc opnieuw installeerd of je veranderd van netwerk kaart moet je het weer instellen, denk daar vooral aan.
      Aangezien ik er niet voor ben om het wiel nogmaals uit te vinden heb ik even snel een paar handleidingen gezocht op internet hoe je je DNS server aanpast op verschillende systemen.
      LET OP! Gebruikt niet de DNS servers uit de handleidingen maar 1 van de DNS servers die ik hierboven genoemd heb.

      Handmatig DNS aanpassen in Windows 7
      https://www.pcinside.info/nl/tips/netwerk/ziggo-storing-oplossen-dns-server-aanpassen/4/

      Handmatig DNS aanpassen in Windows 8 en 8.1
      https://www.pcinside.info/nl/tips/netwerk/ziggo-storing-oplossen-dns-server-aanpassen/5/
      Handmatig DNS aanpassen in Windows 10
      https://www.pcinside.info/nl/tips/netwerk/ziggo-storing-oplossen-dns-server-aanpassen/6/
      Enige toevoeging die ik heb op de bovenstaande drie handleidingen is dat ze alleen laten zien hoe je twee dns servers kan invullen.
      Echter, bij zowel Windows 7, 8, 8.1 en 10 kan je er zoveel invullen als je zelf wilt. Dit kun je doen door rechts onder op "Geavanceerd" te klikken in het scherm waar je de DNS server moet invullen.
      Er opent dan een nieuw schermpje, met een aantal tabbladen, het tweede tabblad heet DNS en daar kun je in principe net zoveel DNS servers invullen als je wilt, ik raad aan om dit te doen en alle DNS servers van de drie bovengenoemde websites daar in te vullen.
      Handmatig DNS aanpassen in Android
      https://androidworld.nl/nieuws/zo-pas-je-de-dns-server-op-android-aan/
      Handmatig DNS aanpassen in Mac OSX 10.6
      https://support.apple.com/kb/PH6373?locale=en_US&viewlocale=nl_NL
      Handmatig DNS aanpassen in iOS (Iphone en Ipad)
      https://www.iphoned.nl/tips/ziggo-storing-dns-veranderen/
      Mochten er nog vragen, opmerkingen of suggesties zijn naar aanleiding van dit verhaal, laat het me weten

  • Who Was Online

×
×
  • Create New...