Jump to content

Actie: PIA VPN voor slechts €1,99 per maand & 2 maanden gratis

• Hoog gebruiksgemak en snelle VPN
  • Goede kwaliteit voor de scherpste prijs
  • Torrents, Usenet en Netflix mogelijk!
  • Plus 2 maanden gratis en 30 dagen niet goed geld terug

En de handleiding: Private Internet Access :goed:

AMD Overlay GPU / CPU informatie venster sluiten

Meh Meh
 Share

Recommended Posts

• Content Count:  4,260
  • Achievement Points:  3,088
  • Days Won:  88
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Device:  Windows

Hallo allemaal!

Sinds een week heb ik een nieuwe laptop. Sinds gisteren verscheen er uit het niets een venster met informatie over de CPU en GPU. Dit venster overlapt websites, documenten, eigenlijk alles behalve video.  Hoe kan ik dit venster sluiten? Ik heb dik een uur gezocht, o.a. in de AMD radeon software, maar ik kom er niet uit.

Het is deze laptop: HP 255 G8 Notebook PC en zo ziet het eruit: (rechtsboven)

wtf.thumb.png.fbdf2b5a2d2193a5f6866f0190b666d2.png

• Last Seen:  

Bedankt voor je snelle reactie, @SwitchFreak  Helaas ziet het er bij mij anders uit, en de optie "show metric overlay" is nergens te bekennen.

wtf2.thumb.png.e4aa32d55e54b15cecd8415a035b18e8.png

• Administrators

• Content Count:  26,218
  • Achievement Points:  24,840
  • Days Won:  264
  • Last Seen:  
  • Device:  Android

Hier is de informatie te vinden van de AMD overlay: https://www.amd.com/en/support/kb/faq/dh-026

Zitten een biljoen opties zin....

• Sad 1

• Duken changed the title to AMD Overlay GPU / CPU informatie venster sluiten

• Last Seen:  

Sapperdeflap. Ik denk dat ik maar verder ga met het bouwen van mijn koude fusie reactor in de schuur, dat is toch een stuk simpeler.  Ik heb er 3 uur aan besteed, Youtube video's bekeken, handleidingen doorgenomen, ik kom er niet uit. De AMD radeon software ziet er doodsimpel uit, ik weet zeker dat er nergens iets staat vermeld over Overlay settings.

Het is zeker dat velen, met name gamers, dit soort bloatware fantastisch vinden. Allerlei settings zijn aan te passen, maar ik hoef alleen de grafische kaart en de driver. Wat een gedoe. 😔

NB: Ik zie dat je de titel hebt aangepast, @Duken Erg slim m.b.t.. SEO. Ik probeer altijd relevante  keywords op te nemen in de titel maar maak wel eens een foutje.

Edited by Meh Meh
  • Like 1

Ik heb ook nog iets gevonden onder deze link en vanuit Engels even naar Nederlands vertaald.
Gemaakt op 15 februari 2020

Grijs vak verscheen zojuist in de rechterbovenhoek van het Windows 10-bureaublad?

We zagen een vak dat in de rechterbovenhoek van ons bureaublad in Windows 10 verscheen. Het toont GPU, CPU, RAM-statistieken. Het kan niet worden gesloten. Hoe komen we van deze doos af?

Image

Antwoorden 
Antwoorden
S
Hallo BMorin,
ik ben Sumit, een onafhankelijke adviseur en een 3-jarige Windows Insider MVP hier om te helpen.
Een zoekopdracht op internet geeft aan dat dit gerelateerd is aan AMD Radeon overlay.

Via https://www.reddit.com/r/AMDHelp/comments/7m2hh...
U kunt de delete-toets gebruiken om de sneltoetsen uit te schakelen.

Open Radeon-instellingen, Voorkeuren, klik op "Toggle Radeon Overlay Hotkey", druk op de Delete-toets.
De instelling geeft nu "Geen" weer.
Er zijn ook sneltoetsen in Gaming, Global Settings, Performance Monitoring die op dezelfde manier kunnen worden
uitgeschakeld.
De Performance Overlay Hot Key was in conflict met mijn Eclipse-snelkoppelingen en dit loste het
op.

Sumit
Beschikbaar 6 PM -

8 AM PST Het is altijd goed

om uw pc specs, merk en model in de vraag nooit bel de telefoonnummers ontvangen in e-mails van de Microsoft Community

Was dit antwoord nuttig?

Ja Nee
BM
Beantwoord op 15 februari 2020
AntwoordIn antwoord op het bericht van Sumit (onafhankelijk adviseur) op 15 februari 2020
Heel erg bedankt voor je hulp. Dat werkte.

Edit: Het is misschien wel verstandig om de Engelstalige uitleg te lezen, want de Microsoft Edge vertaling is misschien niet helemaal super.
Edited by Skeletor

• Last Seen:  

Weer bedankt voor je hulp maat! Helaas komt deze oplossing op hetzelfde uit, ik moet onder Voorkeuren, klikken op "Toggle Radeon Overlay Hotkey". Deze optie ontbreekt bij mij, zoals te zien is in een eerdere screenshot.

31 minuten geleden zei Meh Meh:

Weer bedankt voor je hulp maat! Helaas komt deze oplossing op hetzelfde uit, ik moet onder Voorkeuren, klikken op "Toggle Radeon Overlay Hotkey". Deze optie ontbreekt bij mij, zoals te zien is in een eerdere screenshot.

Wat een narigheid weer. Misschien is de onderstaande reactie op Reddit bij jou wel een oplossing;

of course there's a way to disable it.

either paste

[HKEY_CURRENT_USER\Software\AMD\DVR] "ToggleRsHotkey"="none"

into a blank .txt file, then rename its extension to .reg and run it

Edit: wat ik ook nog zie staan en een poging waard is, is het volgende; 

open radeon settings, preferences, click on "toggle radeon overlay hotkey" and press ctrl+alt+3

Edited by Skeletor

• Last Seen:  

Alweer ontzettend bedankt voor je hulp. Daarnaast heb ik buitengewoon veel respect voor je bijdrage aan dit forum, je plaatst uitstekende artikelen en helpt iedereen daar waar nodig. In dit geval werkte het helaas niet, het .reg bestand haalt niets uit en in Radeon zie ik nergens de term Overlay, ontzettend vaag.

• Agree 1

• Last Seen:  

Ik ga deze vraag even voorleggen op Tweakers, waarschijnlijk zijn daar meerdere Radeon freaks te vinden. 
NB: Vraag voorgelegd.

Edited by Meh Meh

• Last Seen:  

Opgelost. Ik heb op advies van een Tweaker de laatste AMD software en driver gedownload. Tijdens de installatie verdween de Overlay. Maar, vanuit de Radeon software zie ik nog steeds niets staan over Overlay... ik kan de Overlay dus niet aan- noch uitzetten. 🤪

6 minuten geleden zei Meh Meh:

Opgelost. Ik heb op advies van een Tweaker de laatste AMD software en driver gedownload. Tijdens de installatie verdween de Overlay. Maar, vanuit de Radeon software zie ik nog steeds niets staan over Overlay... ik kan de Overlay dus niet aan- noch uitzetten. 🤪

Fijn dat er uiteindelijk iets is gevonden waarmee je die Overlay (popup) nu uit beeld hebt. Wat betreft die aan/uit schakeling waarover in de meeste oplossingen wordt gesproken denk ik dat het gaat om oudere Radeon versie , want de meeste op jouw gelijkende problemen beginnen al vanaf 2017 die je met Google kan vinden. Mijn voorgaande mogelijke oplossingen dateren ook uit het jaar 2017 (Reddit oplossingen).

• Last Seen:  

Nogmaals bedankt voor het meedenken, @Skeletor 😀

• Like 1

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
 Share

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Beste lezer,  Meer dan 20 jaar geleden in het mooie jaar 2002 ben ik ooit begonnen aan Duken.nl. Een website om bezoekers te leren downloaden; wat toen de tijd niet meer als normaal was en waarmee de internet providers zelfs hun diensten verkochten (Sneller films downloaden? Kom naar de snelste provider ABC). Als ik nu zie hoe mijn kinderen omgaan met content kijken is het bijzonder dat wij vandaag de dag nog bestaan. Nooit had ik kunnen bedenken dat Duken.nl zoveel jaren actief zou zijn op de wondere wereld van het internet maar dat is voornamelijk te danken aan de loyale leden, moderators en de fijne bezoekers. Helaas moeten aan sommige zaken binnen onze community ook een einde komen. De afgelopen jaren is het een bijzondere tijd geweest voor de “download-piraat”. Zo mag ik ons toch wel noemen? Met de komst van (soms) goede legale alternatieven en het (niet altijd vrijwillige) vertrek van grote download communties binnen het Torrent en NZB landschap is de wereld van het downloaden steeds kleiner geworden. Ook op Duken.nl is dit merkbaar, zeker in de bezoekers aantallen en activiteit binnen het forum. De activiteit op het forum groeide hier weer als er andere download community verdween maar hier bleken ook de meeste problemen uit te voort te komen. Of het komt door de veranderende internetcultuur, het feit dat we aan het verharden zijn en/ of niet meer lief voor elkaar.  Er worden op Duken.nl zaken geplaatsen welke uitroepen tot minder fijn gedrag en daar wil ik absoluut buiten blijven. Wij bestaan uit een bijzonder klein team waarbij ik altijd hebt gezegd dat Privé altijd voor gaat. Helaas betekende het wel dat er berichten langer bleven staan welke daar niet thuishoorde. Wat altijd problemen met zich meebracht. En nu? Er komt steeds minder voldoening uit de site en krijg met het drukke privé leven het niet voor elkaar om de juiste energie & tijd hierin te steken. Het lezen van de reacties, op tijd modderen of het plaatsen van nieuwe handleidingen en nieuws lukt mij helaas niet meer. De avonden achter de laptop duiken en politie agentje spelen past mij al helemaal niet. Je doet het uiteindelijk altijd fout….  Om de druk weg te halen worden er simpele maar harde aanpassing gedaan op Duken.nl. Laat ik eerst nog zeggen dat ik ontzettend dankbaar ben voor de mooie discussies en hulp die de leden onderling hebben gegeven over de afgelopen jaren. Los van het downloaden was het ook een plek waar leden vrienden hebben mogen maken en we in een ver verleden zelfs uitjes hadden.  Alle content blijft hier bestaan en leesbaar. Het reageren op forum berichten, artikelen, links, handleidingen etc. is niet meer mogelijk. Ook het aanmaken van nieuwe (privé) berichten of topics gaat niet meer. We stappen over in een “alleen lezen” stand. Rust… lijkt het toverwoord.  We begrijpen dat dit een teleurstelling zal zijn voor de vele leden die mooie bijdragen hebben geleverd en we kunnen iedereen verzekeren dat de beslissing niet ondoordacht is genomen. Het doet stiekem ook een beetje heleboel boel pijn.  Bedankt voor het lezen en ik hoop ook op jullie begrip. Blijf positief en maak er wat moois van en wie weet wat de toekomst nog brengt.   Het was een mooie vaart. Duken out. It’s time to kick ass and chew bubble gum...and I’m all outta gum.    Toon volledig nieuwsbericht  
    • Ik las net dat bericht op Filmpaleis ook. Echt balen. Hoop dat ze snel weer online zijn. Maar als brein hun gevonden heeft, hoe willen dat dan doen.
  • Recente prestatie

• zorro 1970 earned a badge
      2 year
  • Popular Contributors

Nobody has received reputation this week.

• Willekeurige films

• Random link

• Create New...