Spring naar bijdragen

Café de Download


Duken

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Hij kijkt wel lekker weg ja, maar nu hopen dat 2012 niet waar is. Want ik zou niet dat willen meemaken dat alles in elkaar stort  ^-^  :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  2.728
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Best wel raar, hoe zou ik me dat moeten voorstellen :P dan zijn we ineens allemaal dood. Maar ja er zijn al zovaak theorieen geweest met hetzelfde verhaalje dus ik gdloof er niet echt in... :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 2,7k

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Best wel raar, hoe zou ik me dat moeten voorstellen :P dan zijn we ineens allemaal dood.

En wat mij nog erger lijkt is hoe je dood gaat, je ziet in die film dat mensen gewoon echt 300 meter naar beneden vallen in die scheuren. Man dat lijkt mij pijnlijk, 300 meter vallen.........

Maar de theorie van die 2012 is dat door de zon smelt de aardkern als het ware en daardoor word de aardkist onstabiel, alleen ik vraag me af: als de zon er voor zorgt dat het binnenste van de aarde warm word, hoe komt het dan dat wij er van buiten niks voelen (die 'warmte stralen' van de zon moeten eerst via het aardoppervlak komen toch?).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.123
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Best wel raar, hoe zou ik me dat moeten voorstellen :P dan zijn we ineens allemaal dood.

En wat mij nog erger lijkt is hoe je dood gaat, je ziet in die film dat mensen gewoon echt 300 meter naar beneden vallen in die scheuren. Man dat lijkt mij pijnlijk, 300 meter vallen.........

Maar de theorie van die 2012 is dat door de zon smelt de aardkern als het ware en daardoor word de aardkist onstabiel, alleen ik vraag me af: als de zon er voor zorgt dat het binnenste van de aarde warm word, hoe komt het dan dat wij er van buiten niks voelen (die 'warmte stralen' van de zon moeten eerst via het aardoppervlak komen toch?).

Door die zogenaamde Nutrino deeltjes die van de zon afkomen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  3.237
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Nu even iets wat wel bewezen en 100% waar is, op 21 december 2012 zullen de planeten in ons zonnestelsel op zo'n manier staan als nog nooit eerder gebeurd is. Hierbij zouden dus ook onbekende krachten vrij kunnen komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 3,2k

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.123
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Nu even iets wat wel bewezen en 100% waar is, op 21 december 2012 zullen de planeten in ons zonnestelsel op zo'n manier staan als nog nooit eerder gebeurd is. Hierbij zouden dus ook onbekende krachten vrij kunnen komen.

Bron?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

De zon zorgt helemaal niet voor de temperatuur van het binnenste van de aarde: dat is het binnenste van de aarde zelf. Je weet hoe de aarde is ontstaan, toch? Hoe je voelt dat de zon op je staat, weet ik niet precies. Het is in ieder geval zo dat de fotonen die van de zon komen (waar DHRJ op doelt) pakketjes energie zijn. Het is mogelijk dat door die energie de warmtesensoren in de huid geprikkeld raken, maar dat weet ik dus niet. Het andere gedeelte van licht is een golfbeweging, je kent de UV-straling. Het is zo dat onder invloed van UVa-straling een bepaald hormoon, MSH, wordt aangemaakt dat zorgt voor een bruine huid. Dat weet ik wel zeker. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Nu even iets wat wel bewezen en 100% waar is, op 21 december 2012 zullen de planeten in ons zonnestelsel op zo'n manier staan als nog nooit eerder gebeurd is.

Ja.

Hierbij zouden dus ook onbekende krachten vrij kunnen komen.

Nee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  1.663
  • Waardering:   26
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Waarschijnlijk geen onbekende krachten, alleen een -voor ons- raar gedrag van bijvoorbeeld de zwaartekracht lijkt me..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 26
  • 1,7k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Zwaartekracht is de zwakste kracht die er is en heeft de laatste 4,5 miljard jaar bewezen de planeten niet naar elkaar te trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  3.237
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Nu even iets wat wel bewezen en 100% waar is, op 21 december 2012 zullen de planeten in ons zonnestelsel op zo'n manier staan als nog nooit eerder gebeurd is.

Ja.

Hierbij zouden dus ook onbekende krachten vrij kunnen komen.

Nee.

Ik ben benieuwd, lijkt me eigenlijk logisch dat deze stand van planeten iets van effect heeft op ons.

Zwaartekracht is de zwakste kracht die er is en heeft de laatste 4,5 miljard jaar bewezen de planeten niet naar elkaar te trekken.

Niet helemaal waar, de zwaartekracht die de zon op ons zonnestelsel uitoefent houdt alles op de plek zoals wij deze kennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 3,2k

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.123
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Nu even iets wat wel bewezen en 100% waar is, op 21 december 2012 zullen de planeten in ons zonnestelsel op zo'n manier staan als nog nooit eerder gebeurd is.

Ja.

Hierbij zouden dus ook onbekende krachten vrij kunnen komen.

Nee.

Ik ben benieuwd, lijkt me eigenlijk logisch dat deze stand van planeten iets van effect heeft op ons.

Zwaartekracht is de zwakste kracht die er is en heeft de laatste 4,5 miljard jaar bewezen de planeten niet naar elkaar te trekken.

Niet helemaal waar, de zwaartekracht die de zon op ons zonnestelsel uitoefent houdt alles op de plek zoals wij deze kennen.

Als hij zegt dat de zwaartekracht alles op zijn plek houd is dat toch het zelfde als wat jij zegt :P
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  3.237
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Zwaartekracht trekt planeten wel degelijk naar elkaar toe, maar niet tegen elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 3,2k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Daarom zeg ik ook bewust 4,5 miljard jaar, niet 4,6 miljard. ;) Is er eenmaal een stabilisatie, dan zie je niet zo gauw meer grote veranderingen optreden in het evenwicht. Niet zonder invloed van buitenaf, althans. Dat is ook de reden dat er helemaal niks gaat gebeuren als de planeten op één lijn staan: het netto effect van de toename in zwaartekracht is 0,004%. Dat kun je narekenen: zie de zon bij een stabiele factor als kracht = 1 en voeg daar de berekende krachten van de planeten aan toe. De aantrekkingskracht van elk afzonderlijk hemellichaam is evenredig met de massa ervan en omgekeerd evenredig met het kwadraat van de afstand. Uitkomst: 1 (zon) + 0.0000269 (jupiter) + 0.00000279 (saturnus) + 0.00000082 (venus) + 0.00000015 (mercurius) + 0.00000005 (mars) = 1.0000371 = 0.00371%.

Wat zeggen die getallen? Helemaal niks, want de aarde beweegt zich in een ellipsvormige baan rond de zon. Een ellips houdt in dat de afstand steeds verschilt. De aarde zit tussen 0.9833 en 1.0167 astronomische eenheden van de zon, dus de stabiele factor waarover ik het daarnet had, is niet stabiel. De variatie is 3%: 1000 keer groter dan het effect van alle planeten bij elkaar.

Trouwens, denk je dat het de eerste keer is dat dat gebeurt? In 2000, bijvoorbeeld, stonden alle zichtbare planeten (Mercurius, Venus, Mars, Jupiter en Saturnus) op één lijn met de zon. Heb je er wat van gemerkt?

Als reactie op je bovenstaande bericht: zwaartekracht wordt sterker naar mate het voorwerp wat aangetrokken wordt dichterbij komt. Zie de berekening hierboven. Als er dus nog geen evenwicht is ingesteld en de zwaartekracht zorgt ervoor dat twee voorwerpen onwaarneembaar langzaam naar elkaar toebewegen, komen ze uiteindelijk altijd tegen elkaar aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  3.237
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Okee.

Ik bedoelde eigenlijk ook niet letterlijk op één lijn maar ze zouden in een bepaalde, nog nooit eerder vertoonde volgorde staan, weet er verder ook het fijne niet van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 3,2k

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Zwaartekracht, daar heeft Jupiter wel heel veel van. Zoveel dat die zelfs meteorieten van ons weg kan houden of zelfs naar ons toe kan sturen. Gelukkig hebben we nog een dampkring maar met 10 kilometer in doorsnede ben je echt de klos.  :s

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

Niet dan sturen we bruce willis de ruimte in met een king size boor en een bom dan komt alles goed  :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 25
  • 500

  • Bijdragen:  1.420
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-11-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ziet er allemaal heel moeilijk uit, respect voor jullie, ik kan helaas niet mee nerden :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 1,4k

  • Bijdragen:  1.663
  • Waardering:   26
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Niet dan sturen we bruce willis de ruimte in met een king size boor en een bom dan komt alles goed  :P

Chuck Norris doet dat met zn l*l en 2 vingers in zn neus. ^^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 26
  • 1,7k

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Niet dan sturen we bruce willis de ruimte in met een king size boor en een bom dan komt alles goed  :P

Heeft geen zin, dan zou je gewoon een paar grote rotsblokken krijgen die nog steeds zullen inslaan en dus is de spreiding van de brokstukken er groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  603
  • Waardering:   14
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dan moet je zorgen dat ze goed verbrijzelen totdat ze zo klein zijn dat ze in de dampkring verbranden. Dan krijg je een mooie sterrenregen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 14
  • 603

  • Bijdragen:  3.237
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 3,2k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Jongens, de wereld vergaat toch niet. Als die drama verhalen, lekker genieten en doen wat je niet laten kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Sorry DukeN, maar ik moet de 'waarheid' vertellen  :P :

Foutje, op 21 oktober vergaat de wereld:

Harold Camping, de Amerikaanse predikant die afgelopen zaterdag ten onrechte het Einde der Tijden had voorspeld, heeft een nieuwe datum geprikt voor de Dag des oordeels. Hij is nog steeds zeker van zijn zaak: op 21 oktober vergaat de wereld.

Nadat zaterdagmiddag om zes uur de voorspelde aardbevingen uitbleven, was er complete radiostilte bij Family Radio, het christelijke radiostation van Camping. Op maandag gaf Camping dan eindelijk een reactie op de verkeerde voorspelling. Net als in 1994, zegt Camping ook dit keer weer een klein rekenfoutje gemaakt te hebben.

In een speciale radiouitzending op maandagavond in zijn vaste programma Open Forum vertelde hij dat afgelopen zaterdag een ''onzichtbare Dag des oordeels" was en dus een spirituele in plaats van fysieke gebeurtenis. Camping is ervan overtuigd dat de data nog steeds correct zijn. Gedurende de uitzending liep Camping zijn berekeningen door en benadrukte dat de wereld nog steeds zal eindigen op 21 oktober. Dit keer niet alleen spiritueel. "De wereld zal helemaal vernietigd worden en het zal zeer snel gaan", zo verkondigt Camping. In de VS zijn al duizenden reclameborden neergezet met de nieuwe datum.

Bron

________________________________________________________________

Nog 4 maandjes mensen.  :s

Dit snap ik niet. Er is een klein rekenfoutje gemaakt, maar toch klopt het nog wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  473
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Sorry DukeN, maar ik moet de 'waarheid' vertellen  :P :

Foutje, op 21 oktober vergaat de wereld:

Harold Camping, de Amerikaanse predikant die afgelopen zaterdag ten onrechte het Einde der Tijden had voorspeld, heeft een nieuwe datum geprikt voor de Dag des oordeels. Hij is nog steeds zeker van zijn zaak: op 21 oktober vergaat de wereld.

Nadat zaterdagmiddag om zes uur de voorspelde aardbevingen uitbleven, was er complete radiostilte bij Family Radio, het christelijke radiostation van Camping. Op maandag gaf Camping dan eindelijk een reactie op de verkeerde voorspelling. Net als in 1994, zegt Camping ook dit keer weer een klein rekenfoutje gemaakt te hebben.

In een speciale radiouitzending op maandagavond in zijn vaste programma Open Forum vertelde hij dat afgelopen zaterdag een ''onzichtbare Dag des oordeels" was en dus een spirituele in plaats van fysieke gebeurtenis. Camping is ervan overtuigd dat de data nog steeds correct zijn. Gedurende de uitzending liep Camping zijn berekeningen door en benadrukte dat de wereld nog steeds zal eindigen op 21 oktober. Dit keer niet alleen spiritueel. "De wereld zal helemaal vernietigd worden en het zal zeer snel gaan", zo verkondigt Camping. In de VS zijn al duizenden reclameborden neergezet met de nieuwe datum.

Bron

________________________________________________________________

Nog 4 maandjes mensen.  :s

Dit snap ik niet. Er is een klein rekenfoutje gemaakt, maar toch klopt het nog wel?

Ik hoop dat ie een keer zijn muil houd.

je kan niet voorspellen wanneer de wereld vergaat en vooral niet met een bijbel...  :-[

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 473

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...