Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

QoQ stopt met releases van films, series en ondertitels

Duken
 Delen

Aanbevolen reactie

• Administrators

• Bijdragen:  26.235
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  25.018
  • Dagen gewonnen:  264
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Het onderstaande bericht is door (volgens mij) één van de grootste en bekendste release groepen in Nederland naar buiten gebracht.

Quality over Quality (QoQ) bracht releases uit van nieuwe films en series inclusief eigengemaakte ondertitels. Wie kent ze niet? 

Citaat

QoQ heeft zich jaren ingezet voor het vervaardigen van Nederlandse ondertitels voor films en series.

Sommige goed, sommige wat minder, maar we hebben altijd onze schouders eronder gezet
om altijd een bepaalde kwaliteit te leveren of daarbij in de buurt te komen.

Dit deden we omdat er veel ondertitels veel te laat kwamen in Nederland, en soms een jaar
duurde voordat er eindelijk wat op TV / Bluray (met originele subs) kwam.

Een half jaar geleden kwamen we er wel een beetje achter dat de tijden zijn veranderd
met de huidige situatie en dat ondertitels heel snel op TV of streamingsdiensten komen
(Netflix & reguliere TV-Zenders / Bluray's) en daarom heeft QoQ zijn doel bereikt
om een signaal af te geven aan de maatschappijen dat mensen graag snel iets
willen kijken met ondertitels en dat RETAIL-subs sneller beschikbaar moeten zijn.

In de afgelopen maanden kwam er ook minder uit om te vertalen, waardoor de keuze
zeer beperkt was.

Voor ons is het nu ook voorbij omdat ons doel is bereikt. We hebben de laatste serie
en film-sub uitgegeven en gaan genieten van onze welverdiende voor-altijd-op-vakantie-rustmoment,
en geven het stokje aan de nieuwe generatie vertalers.

Wij bedanken al onze trouwe fans en volgers voor de fantastiche jaren, wat ons
veel tijd heeft gekost, niks opgeleverd, maar wel een hoop ervaring heeft gegeven
in de Engelse & Nederlandse taal.

QoQ bedankt ook alle vertalers die afgelopen jaren bezig zijn geweest
om jullie van dienst te zijn.

Yours, QoQ 

Bedankt voor jullie grote bijdrage in de Nederlandse download community.  Ik en vele andere danken jullie voor het vele kijk plezier. 

Proost op een hele fijne release groep. De vakantie is zeker verdiend en erg begrijpelijk. :)

:proost:

place2home-film-downloaden.png

• Leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Actief:  

Ik download bijna alles van ze. Uitstekende release groep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  30
  • Waardering:   13
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Actief:  

Citaat

Een half jaar geleden kwamen we er wel een beetje achter dat de tijden zijn veranderd
met de huidige situatie en dat ondertitels heel snel op TV of streamingsdiensten komen
(Netflix & reguliere TV-Zenders / Bluray's) en daarom heeft QoQ zijn doel bereikt
om een signaal af te geven aan de maatschappijen dat mensen graag snel iets
willen kijken met ondertitels en dat RETAIL-subs sneller beschikbaar moeten zijn.

In de afgelopen maanden kwam er ook minder uit om te vertalen, waardoor de keuze
zeer beperkt was.

Voor ons is het nu ook voorbij omdat ons doel is bereikt. We hebben de laatste serie
en film-sub uitgegeven en gaan genieten van onze welverdiende voor-altijd-op-vakantie-rustmoment,
en geven het stokje aan de nieuwe generatie vertalers.

Jammer dat ze het roer niet omslaan en juist inplaats van al dat nieuwe spul de classics niet onder handen nemen.

Ik denk dat hier juist een enorme vraag naar is en er zijn nog talloze classics niet op DVD of BD in de Benelux uitgebracht waardoor de ware filmliefhebber het moeten doen met imports, dat lijkt me een veel dankbaar werkje dan een maandje vooruit lopen op releases die toch professioneel werden vertaald.

Als je kijkt naar dergelijke vertalingen die op spotweb of op subsites worden geplaats hebben die vaak net zo'n gretige aftrek dan de nieuwe releases dus daar ligt anders nog een schone taak..

bewerkt door misterjaws
  • Leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  2
  • Waardering:   2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Actief:  

Jammer dat ze gestopt zijn. Downloadde altijd hun subs, maakte niet uit wat!

RIP.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Actief:  

Dat is best een goede @misterjaws . Voldoende oud materiaal wat we graag weer zouden willen zien. :)

Ik vraag mij af hoeveel tijd er zit in het vertalen van een film. Volgens mij ben je er erg lang mee zoet. Zo een uur of 6 per film schat ik in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  2
  • Waardering:   2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Actief:  

Classics onder handen nemen maakt voor wat er feitelijk gebeurd natuurlijk niet uit. Iedereen weet hopelijk dat uploaden zonder toestemming illegaal is.
Tel daarbij op dat streamingsdiensten inzien dat er meer is dan Amerika en TV-zenders alleen, dus ik begrijp het sommetje wel dat men bij QoQ maakte.
Gezien series en films steeds sneller bij streamingsdiensten verdwijnen, die meer budget hebben om subs te (laten) maken, is het gewoon een race tegen de klok wie het eerste de sub klaar heeft.
Netflix zocht zelfs gebruikers die wilden vertalen voor Netflix, wat natuurlijk tegen het zere been was van professionele vertalers.

Voor oude films en series zijn er vaak ook al retail subs beschikbaar, danwel te rippen van bijvoorbeeld een DVD of BluRay en de subtitle websites zoals addic7ed of OpenSubtitles niet vergeten.
Om daarvoor nogmaals een sub te gaan maken, kan ik mij voorstellen dat dat gewoonweg zonde van de tijd is.

Ben benieuwd hoe Metamorfose (MMF) hiermee om gaat of op reageert, eigenlijk. :) Er is in elk geval meer in de (subs) wereld dan QoQ alleen. ;)

bewerkt door CH4OS
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

21 uur geleden zei CH4OS:

Voor oude films en series zijn er vaak ook al retail subs beschikbaar, danwel te rippen van bijvoorbeeld een DVD of BluRay en de subtitle websites zoals addic7ed of OpenSubtitles niet vergeten.
Om daarvoor nogmaals een sub te gaan maken, kan ik mij voorstellen dat dat gewoonweg zonde van de tijd is.

Ben benieuwd hoe Metamorfose (MMF) hiermee om gaat of op reageert, eigenlijk. :) Er is in elk geval meer in de (subs) wereld dan QoQ alleen. ;)

Juist niet.

Er zijn nog genoeg oude filmclassics die nooit op DVD, Bluray zijn uitgebracht en waar onder filmliefhebbers echt grote vraag naar is. Tuurlijk kun je op Opensubtitles, Podnapisi, etc. genoeg ondertitels vinden van classics maar zoals gezegd er is nu eenmaal heel veel niet uitgebracht in de Benelux waarvan dus geen retailsubs, laat staan customsubs van zijn. Soms onbegrijpelijk dat van de beste films geen ondertitels zijn bijv. van grote regisseurs als Altman (Nashville (1975), The long goodbye (1973), short cuts (1993) van Sidney Lumet (Deathtrap (1981), Fail-Safe (1964),  Paranoiac (1963)  Sitting Target (1972) Arabian Adventure (1979), Magic (1978) een van de beste van Anthony Hopkins, Z (1969) ijzersterke film met Yves Montand. En zo kan ik nog honderden en honderden titels noemen die nooit in Nederland op dvd/BD zijn uitgebracht en op sites als moviemeter tot de hoogste ranking behoren.

Dit soort films vertalen lijkt me veel dankbaarder werk in plaats van de nieuwste releases van subs voorzien die toch over een aantal maanden hier weer met retail subs te verkrijgen zijn.  Ik denk wel zeker dat voor zo'n QoQ hier veel meer uit te halen is;  waar met de nieuwste retails het doel dan is bereikt, ligt bij de oudere filmclassics die hier nooit zijn uitgebracht nog een hele leegte om in te vullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

21 uur geleden zei Duken:

Dat is best een goede @misterjaws . Voldoende oud materiaal wat we graag weer zouden willen zien. :)

Ik vraag mij af hoeveel tijd er zit in het vertalen van een film. Volgens mij ben je er erg lang mee zoet. Zo een uur of 6 per film schat ik in.

6 uur als dat eens waar kon zijn.

Ligt er een beetje aan hoeveel regels er zijn en hoe complex het taalgebruik. Soms zit men weken om tot een goede customsub te komen.

Ik heb er een aantal in opdracht laten maken omdat ik als filmverzamelaar echt die films met subs wilde zien en in mijn verzameling op te nemen.

Zo zijn er bijv. alle animaties van mijn nickname Misterjaw uitgebracht maar die zullen nimmer hier in de Benelux verschijnen, louter op import te verkrijgen via Amazone

bewerkt door misterjaws
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  1.353
  • Waardering:   354
  • Prestatiepunten:  1.763
  • Dagen gewonnen:  23
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

@misterjaws ben het erg eens met wat je zegt, ik heb ook een serie waarbij seizoen 8 , 9 , 10 en 11 alleen uitgekomen zijn in engels en nooit in nederlandse subs , erg jammer van de serie , die ik erg mooi vond.

zo zijn er inderdaad ook best wat films die waarschijnlijk erg mooi zijn maar geen NL subs hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Yep, ook op serie gebied van de oude klassieks ligt een enorme leegte om opgevuld te worden door ondertitel teams.

Zo is bijv. van de schitterende westernserie Alias Smith & Jones louter hier in de Benelux het eerste seizoen uitgebracht met subs en heeft men seizoen 2 en 3 domweg overgeslagen. The Six Million Dollar Man het zelfde liedje, The Streets of San Fransico, Chips, etc, etc. Hier brengt met slechts de eerste seizoenen uit maar nooit de complete. Je bent dus daarna aangewezen om plotsklaps in het buitenland import DVD's of BluRay's aan te schaffen die dus niet van NL subs zijn voorzien.  Ik denk echt dat aan zo'n subteam veel meer behoefte is dan aan vertalers van de nieuwste series en films die over een aantal maanden hier toch met retail subs in de schappen liggen.

Wellicht dat er iemand van QoQ mee zit te lezen, ik ken wel enkele vertalers die zo'n nieuw clubje best zouden willen opzetten. Zo is er ook al veel vertaald van de oude Hammer films en westerns .

bewerkt door misterjaws
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  52
  • Waardering:   10
  • Dagen gewonnen:  2
  • Actief:  

@misterjaws,

Ondertitelteams zijn er niet meer. De plukjes die rondwaaien hebben zo hun eigen series en meer ook niet. Verder word het e.e.a. gedaan door eenlingen, maar het georganiseerde is wel over.

bewerkt door fixated
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Als er geen ondertitels zijn, dan kan men ook wat langer wachten. Dan verschijnt er een uitstekende HD rip met ondertiteling.
Het gerucht dat Quality Over Quantity gestopt is, klopt niet. Ik zie net dat ze eergisteren nog iets hebben geupload op place2home.net

Toevoeging: Ik zie dat vele tientallen mensen Quality Over Quantity bedanken en afscheid nemen op place2home.net
Schijnbaar mis ik iets. Dat gebeurd wel vaker. 🤪

• Leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Actief:  

Misschien was ik dus ook wat vroeg en is QoQ dus nog niet gestopt? Kunnen het geen dummies zijn die weer onder QoQ posten? 

Waarom hebben we niet een officieel pers bureau waar de release groepen berichten naar buiten kunnen brengen? :P

nu blijft het ik hoorde van mijn neef dat de tante van mijn oom zijn anonieme nickname aangaf dat er misschien de mogelijkheid was doordat er wellicht iets was . En nu ga ik slapen 😛

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Ja, jammer dat er nooit echte duidelijkheid is. De een zegt dit, de ander dat maar een goede bronvermelding is zeer zeldzaam. 
Als ik echter zie dat een place2home.net admin iets zegt over place2home.org, vind ik dat wel betrouwbaar.
Ik vraag mij af wat er met QoQ is, het is niet een persoon maar een release team. 

Als iemand kan bewijzen dat ze zijn gestopt zie ik het graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Bedankt, Bert. Je hebt helemaal gelijk zag ik net. Erg jammer, hopelijk ontstaat er een nieuwe release groep uit. 

jammer.png 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Ik denk niet dat je iets nieuws hoef te verwachten. Het is al vechten om de restjes wat betreft films. Itunes, Netflix, Amazon, Hulu, retail rippers van Ziggo/HBO. De vertalers die alleen werken mogen in dat vijvertje vissen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Waar kan men nu het beste zoeken naar een nieuwe film met ondertiteling?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Actief:  

Dat is een goede vraag, zou ik ook graag willen weten. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Denk nergens, QoQ deed hun vertalingen voor topfilms vaak al vooraf als er een duidelijke camversie was. Dan deden ze dat op geluid en dan hadden ze het al klaar voor als de web-dl er was.
Ik denk niet dat men dat kunstje naflikt in de mate waarin QoQ dat deed. Incidenteel zal er misschien eens iemand zich geroepen voelen zo'n karweitje te doen, maar dat monnikenwerk is niet voor iedereen weggelegd.

• Verdrietig 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Actief:  

Spijtig maar daar heb je een punt @fixated. Je hebt een team vrijwilligers nodig vol passie welke voldoening krijgen van een gelukkige online community. 

Volgens mij zaten er geen verdiensten in voor QoQ. Blijkbaar wachten op de retail releases voor ondertiteling. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

4 uur geleden zei fixated:

Denk nergens, QoQ deed hun vertalingen voor topfilms vaak al vooraf als er een duidelijke camversie was. Dan deden ze dat op geluid en dan hadden ze het al klaar voor als de web-dl er was.
 Ik denk niet dat men dat kunstje naflikt in de mate waarin QoQ dat deed. Incidenteel zal er misschien eens iemand zich geroepen voelen zo'n karweitje te doen, maar dat monnikenwerk is niet voor iedereen weggelegd.

Ja, dat denk ik ook. Spijtig dat ze zijn gestopt, ik denk niet dat er een soortgelijke releasegroep is en ik denk ook niet dat die er snel komt. Jammer. 😟

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Vertalen is dankbaar werk, maar vergt zo enorm veel tijd. De meeste hebben ook gewoon een baan naast hun vertaal-leven. Het is onbegonnen werk, vertalingen te blijven voor een steeds groter krimpende groep.
Ook voor vertalers moet het leuk blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

9 uur geleden zei fixated:

Vertalen is dankbaar werk, maar vergt zo enorm veel tijd. De meeste hebben ook gewoon een baan naast hun vertaal-leven. Het is onbegonnen werk, vertalingen te blijven voor een steeds groter krimpende groep.
Ook voor vertalers moet het leuk blijven.

Helemaal mee eens. Ik kan het ze zelf niet kwalijk nemen. Als ze 6 uur bezig zijn met een film en er 8 films in een maand uitkomen, dan zijn ze 48 uur kwijt. Dat is zelfs met een groot team nog veel tijd.

Ik vind het zelf erg jammer, maar kan ze alleen maar dankbaar zijn voor hun fantastische werk, al die jaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Delen

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Forumdiscussie: Kijkers reageren verdrietig op voice-over Martijn Krabbé in ‘Kopen zonder kijken’ Gebruiker: Henkie1985 Hey allemaal, ik zag laatst dat mensen verdrietig worden van die voice-over van Martijn Krabbé in ‘Kopen zonder kijken’. Waarom is dat eigenlijk? Wat is er zo bijzonder aan zijn stem of de manier waarop hij praat? Iemand? Expert: WoningWijs Hey Henkie1985! Dat is een interessante vraag. De reacties van kijkers op Martijn Krabbé’s voice-over in ‘Kopen zonder kijken’ hebben meerdere lagen. Ten eerste heeft zijn stem gewoon een bepaalde emotionele lading. Krabbé staat bekend om zijn warme en persoonlijke manier van presenteren. Hierdoor voelen kijkers zich meer verbonden met de verhalen van de mensen die hun huis willen kopen. Bijvoorbeeld, als hij vertelt over een gezin dat hun droomhuis probeert te vinden, kan zijn stem én de manier waarop hij het vertelt, heel veel emotie oproepen. Mensen kunnen zich in die situaties inleven, zeker als ze zelf ooit zo’n avontuur hebben beleefd. Dat kan verdrietig maken, vooral als het verhaal ook nog eens een teleurstelling met zich meebrengt, zoals een huis dat ze eigenlijk niet kunnen krijgen. Daarnaast speelt het ook een rol dat veel kijkers zich kunnen identificeren met de onzekerheid van de woningmarkt. Veel mensen voelen zich ook kwetsbaar en teleurgesteld in hun zoektocht naar een huis, en Martijn raakt die snaren met zijn voice-over. Daarom vinden ze het soms ook moeilijk te verteren. Dus het is niet alleen de stem, maar ook de inhoud en de emoties die erbij komen kijken. Dat maakt het zo aangrijpend! Gebruiker: LotteVanHaaren Wow, dat stukje over identificatie vind ik echt waar! Ik herken het wel. Soms voel je je echt mee met die mensen. Gebruiker: Jeroen1980 Helemaal mee eens, Lotte! Ik had hetzelfde gevoel toen ik keek. Het is alsof hij een soort gids is in die wereld van huizenjacht. Gebruiker: MariekeB Hmm, interessant. Ik dacht meer dat het gewoon kwam door de muziek die op de achtergrond speelt. Dat maakt alles vaak zo emotioneel, toch? Gebruiker: WoningWijs Ja, dat klopt ook, MariekeB! De muziek en die beelden versterkten de emotie zelfs nog meer. Het is een combinatie van alles: zijn stem, de verhalen en de sfeer die ze creëren. Gebruiker: Niels89 Maar gebeurt dit ook in andere programma’s? Of is dit echt iets unieks voor ‘Kopen zonder kijken’? Want ik kijk ook wel eens naar andere huizenprogramma’s en dan voel ik die emotie niet altijd zo. Gebruiker: LotteVanHaaren Ik denk dat het zeer zeker uniek is voor dit programma, Niels89. Het heeft gewoon net die persoonlijke touch. Krabbé doet dat echt goed! Gebruiker: SanneD Ik weet niet hoor, ik vind Martijn gewoon een beetje te sentimenteel soms. Je hoeft niet altijd te raken, een beetje humor kan ook wel leuk zijn. Gebruiker: WoningWijs Dat is een geldige opmerking, SanneD. Humor kan de sfeer echt lichter maken! Maar misschien helpt dat ‘sentimentele’ juist om andere kijkers meer te betrekken? Gebruiker: MaxK Ik snap wat je zegt, WoningWijs. Ik ben zelf ook aan het kijken naar huizen en dan voel je dat echt, dat verdriet als je iets mist. Het is gewoon heavy soms! Gebruiker: TimmyT Ja, dat zeker. Vooral door de concurrentie tegenwoordig, dat maakt alles nog zwaarder. Krabbé begrijpt dat en dat maakt het heel herkenbaar. Wat een levendige discussie! Mensen hebben dus echt verschillende meningen en ervaringen als het gaat om de emotionele impact van de voice-over van Martijn Krabbé. Het maakt duidelijk dat emotie en verbinding een grote rol spelen in ons kijkgedrag, vooral als het om zoiets belangrijks als een huis gaat. Lees het volledige bericht hier
    • Onderwerp: Waarom werkt mijn Touch ID niet meer en wat kan ik doen? iRonnie: Hey iedereen! Ik heb een probleem met mijn iPhone, de Touch ID werkt ineens niet meer. Ik heb geen idee wat er aan de hand is. Hebben jullie misschien tips of oplossingen? Ik heb al geprobeerd om m’n vingerafdruk opnieuw toe te voegen, maar dat helpt niet. Alvast bedankt! ExpertApple: Hey iRonnie, vervelend dat je problemen hebt met je Touch ID! Geen paniek, er zijn een paar dingen die je kunt proberen. Maak de sensor schoon: Soms kan vuil of olie de Touch ID sensor beïnvloeden. Gebruik een zachte, droge doek om de sensor schoon te maken. Zorg dat je vinger ook schoon en droog is. Herstart je iPhone: Dit klinkt simpel, maar een herstart kan vaak kleine problemen oplossen. Houd de aan/uit-knop ingedrukt en schuif om uit te schakelen. Daarna weer aanzetten. Software-updates: Check of je iPhone up-to-date is. Het kan zijn dat er een bug in de software zit die het probleem veroorzaakt. Ga naar Instellingen > algemeen > Software-update om te kijken of er updates zijn. Vingerafdruk opnieuw toevoegen: Je zei dat je dat al gedaan hebt, maar probeer het nog een keer! Soms helpt het om een nieuwe vingerafdruk toe te voegen met iets andere hoeken of druk. Reset instellingen: Als niets werkt, kun je overwegen om je instellingen te resetten zonder je data te wissen. Ga naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel alle instellingen. Als het nog steeds niet werkt, kan het zijn dat er een hardwareprobleem is. Dan is het verstandig om naar de Apple Store te gaan. Hopelijk helpt dit je op weg! Succes! TechieTom: Dank voor de tips, ExpertApple! Ik heb zelf ook eens gehad dat mijn Touch ID niet meer werkte, en het kwam omdat ik m’n telefoon per ongeluk in m’n zak had laten zitten met veel zweet erop. Alleen schoonmaken hielp toen. GadgetGirl94: Wat een vervelend probleem, iRonnie. Mijn Touch ID werkt soms ook niet, maar het komt vaak door vingerafdrukken die niet goed geregistreerd zijn. Heb je misschien ook al geprobeerd om je vingers in verschillende hoeken te scannen? OldSchoolBob: Ik geef je gelijk, GadgetGirl! Dat kan echt schelen! In de tijd van de oude iPhones had je dat nooit, toen werkte alles gewoon zonder problemen! iRonnie: Bedankt allemaal voor de reacties! Ik ga meteen de sensor schoonmaken en kijken of er updates zijn. Hopelijk werkt het weer snel! TechieTom: Laat ons weten wat eruit komt, iRonnie! En als je hardwareproblemen hebt, kan je rabbel naar de Apple Store wel een goed idee zijn. Ze zijn meestal heel behulpzaam. AppleEva: Ik had eerder een soortgelijk probleem met mijn iPad. Wat ik deed, was gewoon mijn vingerafdruk opnieuw toevoegen zonder de oude te verwijderen. Het werkte weer! Misschien een optie voor jou? GadgetGirl94: Ja, dat had ik ook gedaan bij mijn vingerafdrukken. Het lijkt suffig, maar soms hebben die dingen gewoon wat extra liefde nodig. Wie had gedacht dat een stukje technologie zo lastig kon zijn? iRonnie: Oké, ik heb het geprobeerd, maar helaas nog steeds geen succes. Bijna zo irritant als wanneer je net niet kunt inloggen op je app. OldSchoolBob: Tja, dat gebeurt. Soms is het gewoon tijd voor een upgrade! ExpertApple: Ah, ik zie dat je nog steeds problemen hebt. Als je alles geprobeerd hebt en het werkt nog steeds niet, dan zal ik je echt aanraden om langs de Apple Store te gaan. Ze kunnen een diagnose stellen en kijken naar eventuele hardware-problemen! Succes! Lees het volledige bericht hier
    • Topic: Voorstelling van een nieuw lid – Hoi allemaal! Gebruikersnaam: FilmFan123 Hallo allemaal! Ik ben gister een beetje op dit forum rondgekeken en dacht, waarom niet gewoon voorstellen? Ik ben FilmFan123 en ik kom uit het gezellige Utrecht. Ik ben 28 jaar en absoluut een liefhebber van films en series. Mijn droom is om mijn woonkamer om te toveren tot de perfecte thuisbioscoop. Sinds de pandemie geniet ik nog meer van films kijken, maar de sfeer in mijn woonkamer is nog niet helemaal wat ik wil. Ik heb een projector en een scherm, maar ben nog aan het uitzoeken hoe ik het helemaal gezellig kan maken. Ik hou van sci-fi en drama, dus ik wil dat het echt een speciale plek wordt om samen met vrienden te genieten van filmavonden. Ik meldde me aan omdat ik benieuwd ben naar wat jullie tips zijn! Hoe maken jullie je ruimtes gezellig en filmvriendelijk? En welke accessoires zijn echt een must-have? Alvast bedankt voor de reacties! Ik kijk ernaar uit om jullie beter te leren kennen en de tips van jullie te horen! Antwoord van Expert: HomeCinemaGuru Hey FilmFan123! Wat leuk dat je je hebt aangemeld! Het klinkt alsof je al een goede basis hebt met je projector en scherm. Hier zijn een paar tips om je woonkamer om te toveren tot de perfecte thuisbioscoop: Verlichting: Denk aan dimbare lampen of sfeervolle verlichting. Led-strips rond je scherm kunnen ook een mooie toevoeging zijn. Ze geven gewoon een fijne sfeer en verminderen de reflectie op het scherm. Zitcomfort: Zorg voor comfortabele stoelen of banken. Misschien een paar lekkere kussens erin, zodat iedereen lekker kan zitten tijdens de film. Geluid: Een goed geluidssysteem maakt een wereld van verschil. Als je budget het toelaat, kijk dan naar een soundbar of een surround sound systeem. Het maakt de filmervaring echt compleet! Decoratie: Hang film-posters op of zet wat leuke memorabilia neer op een plank. Dit geeft het een persoonlijke touch en laat zien wat voor films jij leuk vindt. Snackhoek: Vergeet niet om een snackhoek te creëren! Popcornmachine of een comfortabele plek voor je chips en drankjes, dat maakt het extra leuk. Ik hoop dat je hier iets mee kunt! Laat het me weten als je vragen hebt. Enjoy your movie nights! Reacties van andere gebruikers: Gebruikersnaam: CozyCorner Welkom FilmFan123! Leuke naam, en ik herken je zorgen helemaal. Had ik maar zo’n projector! Hier in Amsterdam kijk ik gewoon op mijn laptop, haha. Veel plezier en ik kijk uit naar je updates! Gebruikersnaam: TechieTom Hey, dat geluid is inderdaad super belangrijk! Ik heb een soundbar en ik kan je vertellen, het maakt een enorm verschil! Zorg ervoor dat je hem op de juiste hoogte plaatst voor het beste geluid. Gebruikersnaam: MovieNerd99 Dat klinkt echt leuk! Ik ben zelf ook bezig met mijn home cinema. Ik heb laatst een oud tapijt gekocht dat echt de ruimte opwarmt. Vergeet ook de vuurkuil of gedimde lichten niet! Dat brengt zoveel sfeer! Gebruikersnaam: ChillMate Supergamutjes, al die tips! Ik ben zelf een fan van een goede popcornmachine. Er gaat niets boven zelfgemaakte popcorn tijdens een film! Gebruikersnaam: FilmFan123 Dank jullie wel voor de reacties! Fijn om te horen dat jullie het ook leuk vinden. Ik ga eens aan de slag met de verlichting en lekker wat snacks in huis halen. De tips zijn goud waard! Gebruikersnaam: HomeCinephile Zou je ook een thema avond kunnen doen? Bijvoorbeeld elke week een andere film genre? Dan maak je het net iets spannender en heb je een goed excuus voor een decorwissel! Gebruikersnaam: CouchPotato Leuk idee, HomeCinephile! Ik heb laatst een horroravond gedaan en het was zo’n hit! Verlichting op rood, kaarsen aan en iedereen in pyjama. Gebruikersnaam: FilmFan123 Wauw, die thema-avonden klinken echt leuk! Ik ga het zeker proberen. Bedankt voor de tips! Als ik nog meer hulp nodig heb, kom ik weer terug! Gebruikersnaam: MovieLover7 Jaa, ik ben ook helemaal voor thema-avonden! Dat maakt het extra leuk. En een tip voor de sfeer: kaarsen en geurkaarsen kunnen ook echt iets toevoegen. Je wilt dat het past bij de film die je kijkt! Gebruikersnaam: TechieTom Absoluut, MovieLover7! Geurkaarsen kunnen het extra speciaal maken. Zorg dat je de geur bij de film laat passen, dat maakt het nog leuker! Dit is echt de charme van een forum! Iedereen deelt ervaringen en je leert van elkaar. Lees het volledige bericht hier
  • Recente prestatie

• jpm18 heeft zojuist een badge verdient
      Eén jaar actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...