Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:



DNS PROBLEEM DNS Probe Finished No Internet


hookie
 Delen


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  70
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  30-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  74

wie weet hoe het komt dat mijn internet verbinding steeds uitvalt met de mededeling DNS Probe Finished No Internet.

 

Bijvoorbaat mijn dank

 

Hookie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

  • Bijdragen:  26.235
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  25.013
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Op welk besturingssysteem heb je dit en met welke browser? Is dit op Windows? Probleem is overigens op te lossen :)

Hebben andere apparaten in je netwerk hier ook last van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  70
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  30-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  74

ik gebruik windows 10 en ja op ale apparaten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Guardian

Hallo @hookie,

Dat is kennelijk een veelvuldig probleem en kan een aantal verschillende oorzaken hebben, maar moet op te lossen zijn. Ik zie dat je Chrome gebruikt als browser en ik heb een website gevonden waar een aantal oplossingen wordt gegeven. Dit is wel een Engelstalige website (Digitbin.com), maar ik heb hem even aangeklikt onder Vertaal deze pagina en je kan als het goed is nu behoorlijk lezen wat voor oplossingen er zijn als je even klikt op deze link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  70
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  30-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  74

Hallo,

 

Bedankt voor je reactie maar heeft niets met Chrome te maken doet jet bij alle browsers 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

  • Bijdragen:  26.235
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  25.013
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Dus alle appartementen in huis krijgen deze of een soort gelijke melding? Dus zowel je telefoon als je computer met Windows 10.

Probeer dan eens je modem te herstarten, heb je dat al eens gegaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Guardian
11 uur geleden zei hookie:

Hallo,

Bedankt voor je reactie maar heeft niets met Chrome te maken doet jet bij alle browsers 

Je bent heel snel met je conclusie dat dit probleem niets met Chrome te maken heeft @hookie. De meeste meldingen van dit probleem hebben nagenoeg allemaal indirect met Chrome te maken. Heb je überhaupt 1 van de mogelijke oplossingen geprobeerd die op die website staan onder mijn linkje? Ik heb nog een website (IIncrediblelab.com) onder de vertaal optie gezet onder deze link waar ook een aantal oplossingen wordt beschreven die je ook zou kunnen proberen. Jouw oplossing zou daar zomaar tussen kunnen zitten, maar je zal die mogelijke oplossingen wel zelf uit moeten proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  354
  • Waardering:   388
  • Prestatiepunten:  5.968
  • Dagen gewonnen:  42
  • Lid sinds:  03-09-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik zou een stap meer doen.

Typ in CMD

Rechtermuisklik op Opdrachtprompt en kies Als Administrator uitvoeren

In het zwarte venster typ de volgende commando’s
Typ netsh winsock reset en druk op Enter
Typ netsh int ip reset en druk op Enter
Typ ipconfig /release en druk op Enter
Typ ipconfig /renew en druk op Enter
 Typ ipconfig /flushdns en druk op Enter

Start de computer opnieuw op.

(eventueel) Heb je ook een router tussen je modem dan reset eerst modem dan router

bewerkt door Tuinbever
  • Leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  354
  • Waardering:   388
  • Prestatiepunten:  5.968
  • Dagen gewonnen:  42
  • Lid sinds:  03-09-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Wel grappig dat vragen die op Duken worden gesteld ik bijna 1 op 1 terug vind op mijn Forums 😂

 

Nooit op een paard wedden dus ......

bewerkt door Tuinbever
Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  70
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  30-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  74

ik heb alle aanbevelingen opgevolgd en nu kijken of het geholpen heeft iedereen bedankt vast.

Hookie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

  • Bijdragen:  26.235
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  25.013
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

10 uur geleden zei Tuinbever:

Wel grappig dat vragen die op Duken worden gesteld ik bijna 1 op 1 terug vind op mijn Forums 😂

Ja, maar blij dat er nog vragen gesteld worden. We kunnen tenslotte bijna alles vinden op google. Maaruh, welk forum? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  354
  • Waardering:   388
  • Prestatiepunten:  5.968
  • Dagen gewonnen:  42
  • Lid sinds:  03-09-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

16 uur geleden zei Duken:

We kunnen tenslotte bijna alles vinden op google

Ja maar daar licht ook het probleem, Google is een top tool, maar wil je echt in die grote bibliotheek goed je weg kunnen vinden vereist dat wel enige kennis , het formuleren van de juiste zoekwoorden bijvoorbeeld. voor velen is dat nog wel een probleem, ook gelet op het maken van de juiste keuzes.. 😉

 

16 uur geleden zei Duken:

Maaruh, welk forum?

Zal je daar nog wel een pb over doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  70
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  30-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  74

23 uur geleden zei hookie:

ik heb alle aanbevelingen opgevolgd en nu kijken of het geholpen heeft iedereen bedankt vast.

Hookie

heb alles geprobeerd wat jullie aandroegen maar iedere dag komt het weer terug.Ik zei dat het niets met chrome te maken had omdat ik al problemen er mee heb zonder dat ik chrome heb opgestart en als ik andere opstart doet ie het zelfde.

Als ik deze doe (netsh winsock reset) en opnieuw opstart is het weg maar alleen voor een dag volgende dag is het weer raak begint alleen 10 minuten nadat ik de computer heb opgestart.

 

Gr Hookie

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  70
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  30-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  74

Op 1-5-2020 om 23:34 zei Duken:

Dus alle appartementen in huis krijgen deze of een soort gelijke melding? Dus zowel je telefoon als je computer met Windows 10.

Probeer dan eens je modem te herstarten, heb je dat al eens gegaan?

nee niet mijn telefoon wel alle apparatuur die via wifi werkt

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  354
  • Waardering:   388
  • Prestatiepunten:  5.968
  • Dagen gewonnen:  42
  • Lid sinds:  03-09-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Op 2-5-2020 om 11:55 zei Tuinbever:

(eventueel) Heb je ook een router tussen je modem ? dan reset eerst modem dan router

Maar ook je modem een reset geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Guardian
1 uur geleden zei hookie:

heb alles geprobeerd wat jullie aandroegen maar iedere dag komt het weer terug.

Goede middag @hookie, het is een vervelend probleem als je er mee te maken krijgt, maar er zijn minstens 10 mogelijkheden om het op te lossen waarvan de makkelijkste het eerst geprobeerd worden natuurlijk. Ik begrijp dat je de Opdrachtpromt optie hebt geprobeerd die niet succesvol schijnt te zijn en dan is er natuurlijk zoals boven aangegeven door @Tuinbever het resetten van je router en/of modem. Als dat ook niet werkt zal je toch die andere mogelijkheden uit moeten proberen, die beschreven staan onder de linkjes die ik heb gegeven. Ik kan me niet voorstellen dat je daar alles al van geprobeerd hebt en ik zou dan toch gaan voor Oplossing 2: wijzig het DNS-adres in DNS openen die omschreven staat onder deze link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  70
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  30-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  74

23 minuten geleden zei Tuinbever:

Maar ook je modem een reset geven.

nee heb ik niet

 

8 minuten geleden zei Guardian:

Goede middag @hookie, het is een vervelend probleem als je er mee te maken krijgt, maar er zijn minstens 10 mogelijkheden om het op te lossen waarvan de makkelijkste het eerst geprobeerd worden natuurlijk. Ik begrijp dat je de Opdrachtpromt optie hebt geprobeerd die niet succesvol schijnt te zijn en dan is er natuurlijk zoals boven aangegeven door @Tuinbever het resetten van je router en/of modem. Als dat ook niet werkt zal je toch die andere mogelijkheden uit moeten proberen, die beschreven staan onder de linkjes die ik heb gegeven. Ik kan me niet voorstellen dat je daar alles al van geprobeerd hebt en ik zou dan toch gaan voor Oplossing 2: wijzig het DNS-adres in DNS openen die omschreven staat onder deze link.

heb ik ook gedaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Guardian
58 minuten geleden zei hookie:

heb ik ook gedaan

We hebben tot op dit moment nog niet gehoord hoe lang je dit probleem al hebt @hookie? Bestaat dit probleem al sinds je Windows 10 gebruikt of is het pas onlangs ontstaan na een Update van Windows, of ben je van modem verandert of van bekabeld Internet naar WiFi gegaan. Je bent lid sinds 30-09-2018 en je hebt dit probleem nog niet eerder ter sprake gebracht.

Ik ben nog een oplossing tegengekomen die ook zeer aannemelijk klinkt en die heeft betrekking op het updaten of vernieuwen van je Netwerkadapters (Ethernetkaart) waarbij het waarschijnlijk verstandig is om even naar de website te gaan van jouw Ethernet Stuurprogramma (waarschijnlijk Realtek PCIe GBE Family Controller) en daar handmatig de nieuwste driver te downloaden. Je kan uiteraard ook in Apparaatbeheer klikken op stuurprogramma's bijwerken, maar dat is geen garantie dat je dan ook de beste en laatste Driver krijgt. Als je een toelichting wil met afbeeldingen kan je die even bekijken onder deze link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  70
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  30-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  74

Nee klopt heb er sinds een  paar weken last van waardoor is een goede vraag geen idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  70
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  30-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  74

Op 3-5-2020 om 17:51 zei Tuinbever:

Maar ook je modem een reset geven.

NEE HEB IK NIET

Op 1-5-2020 om 23:34 zei Duken:

Dus alle appartementen in huis krijgen deze of een soort gelijke melding? Dus zowel je telefoon als je computer met Windows 10.

Probeer dan eens je modem te herstarten, heb je dat al eens gegaan?

inmiddels wel 2 x gedaan helpt alleen soms voor een dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  70
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  30-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  74

voorlopig werkt alles nog gewoon weet alleen niet wat het heeft opgelost.

Maar iedereen bedankt voor de hulp.

 

hookie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Guardian
2 uur geleden zei hookie:

voorlopig werkt alles nog gewoon weet alleen niet wat het heeft opgelost.

Maar iedereen bedankt voor de hulp.

hookie

Hopelijk blijft het nu goed werken en is er een beetje sprake van een probleem dat nu is opgelost nadat je toch wat mogelijke oplossingen hebt uitgeprobeerd. Misschien heb je inmiddels een update gekregen van je OS of je Browser en heeft daar de oplossing in gezeten. Laten we hopen op een beetje mazzel en blijft het probleem nu weg. 😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  70
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  30-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  74

23 uur geleden zei Guardian:

Hopelijk blijft het nu goed werken en is er een beetje sprake van een probleem dat nu is opgelost nadat je toch wat mogelijke oplossingen hebt uitgeprobeerd. Misschien heb je inmiddels een update gekregen van je OS of je Browser en heeft daar de oplossing in gezeten. Laten we hopen op een beetje mazzel en blijft het probleem nu weg. 😁

nou te vroeg gejuicht doet het weer niet.althans via de ethernet kabel niet via WiFi wel en met een dongle ook ,rara

Ook niet altijd maar nu wel

 

groeten Hookie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Guardian
Op 9-5-2020 om 16:02 zei hookie:

nou te vroeg gejuicht doet het weer niet.althans via de ethernet kabel niet via WiFi wel en met een dongle ook ,rara

Ook niet altijd maar nu wel

groeten Hookie

Goede middag @hookie,

Ik heb ondertussen ook al aardig het internet afgestruind en tal van topics nagelezen over dit probleem en tussen een hoop regels door lees ik ook dat de Kabel vanaf de Hoofdaansluiting naar de Modem ook voor problemen kan zorgen. Als je bijvoorbeeld je modem al een paar keer in je handen hebt gehad en gedraaid terwijl die kabel daar nog aan vast zat, is het mogelijk dat er kleine breukjes ontstaan die al tenminste voor een tragere internet snelheid kunnen zorgen en vervolgens ook tot jouw problemen kunnen lijden bij de verschillende binnen je netwerk aangesloten apparaten. Kijk eens of er iets verandert als je die kabel vervangt voor een nieuwe, maar probeer deze kabel wel zo kort mogelijk te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  70
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  30-09-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  74

heb het nu gevonden hoop ik.in het menu van de modem stond iets aan 

DDNS weet niet wat het betekend maar sinds dien doet ie het gewoon 

knock on wood haha bedankt allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Delen


  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    • Forumdiscussie: Hoe koppel ik mijn Bluetooth speaker aan mijn telefoon zonder gedoe? Gebruiker: BlueSky99 Hey allemaal! Ik heb een Bluetooth speaker die ik echt heel graag aan mijn telefoon wil koppelen, maar ik snap er niks van. Hebben jullie tips of een stap-voor-stap handleiding? Ik wil het zonder al die technische poespas doen. Alvast bedankt! Expert: TechGuru123 Hey BlueSky99! Geen paniek, het is eigenlijk heel simpel. Hier zijn een paar stappen die je kan volgen om je Bluetooth speaker aan je telefoon te koppelen: Zet je speaker aan: De meeste speakers hebben een aan/uit-knop. Zorg ervoor dat hij aan staat. Soms moet je ook een knop ingedrukt houden om de speaker in de ‘koppelmodus’ te zetten. Kijk hiervoor even naar de handleiding of de gebruiksaanwijzing die erbij zat. Ga naar je telefoon: Pak je telefoon en ga naar de ‘Instellingen’. Dat is meestal een tandwielicoon. Bluetooth inschakelen: Zoek naar ‘Bluetooth’ in de instellingen en zet het aan. Je hebt nu een lijst met apparaten in de buurt. Zoeken naar apparaten: Eenmaal ingeschakeld, zou je telefoon automatisch moeten gaan zoeken naar Bluetooth-apparaten. Je zou de naam van je speaker moeten zien verschijnen in de lijst. Koppel de apparaten: Klik op de naam van je speaker. Soms moet je een code invoeren (die staat meestal in de handleiding, vaak 0000 of 1234) maar vaak verbindt het gewoon. Test het uit: Speel wat muziek op je telefoon en kijk of het geluid uit je speaker komt. Tip: Zorg ervoor dat je telefoon en speaker niet te ver van elkaar weg zijn. Als het nog steeds niet werkt, probeer dan je telefoon en speaker opnieuw op te starten. Hopelijk helpt dit je verder! Laat maar weten of je nog vragen hebt. Succes! Gebruiker: MusicLover88 Thanks TechGuru123! Dit klinkt heel duidelijk. Ik ga het straks meteen proberen! Gebruiker: GadgetFan Echt goed dat je dit vraagt, BlueSky99. Ik had ook eens moeite met mijn speaker. Ik had de koppelmodus niet goed aanstaan. Misschien moet je ook je telefoon opnieuw opstarten als het blijft haperen. Gebruiker: BlueSky99 Laat ik het zo zeggen: als het niet werkt, dan lig ik van de vloer te lachen! Bedankt voor de tips allemaal. Hopelijk kan ik binnenkort lekker muziek luisteren. Gebruiker: OldSchoolDJ Ik had een andere ervaring. Mijn Bluetooth speaker koppelde niet meteen, en toen ontdekte ik dat een ander apparaat al verbonden was. Check dus je andere apparaten als het niet werkt! Gebruiker: ChillDude77 Gewoon even resetten helpt vaak ook. Als je speaker een reset-knop heeft, kan dat soms wonderen doen. Gewoon een paar seconden ingedrukt houden en dan weer proberen. Gebruiker: TechGuru123 Goed punt, ChillDude77! Resetten is een goede tip als je problemen blijft houden. Vaak lost dat veel op. Laat ons weten of het gelukt is, BlueSky99! Gebruiker: MusicLover88 Ik heb mijn speaker net gekoppeld en het werkt als een zonnetje! Thanks again, mensen! Gebruiker: BlueSky99 Yess! Het is gelukt! Jullie zijn toppers. Nu lekker chillen met muziek. Thanks allemaal! Lees het volledige bericht hier
    • Onderwerp: Waarom werkt mijn favoriete torrent site niet meer? Gebruiker123 Hey allemaal! Ik heb een probleem. Mijn favoriete torrent site werkt ineens niet meer. Ik probeerde het op verschillende apparaten, maar niks helpt. Iemand die weet wat er aan de hand is of wat ik kan doen? Thanks! ExpertTorrents Hoi Gebruiker123! Geen paniek, dit komt vaker voor. Er zijn een paar redenen waarom je torrent site niet werkt. Serverproblemen: Soms kan de site tijdelijk offline zijn omdat de servers overbelast zijn of onderhoud nodig hebben. Dit gebeurt regelmatig bij populaire sites. Gewoon een paar uur wachten kan soms al helpen. Blokkeringen: Je internetprovider kan de site hebben geblokkeerd. Dit gebeurt vooral bij torrent sites omdat ze vaak in verband worden gebracht met copyright schendingen. Probeer een andere internetverbinding of gebruik een VPN om te zien of het dan weer werkt. Verandering van URL: Soms verandert een torrent site van domeinnaam. Zoek even op internet naar de nieuwste link. Er zijn ook soms tijdelijke mirrors beschikbaar. Browserinstellingen: Controleer ook je browserinstellingen. Soms kunnen extensies of cookies roet in het eten gooien. Probeer je cache te wissen of een andere browser te gebruiken om te kijken of dat helpt. Als niks werkt, zijn er ook alternatieven! Er zijn veel torrent sites die je kunt proberen. Hoop dat dit je helpt! RandomUser92 Thanks voor je uitleg, ExpertTorrents! Ik had eigenlijk niet aan een VPN gedacht. Gaan we dat morgen even uitproberen! Torrento89 Haha, ik had precies hetzelfde met een andere site een tijdje geleden. Gewoon even geduld hebben helpt meestal! GamesterGuy Ik werd helemaal gek toen mijn site niet meer werkte. Had een vet spel willen downloaden! Maar inderdaad, meestal is het gewoon een tijdelijke storing. Wel even goed om te weten van die VPN. MovieMuncher Die blokkeringen van providers zijn zo irritant. Ik ben nu op zoek naar een goede VPN. Iemand aanbevelingen? ExpertTorrents @MovieMuncher, een populaire keuze is NordVPN of ExpressVPN. Ze zijn snel en hebben goede privacy-opties. Maar er zijn natuurlijk ook gratis opties, ook al zijn die vaak minder betrouwbaar. FilmFanatic Is het echt nodig om een VPN te gebruiken? Ik ben nieuw met torrents, en ik ben bang dat ik iets verkeerd doe! GeekyGirl @FilmFanatic, het is niet altijd nodig, maar het voegt wel een laagje bescherming toe. Je wilt niet dat je provider je torrentactiviteit kan bijhouden. Gewoon een beetje veilig spelen kan geen kwaad! BeentjesB Ik merkte laatst dat een paar torrent sites een foutmelding gaven over ‘403 Forbidden’. Iemand anders dit ook tegengekomen? RandomUser92 Ja, die krijg ik af en toe ook als ik probeer te linken vanuit bepaalde apparaten. Gewoon even door een andere browser proberen of je instellingen resetten kan helpen! Gebruiker123 Super bedankt voor alle tips, jongens! Heb net een VPN geinstalleerd en hij lijkt weer te werken. Tijd om te downloaden! Lees het volledige bericht hier
    • Forumonderwerp: Wat zijn oldschool ROMs en hoe kan ik ze spelen op mijn pc? GamePeter: Hey allemaal! Ik heb afgelopen week wat oudere games ontdekt die ik vroeger speelde en ik hoorde over something called "ROMs". Wat zijn dat precies? En hoe kan ik die spelen op mijn pc? Elke hulp is welkom, dank je! RetroExpert: Hey GamePeter! Goed dat je dit vraagt, want het is een onderwerp waar veel mensen mee worstelen. Een ROM is eigenlijk een bestand dat de gegevens van een videogame bevat. Het is een soort digitale kopie van een spel dat je misschien op oude consoles zoals de NES, SNES of Game Boy speelde. "ROM" staat voor "Read-Only Memory". Dus, als je zegt dat je oude games wilt spelen, dan betekent dat vaak dat je die ROMs nodig hebt. Om deze ROMs te spelen op je pc, heb je een emulator nodig. Dit is software die de console simuleert, zodat je de games kunt draaien op je computer. Er zijn heel wat gratis emulators beschikbaar, zoals ZSNES of SNES9x voor Super Nintendo games, en VisualBoyAdvance voor Game Boy games. Hier is een simpele stap-voor-stap uitleg: Zoek en download een emulator. Zorg ervoor dat je de officiële site gebruikt om te downloaden, zodat je geen troep binnenhaalt. Zoek een ROM. Dit kan wat lastiger zijn, want je wilt niet in juridische problemen komen. De veiligste manier is om een ROM van een game te gebruiken die je al bezit, of om gratis games te vinden die legaal te downloaden zijn. Plaats de ROM in de emulator map. De meeste emulators hebben een specifieke map waar je de ROM-bestanden moet zetten. Start de emulator en laad de ROM. Hierna zou je in staat moeten zijn om de game te spelen! Let wel op dat niet alle ROMs legaal zijn, dus doe je onderzoek voordat je iets downloadt. Veel plezier met gamen! NinaSwitch: Cool, RetroExpert, thanks! Heb je toevallig ook tips voor de beste emulators? Of is er één die altijd het beste werkt? GameFan92: Ja, klopt! Ik heb de ZSNES geprobeerd en die werkt echt supergoed voor SNES games! Maar de interface is wel een beetje verouderd. OldSchoolLover: Ik vind het echt leuk dat steeds meer mensen oude games herkansen! Rom-hunting is soms een avontuur op zich. Maar idd, check de legaliteit even! NinaSwitch: Dat klinkt als een leuke uitdaging! Heb je ook tips voor het vinden van de goede ROMs? Want bij sommige sites voel je je soms niet zo veilig… RetroExpert: Ja, daar heb je een goed punt, NinaSwitch. Voor ROMs zijn er enkele "legale" sites waar je veilig kunt downloaden. Sites zoals ‘archive.org’ hebben een verzameling van oude games die je legaal kunt proberen. GamePeter: Bedankt voor al de tips, iedereen! Ik ga zeker even kijken naar die emulators en ROMs. Heb je eigenlijk nodig dat een controller aansluit op pc? Of kan je gewoon met je toetsenbord spelen? NerdyGamer: Je kan meestal met je toetsenbord spelen, maar het is echt veel leuker met een controller. Er zijn goedkope USB-controllers die je gewoon op je pc kunt aansluiten. Dat geeft een veel betere ervaring! RetroExpert: Inderdaad, GamePeter. Controller is de way to go! En ja, meeste emulators ondersteunen controllers heel goed. Even instellen en het werkt perfect! GameFan92: Was ook mijn ervaring! Had eerst gespeeld met toetsenbord, maar met een controller komt het echt tot leven. Vergeet ook niet je instellingen goed te bekijken in de emulator. Dat maakt ook een groot verschil! NinaSwitch: Ik ga mijn oude controller weer opzoeken, thanks voor de tip! Hebben jullie ook ervaring met het online spelen van ROMs met vrienden? Is dat mogelijk? OldSchoolLover: Zeker! Sommige emulators hebben online opties. Je kunt bijvoorbeeld met elkaar samen gamen via netplay. Moet je wel even goed instellen, maar het is superleuk! GamePeter: Wauw, dit wordt echt vet! Bedankt iedereen, ik ga aan de slag en ik laat jullie weten hoe het gaat. Mocht ik nog vragen hebben, dan kom ik snel terug! Lees het volledige bericht hier
  • Recente prestatie

    • klankmaker heeft zojuist een badge verdient
      Eén maand actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

    Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...