Jump to content

Recommended Posts

Zelden dat ik een film download ik heb er dus geen ervaring mee.Als ik het doe heb ik altijd gedonder met de ondertitels.

Vandaag heb ik een film gedownload (Up in smoke) met Qbittorrent en via Opensubtitles het ondertitel bestandje binnen gehaald dat ging allemaal goed maar dan?

Wat is nou de beste manier om die ondertitels in te voegen, misschien dat ik er overheen kijk maar ik kan er hier niet iets over vinden.(ik gebruik macOS 11.0.1)

• Replies 8
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Je zou eens kunnen kijken naar HandBrake.  

Allereerst hoef je helemaal niets in te voegen. Stel je hebt een film en die heet : duken.mkv.    Vervolgens download je ergens de ondertiteling in dit geval is dat een .srt.   Dan hoef je enkel de on

Geen dank. Een paar jaar geleden deze app meerdere keren gebruikt, en dan werkte prima. Sinds dat ik Infuse gebruik, heb ik handbrake niet meer nodig.

Allereerst hoef je helemaal niets in te voegen. Stel je hebt een film en die heet : duken.mkv.    Vervolgens download je ergens de ondertiteling in dit geval is dat een .srt.   Dan hoef je enkel de ondertiteling dezelfde naam te geven als de mkv. Dus dan wordt het :

duken.mkv

duken.srt

andere extensie? Ook geen probleem.

duken.mp4

duken.srt

Mocht je alsnog een handige tool willen dan zou ik voor MKVToolNix – Matroska tools for Linux/Unix and Windows gaan.

Op YouTube kan je zien hoe het moet. Kom je er nog niet uit gewoon vragen.

• Like 1
22 minuten geleden zei sweet11:

Allereerst hoef je helemaal niets in te voegen. Stel je hebt een film en die heet : duken.mkv.    Vervolgens download je ergens de ondertiteling in dit geval is dat een .srt.   Dan hoef je enkel de ondertiteling dezelfde naam te geven als de mkv. 

Zo gaat dat hier ook sinds ik Infuse gebruik.  Start een film die geen ondertiteling heeft, via het menu 'Ondertitels' kun je dan naar beschikbare ondertiteling zoeken voor deze film. Hiervoor maken ze gebruik van OpenSubtitels.

Ondertiteling selecteren en deze wordt gedownload. Done. :) 

Vandaar dat ik zelf ook geen gebruik meer maak van apps zoals Handbrake.

3 uur geleden zei sweet11:

Dus dan wordt het :

duken.mkv

duken.srt

Haha leuk. Ik vraag me af wat het genre is van de film 😉

voor ondertitels te branden in de film gebruik dvdfab 

zeer goede converter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By John De Leeuw
      Ik heb een mkv bestand met een operette die heet:
      La Traviata - Verdi (Glyndebourne, 1988) -- Ópera Completa (1 Vídeo) Legendada (Português_Italiano)
      De ondertitels, Portugees en Italiaans staan beide op het scherm en zijn ingebrand.
      Ik spreek  die talen niet maar ik weet ook niet hoe ik de subs moet rippen om ze zelf met een vertaal machine te vertalen.
      Ook kan ik in ondertitel sites nergens de  N.L. subs vinden van deze operette, wel van andere jaren maar niet van 1988.
      Weet iemand raad????
      Getekend:  John
    • By peterp0st
      Als ik VLC gebruik en ik doe de optie "bestand toevoegen" dan kan ik de film inderdaad met ondertiteling bekijken ze blijven er niet in zitten, dus ik moet elke keer als ik de film opnieuw/verder kijk moet ik die optie gebruiken. Is het mogelijk om de ondertitels er permanent in te zette
    • By William
      Ondertiteling downloaden kan op diversen websites. Ik merk zelf dat ik een overzicht mis van deze websites. Vandaar dat er hier een overzicht is gemaakt van sites waar je Nederlandse SRT's en SUBS kan downloaden voor al je films en series.
      We proberen deze lijst up-to-date te houden. Werken er links niet of heb je zelf aanvullingen dan kan je dit doorgeven via de reacties. De startpost kunnen we dan ook blijven bijwerken.
      Update van de lijst voor ondertiteling / srt / subs voor April 2020
      De lijst is weer bijgewerkt.  
      Algemene link directory over subtitles
      Ondertitels Nederlandstalige sites
      Ondertitel Open Subtitles NewSubs Podnapisi Ondertitels Engelstalige sites
      Addic7ed SubScene Yify Subtitles Tvsubtitles.net Ondertitels sites welke offline zijn gegaan
      subtitles4free.net  - Offline sinds 07-2019 nlondertitels.com - Offline sinds 03-2019 SubsMax.com - Offline sinds 03-2019 Handig voor de subtitels gebruikers: Welke VPN moet ik kiezen?
    • By dijkrat
      Hallo

ik heb een dvd serie gedownload
      maar als ik het wil gaan bekijken zitten er wel ondertitels bij  engels maar dat zijn gesloten subs
      hoe kan ik die gesloten sub  rippen zodat ik het in het nederlands ondertitels krijg

alvast bedankt

john

• Who was online  10 Users were Online in the last 2 hours

• Create New...