Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

Nieuw virus

Delen

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  1.559
  • Waardering:   486
  • Prestatiepunten:  9.655
  • Dagen gewonnen:  42
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Pas op met Mac-apps: nieuwe ransomware in omloop

Virussen en andere kwaadaardige software komen gelukkig niet vaak voor op een Mac, maar je kunt nu beter oppassen met Mac-apps. Er gaat nieuwe Mac-ransomware rond, die bestanden versleutelt, toetsaanslagen opslaat en cryptovaluta steelt.

Dit moet je weten >

meer uit leg op de ste van:  https://www.icreatemagazine.nl  en op  de AD app

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  4
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Actief:  

dat zal wel mee vallen dat kwaadaardig Software moet je niet over al Software weg halen 

er zijn mensen die zo maar wat posten voor de  mac 

anders elke willekeurige bron uit zetten 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Guardian
47 minuten geleden zei THT:

dat zal wel mee vallen dat kwaadaardig Software moet je niet over al Software weg halen 

er zijn mensen die zo maar wat posten voor de  mac 

anders elke willekeurige bron uit zetten 

Klinkt een beetje nonchalant @THT, want een waarschuwing moet je nooit negeren en al helemaal niet als er gewilde Software wordt aangeboden op Torrent en/of NZB Community's die niet gratis in de Mac App Store te verkrijgen is. Eventueel kun je ook de gratis app "RansomWhere" installeren. De software controleert of er ergens op je harde schijf bestanden door ransomware versleuteld worden, waarna je het proces direct kunt verwijderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

100% veilig tegen ransomware op mac?

Uiteraard is ook RansomWhere? niet 100% veilig, maar dat ben je nooit. Zo gaat het programma ervan uit dat je systeem tijdens de installatie nog niet besmet is. Alles wat tijdens de installatie op je Mac staat, wordt als veilig bestempeld. Het slimst is het dus om de app meteen na een schone installatie van macOS op je Mac te zetten. dus het beste is al je dit hebt schone installatie en dan pas die app er op Guardian als je het goed wil doen 

(Een goed signaal is overigens de regel ‘sign: validly signed by Apple’ in de melding van RansomWhere?. Als dit er staat, is de kans al enorm veel kleiner dat het echt om ransomware gaat )

ik heb die app is naar zitten kijken van RansomWhere installer 

is Aanmaak dinsdag 12 juni 2018 om 03:45 

bewerkt door THT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Guardian
52 minuten geleden zei THT:

dus het beste is al je dit hebt schone installatie en dan pas die app er op Guardian als je het goed wil doen 

Hallo @THT, je hoeft mij niet te overtuigen met een stukje tekst die je hebt overgenomen van de website die onder de link staat in de tekst van @bruchlee. Ik ben zelf geen Mac gebruiker, maar was alleen van mening dat je de waarschuwing een beetje bagatelliseerde. Ik heb in mijn reactie zelf ook niet meer gedaan dan een stukje tekst aangehaald met een verwijzing naar een mogelijkheid om een App te downloaden die je wellicht kan verlossen van een beetje narigheid. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

hallo Guardian overtuig mij dan is waar om ik een app op een mac moet zitten die op de website van icreate staat

die gemaakt is op  dinsdag 12 juni 2018 om 03:45 

en dat icreate 1 juli 2020 om  10:34 op de website zetten 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Actief:  

Paar maanden geleden een clean Install uitgevoerd en ook deze app geïnstalleerd. Mooi stukje software.

4 uur geleden zei THT:

hallo Guardian overtuig mij dan is waar om ik een app op een mac moet zitten die op de website van icreate staat

die gemaakt is op  dinsdag 12 juni 2018 om 03:45 

en dat icreate 1 juli 2020 om  10:34 op de website zetten 

Je moet helemaal niets. Je hebt de mogelijkheid om RansomWhere? te installeren.

Dus omdat icreate op 1 Juli een bericht plaatst over EvilQuest-ransomware is de app 'RansomWhere?' nutteloos volgens jou? Puur omdat deze app 2 jaar geleden voor het laatst is bijgewerkt?

Zo komt jou reactie bij mij een beetje over.

Citaat

Wardle, who has created several open-source macOS security tools, said that a tool he released in 2016, named RansomWhere, can detect and stop EvilQuest from running.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

1 uur geleden zei Monkie:

Paar maanden geleden een clean Install uitgevoerd en ook deze app geïnstalleerd. Mooi stukje software.

Je moet helemaal niets. Je hebt de mogelijkheid om RansomWhere? te installeren.

Dus omdat icreate op 1 Juli een bericht plaatst over EvilQuest-ransomware is de app 'RansomWhere?' nutteloos volgens jou? Puur omdat deze app 2 jaar geleden voor het laatst is bijgewerkt?

Zo komt jou reactie bij mij een beetje over.

Ik heb in mijn steenkool engels de ontwikkelaar aangeschreven voor een update:

Dus afwachten allemaal ,

I have been looking in the app of RansomWhere installer 
Created Tuesday June ,  at  03 :45 ?? 
Can we expect an update, and then I would like to donate 

• Leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Guardian
1 uur geleden zei bruchlee:

Dus afwachten allemaal ,

Hallo @bruchlee,

Goed initiatief, maar ik denk haast dat deze app geen update gaat krijgen als de software nog steeds doet wat er van verwacht mag worden. De ontwikkelaar zal waarschijnlijk alleen iets doen wanneer blijkt dat er een bug in de software zit. Voor de Mac gebruikers lijkt me dat deze App geen overbodige software is en een degelijke bescherming biedt tegen ransomware. Tevens is in verschillende reacties te lezen dat je niet of nauwelijks merkt dat de Software actief aanwezig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  3.023
  • Waardering:   1.314
  • Prestatiepunten:  4.499
  • Dagen gewonnen:  170
  • Actief:  

Eens met @Guardian. Bekijk de changelog maar eens.

Klopt helemaal. Je merkt er niets van. Enkel na installatie kan het zijn dat 'RansomWhere?' enkele minuten (veel) meer CPU verbruikt dan normaal. Op dat moment verwerkt de app lopende processen en geïnstalleerde apps.

Zodra RansomWhere? eenmaal in de 'monitor'-modus staat, is het CPU-verbruik ~0.2%.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 maand later...

• Actief:  

Op 4-7-2020 om 17:48 zei bruchlee:

Dus afwachten allemaal ,

I have been looking in the app of RansomWhere installer 
Created Tuesday June ,  at  03 :45 ?? 
Can we expect an update, and then I would like to donate 

Tot op vandaag nog geen antwoord op mijn vraag?

Dus over een maand rappel uit

spacer.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Delen

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Forumdiscussie: Nieuwe sneeuwbuien op komst, maar onzeker waar het zal sneeuwen Gebruiker: SneeuwFan123 Hee allemaal! Ik heb gehoord dat er nieuwe sneeuwbuien aankomen, maar ik weet niet waar het precies zal sneeuwen. Kan iemand dat uitleggen? Bedankt! Expert: WeerWijs Hey SneeuwFan123! Goede vraag! De aankomende sneeuwbuien zijn inderdaad nog wat onzeker. Dat heeft te maken met hoe ons weer samenwerkt. Laat me het uitleggen: Luchtstromen: Alles begint met luchtstromen. Als warme lucht en koude lucht elkaar tegenkomen, kan dit leiden tot neerslag, zoals sneeuw. Maar die luchtstromen zijn vaak veranderlijk – soms waaien ze in de richting van jouw woonplaats, soms niet. Weermodellen: We gebruiken modellen om het weer te voorspellen, maar die modellen kunnen verschillend zijn. De ene voorspeller zegt dat het gaat sneeuwen in het zuiden, terwijl de andere denkt dat het noordelijker zal vallen. Het is dus een beetje gokken. Locatie: Ook is het belangrijk om te weten dat niet elk gebied evenveel sneeuw krijgt. Bijvoorbeeld: als je in een stad vlakbij een grote rivier woont, kan het zijn dat jij minder sneeuw ziet dan iemand die dichter bij de heuvels woont. Dus, het is moeilijk te zeggen waar precies de sneeuw gaat vallen. Het beste wat je kunt doen is de lokale weerdiensten in de gaten houden. Dan ben je op de hoogte van de laatste info! Reacties van gebruikers: Gebruiker: BlijMetSneeuw Thanks, WeerWijs! Dus we moeten gewoon afwachten? Ik hoop dat het hier in Amsterdam mooi wit wordt! Gebruiker: WinterWonder Ja, ik heb ook gehoord dat het kan sneeuwen. Maar zijn er dan geen tips voor de mensen die van buitenactiviteiten houden? Expert: WeerWijs Zeker, WinterWonder! Als je van buiten zijn houdt, kleed je warm aan en blijf veilig. Het kan glad zijn, dus wees extra voorzichtig met fietsen of rijden! Het is ook leuk om een sneeuwballengevecht te houden, als er genoeg sneeuw ligt! Gebruiker: SneeuwPlank Haha, ik kan niet wachten om te snowboarden! Heb je enig idee hoelang het koud blijft? Misschien wordt het geen sneeuw maar regen… Gebruiker: BrrrKoud Het lijkt wel alsof we steeds minder sneeuw krijgen. Ik heb hier in het zuiden vorig jaar nauwelijks sneeuw gezien. Jammer, vind het een beetje saai zonder! Gebruiker: BlijMetSneeuw Ja, dat is het altijd, BrrrKoud. Maar ik vind het nog steeds leuk om de kans op sneeuw te hebben! Hopelijk komt het snel! Expert: WeerWijs Ik snap je punt, BrrrKoud. Het weer verandert. Vroeger hadden we vaak sneeuw in de winter, maar het lijkt nu vaker gematigd te zijn. Laten we duimen voor wat sneeuw deze keer! Gebruiker: SneeuwSushi Zou leuk zijn! Ik woon in de Achterhoek. Hoe zit het daar? Iemand daar die meer weet? Gebruiker: Achterhoeker Hier in de Achterhoek lijken de voorspellingen positief! Volgens de berichten kan er in de nacht van vrijdag op zaterdag sneeuw vallen. Fingers crossed! Expert: WeerWijs Dat klinkt goed, Achterhoeker! Maar blijf in de gaten houden; vaak verandert de voorspelling nog. Vergeet niet om ook naar lokale waarschuwingen te kijken! Gebruiker: Dromer Ach, wat een gedoe met dat weer. Ik hoop altijd op een witte kerst, maar ik ben er niet zo zeker van. Ik blijf duimen! Gebruiker: KoudGezin Zou mooi zijn, Dromer! En dan naar het bos met de kids voor een sneeuwpop! Sneeuw maakt alles leuker. Zo, dat was een leuke discussieronde! Het lijkt erop dat iedereen gezellig meeleeft met de sneeuwverwachtingen. Laten we hopen dat we snel kunnen genieten van een mooie sneeuwvloer! Lees het volledige bericht hier
    • Onderwerp: Waarom is mijn telefoon zo traag en hoe kan ik het oplossen? Auteur: JanDeBelan Hey allemaal, Ik heb de laatste tijd echt last van mijn telefoon. Hij is super traag en het frustrert me enorm. Apps laden langzamer en soms loopt hij zelfs vast. Iemand een idee waarom dit zo is en vooral: hoe kan ik het oplossen? Alvast bedankt! Reactie: TechGuru99 Hoi JanDeBelan, Tja, dat kan echt verschillende redenen hebben. Laten we het even stap voor stap doornemen. Vrije Opbergruimte: Eerst moet je checken hoeveel opslagruimte je nog hebt. Als je telefoon vol is, kan hij ook traag worden. Verwijder ongebruikte apps, foto’s of video’s die je niet meer nodig hebt. Updates: Zorg ervoor dat je telefoon en apps up-to-date zijn. Oudere software kan leiden tot een trage werking. Achtergrondprocessen: Sommige apps draaien op de achtergrond, zelfs als je ze niet gebruikt. Ga naar de instellingen en kijk welke apps op de achtergrond actief zijn. Sluit onnodige apps af. Herstart je telefoon: Dit klinkt simpel, maar niks is zo effectief als even een herstart. Het kan helpen om de snelheid weer omhoog te krijgen. Fabrieksinstellingen: Als niks helpt, kun je overwegen je telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Maar back-up eerst al je belangrijke bestanden, want dan ben je alles kwijt. Ik hoop dat dit helpt! Succes! Reactie: EmmaTech Er zijn ook dingen zoals je batterij. Als de batterij versleten is, kan de telefoon ook traag gaan. Misschien even laten nakijken? Reactie: GameGek54 Ik had ook zoiets met mijn oude telefoon! De truc van de herstart hielp echt. Maar ik had ook vaak last van opslagproblemen, dus die tip van TechGuru is goed! Reactie: JoriJp Toffe tips! Ik ga morgen meteen mijn telefoon nakijken. Die van mij heeft ook altijd zo’n 100 apps open volgens mij haha. Maar ik vind het altijd zo’n gedoe om ze te sluiten. Reactie: TechGuru99 @JoriJp, snap ik helemaal! Maar het kost je echt maar even en het kan zoveel verschil maken. Gewoon even in de instellingen kijken. Reactie: MarcDeSmart Misschien ook kijken naar je wifi? Soms laggen dingen als je verbinding zwak is. Probeer ook eens wifi aan en uit te zetten. Reactie: NienkeP Ja, dat heb ik ook! Mijn telefoon deed niks meer door die ellendige verbinding. Soms moet je echt even kijken of je wifi of mobiel internet goed werkt. Reactie: JanDeBelan Bedankt allemaal voor de tips! Ik ga er meteen mee aan de slag. Hopelijk is het snel weer beter. Fingers crossed! Reactie: EmmaTech Laat weten hoe het gaat, Jan! Hopelijk snel weer snel met je telefoon! Dit lijkt op een leuke, actieve discussie en blijft simpel en informatief. Super om te zien hoe de community elkaar helpt! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie in het subforum “Apple Software, Hardware en Besturingssystemen” iRonnie: Hey allemaal, ik heb een probleem met Apple Pay. Het werkte eerst altijd super, maar nu ineens doet ‘ie niets meer. Wie herkent dit of weet wat ik moet doen? Alvast bedankt! AppleExpert: Hey iRonnie! Vervelend dat je problemen hebt met Apple Pay. Ik begrijp dat het frustrerend kan zijn. Hier zijn een paar dingen die je kunt proberen: Controleer je internetverbinding: Soms kan een slechte verbinding ervoor zorgen dat Apple Pay niet werkt. Zorg dat je Wi-Fi of mobiele data aan staat. Herstart je apparaat: Dit klinkt misschien simpel, maar een herstart kan vaak kleine softwareproblemen oplossen. Houd de aan/uit-knop ingedrukt en zet je iPhone even uit en weer aan. Controleer je instellingen: Ga naar Instellingen > Wallet & Apple Pay en kijk of alles goed ingesteld is. Zorg ervoor dat je betaalmethode nog steeds geldig is en goed is toegevoegd. Update je apparaat: Zorg ervoor dat je altijd de nieuwste versie van iOS hebt. Ga naar Instellingen > Algemeen > Software-update om te kijken of er iets beschikbaar is. Neem contact op met je bank: Soms is het probleem aan de kant van de bank. Een snel belletje kan helpen! Hopelijk werkt een van deze tips. Laat ons weten of je nog hulp nodig hebt! LisaApple: Thx AppleExpert! Zal die dingen eens proberen. Heb ook nog een vraag: kan het zijn dat je creditcard een probleem heeft? iRonnie: Thanks, AppleExpert! Ik ga dit allemaal even checken. En Lisa, het zou kunnen! Ik heb laatst een melding gekregen van mijn bank over mijn kaart, dat kan ook meespelen. PietjePuk: Weet iemand of Apple Pay ook werkt op een Apple Watch? Ik heb er eentje, maar ik heb het nog nooit geprobeerd. SaraTech: Ja, het werkt op de Apple Watch! Je moet wel je kaart toevoegen via de Watch-app op je iPhone. Maar let op, je moet ook een code instellen voor je watch om het veilig te maken. iRonnie: Danku PietjePuk en SaraTech! Ik ben benieuwd, misschien ga ik het vanavond gelijk testen met mijn watch! BasB: Oh, en ik heb een trucletje: als Apple Pay echt niet werkt, probeer dan eens de Wallet-app te verwijderen en weer opnieuw te downloaden. Dat heeft bij mij een keer geholpen. HannahCrazy: Thanks voor de tip, BasB! Maar ik had eerder een probleem met Wallet en het hielp om gewoon mijn telefoon een keer te restoren. Hopelijk krijg je het opgelost, iRonnie! iRonnie: Thanks allemaal, jullie zijn toppers! Ik ga het hele lijstje afwerken en houd jullie op de hoogte. Fingers crossed! Rico123: Laten we hopen dat het snel opgelost is! Apple Pay is zo handig. Laat het ons weten, iRonnie! iRonnie: Ja, doe ik! Bedankt voor alle hulp, ik voel me al een stuk beter! Lees het volledige bericht hier
  • Recente prestatie

• stv heeft zojuist een badge verdient
      Eén week actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...