Spring naar bijdragen

Wat nodig voor een torrent website


Gast pirates

Aanbevolen reactie

  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.916
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Iets langer als een jaar geleden had iemand eenzelfde vraag:

Ik denk dat @Tuinbeverde meeste kennis hebt. Maar weet waar je aan begint, heb je kennis van het hosten van sites of het creëren van een database? Kan je bijvoorbeeld zelf een Wordpress site installeren? Dat is een mooie eerste stap op je webhosting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
3 uur geleden zei pirates:

Hallo 

 

Heb een vraagje wat heb ge nodig om een torrent website te maken of iets

Mischien wil ik me er in verdiepen 

 

Er staat een hele topic vol met reacties en tips waar je eerst even naar zou kunnen kijken onder deze link. Veel vragen zijn eerder al besproken en ook vrij makkelijk te vinden als de hier rechtsboven aan de pagina geplaatste zoekmachine even gebruikt zou worden. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Als je bekend bent met HTML5, CSS3, Javascript, PHP, SQL, netwerk protocollen en Linux serverbeheer dan kan je een prachtige, veilige torrent website opzetten. Anders kan je een kant en klaar forum installeren bij een offshore host en een seedbox huren. Dat kost minimaal 100 euro per maand.

bewerkt door Meh Meh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Heel simpel uitgelegd. Je schaft een shared hosting pakket aan bij een offshore host. Op dat shared hosting pakket installeer je forum software, zoals de software die dit forum gebruikt. Daar kan je een torrent website van maken.  Daarnaast heb je een seedbox nodig, deze kost net zoals de offshore hosting geld. Een seedbox kan je bij deze host afnemen. De offshore host moet DMCA negeren, dat doet deze host onder andere.  Als je het simpel houdt, hoeft een seedbox en shared hosting bij elkaar niet meer dan 30 a 50 euro per maand te kosten. Naar mate je torrent website groeit, kan je upgraden naar een betere seedbox en een beter hostingpakket.

Ik vraag mij echter af wat het doel is. Als je het gewoon leuk vindt om mensen te helpen door ze torrents aan te bieden, dan is het een leuk idee. Wil je het doen om geld te verdienen, dan kan je beter iets anders gaan doen. Een torrent website is maar zelden winstgevend. Het is namelijk ontzettend moeilijk om een goed verdienmodel te vinden. Als je gaat adverteren, kunnen copyright instanties achterhalen wie je bent door de adverteerder te dwingen om je gegevens vrij te geven. En, dan staan ze zo voor je deur. Advertenties plaatsen voor adverteerders die niet hoeven te weten wie je bent, brengt veel minder geld op. Eigenlijk kan je pas echt rijk worden met een torrent website als je miljoenen bezoekers per dag hebt. Mijn advies, doe je het voor het geld, doe het dan niet. Doe je het om mensen te helpen, reken er dan op dat het je geld kost. De kans dat je met een Nederlandse torrent website echt succesvol wordt is klein, er zijn al erg veel Nederlandse torrent websites.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
2 uur geleden zei pirates:

ok bedankt voor de uitleg maar de vraag is waar vind ik dat allemaal het is wel niet voor direct

graag via pm 

Beste @pirates, er is op uw vraag aardig wat informatie verstrekt met linkjes en benamingen waar je toch zelf eerst meer over zal moeten weten. Dat kan alleen door wat dieper in de verschillende materie te duiken. U krijgt hier echt geen kant en klare Torrent Tracker op een schoteltje met een strikje er om heen.

In hoofdlijnen heeft @Meh Meh al genoemd wat u tenminste nodig hebt, wat begint bij Algemene Kennis op het gebied van web hosting. Een Offshore Host (server) waar de software op geplaatst wordt. Een Domeinadres en naam van de Torrentsite. Een Seedbox Host om torrents mee te downloaden/uploaden. 

Ik heb vast nog een heleboel niet genoemd, maar wat u goed moet begrijpen, is dat u iets wil starten, kennelijk zonder enige kennis van de materie wat niet echt verstandig is. Er waren jaren geleden al Scripters/Hosts die kant en klare torrent-trackers verhuurden, geheel verzorgt, waar je zelf alleen nog maar een Website naam voor hoefde te bedenken en maandelijks betalen voor het Hosten/Scripten, maar of die er nog steeds zijn weet ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

37 minuten geleden zei Skeletor:

Er waren jaren geleden al Scripters/Hosts die kant en klare torrent-trackers verhuurden, geheel verzorgt, waar je zelf alleen nog maar een Website naam voor hoefde te bedenken en maandelijks betalen voor het Hosten/Scripten, maar of die er nog steeds zijn weet ik niet.

Voor sommige mensen zou dat een uitkomst zijn, o.a. voor de TS naar mijn idee. Ik heb hier nog nooit van gehoord maar mogelijk zijn er nog steeds aanbieders. Persoonlijk zou ik het juist leuk vinden om alles helemaal zelf te beheren en op te zetten. Maar, hoe ik het zelf zou willen, vereist veel meer kennis dan ik momenteel heb. Met alleen HTML5 en wat kennis van Javascript zet je geen succesvolle torrent website op. Daarnaast zou ik er nooit aan beginnen, omdat ik niet lekker zou slapen. Ik zit niet te wachten op een brief van Tim Kuik zijn advocaten, waarin ik gesommeerd wordt om 20.000 euro te betalen als schikking. Ik hou het bij downloaden, uploaden heb ik in het verleden voor 10 mensenlevens gedaan. (in de goede oude tijd van FTD)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  104
  • Waardering:   147
  • Prestatiepunten:  2.575
  • Dagen gewonnen:  6
  • Lid sinds:  14-03-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Duken
Deze post werd gewaardeerd door Duken!

extreme kreeg de badge 'Nuttig' en 5 punten.

Zag via een omweg deze post en de tag die @Skeletorheeft gemaakt.

Alleen neem ik @piratesniet serieus omdat hij  steeds om een ip ban vraagt, zelfs hier via een bericht.

En ik weet dat ik niet de enigste torrent site ben waar het is gevraagd.

 

Wil best wel een stukje schrijven voor duken, alleen raad ik het iedereen af om nu nog een torrent site te gaan beginnen.

Waarom doe ik het dan nog? Toen ik er aan begon was het heel anders dan nu al was er toen ook al strijd, alleen toen trok je de ander mee als je plat moest.

Word je een succes dan is de kans dat de concurrentie zogezegd uit wilt schakelen, p2h moest hier aan geloven en bij mij is het mislukt.

Sommigen denken cloudflare beschermt je, ja tegen de concurrentie maar niet tegen brein, dus wat @Meh Meh als tip geeft betreft host, ja die moet je hebben.

 

Er word nog steeds hosting aangeboden en denk dat er wel een basis torrent script bij zit.

Je betaald 50 euro in de maand voor een stukje server, op deze manier kan er een torrent site online staan.

Alleen heeft het ook nadelen, paar jaar terug gingen er ineens heel wat torrent sites offline, oorzaak brein.

Er zijn er toen ook een aantal gepakt, want ook op een gehuurd stukje kan brein je pakken.

Nu weet ik dat het geen Hollander is, er loopt een zuiderbuur met zijn gegevens te gooien en dat gaat allemaal nog steeds goed.

 

Wie er denkt een torrent site te beginnen om rijk te worden die komt van een koude kermis thuis.

Hier heb ik er velen door op de bek zien gaan.

Je moet weten wat je doet, 10x nadenken voor je iets doet, en 1 klein foutje en daar ga je.

Dan krijg je wat @Meh Mehhier boven meld,  Je word gesommeerd, vaak komt er een schikking als je de database af staat.

 

Dus advies niet doen, of je moet 1000% weten wat je doet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 147
  • 104
  • 6

Hele leuk uitleg 

Maar zo  te zien is het toch vrij moeilijk

Om te maken en indedaad extreme brein maak het steed moeilijk ol aan zo iets te binnen 

 

Maar ik wou gewoon eens horen van wat uitleg erover

Hoe dat gemaakt word enzo om een idee te hebben nu heb ik ook nieveel tijd alle dagen werken terug en zeker nu als heftrucker vroeg in mijn nest kruipen alle dagen moe thuis komen en om 9 uur mijne nest in en om 5 uur terug eruit was het toch geen optie om zo iets te maken 

Mischien ooit mijn pensioen maar is nog lang  

 

Zoals nu deze maand nog niets van film of iets kunnen downloaden mijn gb van mijn provider is nog nie omlaag gegaan dus dan weet je dat ik vroeg gaan slapen en mijn pc door de week nie opengaat en weekend maar een uurtje of 2 a3  de rest via smatphone 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Duken heeft dit topic uitgelicht.
10 uur geleden zei extreme:

Zag via een omweg deze post en de tag die @Skeletorheeft gemaakt.

Alleen neem ik @piratesniet serieus omdat hij  steeds om een ip ban vraagt, zelfs hier via een bericht.

 

Ik zie dat de topicstarter zijn account heeft verandert van "pirates" in een nieuwe walgelijke naam, waarvan ik mag hopen dat dit niet geaccepteerd wordt door de Administrator. Dit soort personen horen niet openlijk te mogen reageren op een informatief forum onder dit soort account namen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  9
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  134
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-04-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Even als vuistregel voor alle anderen met soortgelijke ideeën. Als je dit soort vragen moet stellen kun je er het beste niet aan beginnen.

  • Leuk 1
  • Eens 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 9

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Helemaal mee eens, @Jez Ik ben redelijk thuis op het WWW, en heb enkele normale, legale websites/webwinkels. Enkele jaren geleden opende ik hier een topic omdat ik ook een torrent website wilde opzetten. Ik kwam tot de conclusie dat ik het kennisniveau niet had om een succesvolle torrent website op te zetten. En, die kennis heb ik nog steeds niet. Ik zou de veiligheid van leden en mijzelf in gevaar brengen. Dus, begin ik er niet aan. Ik zit niet echt te wachten op een brief van Tim Kuik's advocaten, waarin ik gesommeerd word om te schikken voor €25.000,- 

Als je het kennisniveau niet hebt, begin er dan niet aan! Het gezeik dat het kan opleveren, het geld dat het je kan kosten, het is het echt niet waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.916
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Goed verhaal en heel fijn dat je dit deelt, ik heb er van genoten met een kopje koffie 🤗. Het geeft een goed beeld wat er achter de schermen gebeurd. Ik zie net dat jullie als sinds 2006! bestaan https://web.archive.org/web/20060826050730/http://www.extremetorrents.org/

Maar wat helemaal waar is, iedereen begint iets zonder de eerste praktijk kennis. Je zult moeten proberen, zoeken, vallen en opstaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.119
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Mooi verhaal inderdaad ;) Ik ben veel actief geweest in het Usenet wereldje waarbij ik heb geüpload maar ook een mooie site beheerd heb. Ik mis het wel, vooral als je kijkt naar het aanbod van vandaag. Ik zou graag weer actief willen worden, helaas heb ik geen contacten meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  104
  • Waardering:   147
  • Prestatiepunten:  2.575
  • Dagen gewonnen:  6
  • Lid sinds:  14-03-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

@DukenKlopt helemaal in 2006 ben ik begonnen met extremetorrents. Die tijd was ook heel anders dan het nu is. We stonden bekend om de gezellige shout, maar dat is niet meer. Er is zelfs door die shout een huwelijk ontstaan. Toen durfde ik nog een bak koffie te doen bij een admin, nu pas ik wel op.

@IfElse Ook usenet is nu heel anders dan voorheen. Ook bij het posten, één fout en je word gepakt. Welke newsreader het precies is weet ik niet meer, maar brein kan met die download newsreader alle gegevens naar voren halen. Soms heb ik het gevoel dat de usenet wereld harder aan word gepakt dan de torrent wereld. Wat wel een feit is, torrents en usenet is nu dichter bij elkaar dan voorheen.  Vroeger heb ik wel eens gepost, dat is iets wat ik nu wel laat. Daarnaast komt de tijd van FTD nooit weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 147
  • 104
  • 6

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.119
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

18 minuten geleden zei extreme:

@DukenKlopt helemaal in 2006 ben ik begonnen met extremetorrents. Die tijd was ook heel anders dan het nu is. We stonden bekend om de gezellige shout, maar dat is niet meer. Er is zelfs door die shout een huwelijk ontstaan. Toen durfde ik nog een bak koffie te doen bij een admin, nu pas ik wel op.

@IfElse Ook usenet is nu heel anders dan voorheen. Ook bij het posten, één fout en je word gepakt. Welke newsreader het precies is weet ik niet meer, maar brein kan met die download newsreader alle gegevens naar voren halen. Soms heb ik het gevoel dat de usenet wereld harder aan word gepakt dan de torrent wereld. Wat wel een feit is, torrents en usenet is nu dichter bij elkaar dan voorheen.  Vroeger heb ik wel eens gepost, dat is iets wat ik nu wel laat. Daarnaast komt de tijd van FTD nooit weer.

Brein is helaas het probleem. Ze zouden al die moeite die ze steken in het tegen gaan van piraterij eens moeten gebruiken om ervoor te zorgen dat content overal goed beschikbaar is zonder 500 abonnementen bij verschillende bedrijven te moeten afsluiten. Helaas komt de tijd van FTD inderdaad niet meer, dat was echt top. Zolang content niet overal beschikbaar is, blijf ik downloaden. Het meeste van wat ik kijk is ook gepirate, puur doordat het niet beschikbaar is via de legale kanalen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4
  • Administrators

  • Bijdragen:  391
  • Waardering:   407
  • Prestatiepunten:  6.658
  • Dagen gewonnen:  49
  • Lid sinds:  03-09-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

1 uur geleden zei extreme:

Toen durfde ik nog een bak koffie te doen bij een admin, nu pas ik wel op.

Dat kunnen tegenwoordig dure bakjes zijn.  🤑

bewerkt door Tuinbever
  • Leuk 1
  • Eens 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 407
  • 391
  • 49

  • Bijdragen:  104
  • Waardering:   147
  • Prestatiepunten:  2.575
  • Dagen gewonnen:  6
  • Lid sinds:  14-03-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

4 uur geleden zei Tuinbever:

Dat kunnen tegenwoordig dure bakjes zijn.  🤑

Helaas is dat al bewezen. het zegt zoveel over de mentaliteit van de mens tegenwoordig.

@IfElse Het gaat nooit gebeuren dat alles onder één dak komt. In maart komt er viaplay bij voor bijna 15 euro in de maand, deze gaan ook weer series doen naast de sport. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 147
  • 104
  • 6

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.119
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

1 uur geleden zei extreme:

Helaas is dat al bewezen. het zegt zoveel over de mentaliteit van de mens tegenwoordig.

@IfElse Het gaat nooit gebeuren dat alles onder één dak komt. In maart komt er viaplay bij voor bijna 15 euro in de maand, deze gaan ook weer series doen naast de sport. 

 

Allemaal abonnementjes die ik nooit ga afsluiten. Naar sport kijken doe ik nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.119
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

16 uur geleden zei Meh Meh:

Ik heb momenteel nog 3 maandabonnementen lopen bij streaming diensten. Soms doe ik een maandje Nepflix, dan een maandje DisneyPlus, enzovoorts. Het is het geld meer dan waard. Niets mis met downloaden, maar als een streamingdienst mij 10 uur vermaak per maand kan bieden voor een tientje, dan betaal ik daar graag voor. Wat ze niet uitzenden, zoals nieuwe films, download ik. 

Het punt hierbij is alleen dat ik dan, bijvoorbeeld voor DisneyPlus, de volle mep betaal. Puur om maar 1 of 2 films te kijken (ik hou niet van Disney). Vervolgens heb ik ook een Netflix abonnement om daar films/series te kijken (die soms maanden later pas beschikbaar zijn na release) en een Prime abonnement. Uiteindelijk tellen al die verschillende abonnementen flink op en betaal je toch wel een voor een groot gedeelte voor iets wat je niet gebruikt. Dit zijn vast niet de enige abonnementen die iemand heeft, Spotify, Sim Only, internet etc... Wij kunnen ons dat misschien veroorloven, ik kan dat ook, maar dat is niet altijd zo geweest en voor genoeg mensen die ik ken is het erg lastig om al die verschillende abonnementen te kunnen betalen. Dus dan is het of piraten of niet kijken. En als je dan toch wel houdt van een goede film/serie is piraten wel erg aantrekkelijk. En iemand die zich dit niet kan veroorloven zal toch een afweging moeten maken, neem ik Netflix en daarnaast nog andere abonnementen af? En het wordt allemaal maar duurder en duurder. 

Trouwens is dit niet om te bashen of iets, puur een gesprekonderwerp. Vat het dus aub niet verkeerd op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...