Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

Café de Download

Duken
 Delen

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  61

Even pauze, net in een oeroude OS bezig geweest (MS-DOS) om een migratie voor te bereiden van mijn stokoude dBase IV bestanden naar het jaar 2016. Ik liep al een tijdje tegen het einde van de mogelijkheden van het programma aan en het werd tijd dat ik meer mogelijkheden begon te gebruiken van Access en Excel. Dat gaat grijze haren krijgen worden. :sorry: Ik heb gisteren Office 2016 gekregen, dus niet Office 365.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Bijdragen:  26.234
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.932
  • Dagen gewonnen:  264
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Oei...... Dat klinkt als een bekende het werkt goed, het werkt goed, ik.blijf erbij... 

Tot je echt moet migreren en je van heel oud naar heel nieuw ;) dan valt een migratie iets zwaarder. Maar alles is mogelijk ;)

Ook bekende trajecten gehad met klanten welke van een IBM mainframe echt de data moesten gaan migreren naar windows sql omdat de mogelijkheden van de oude software onvoldoende waren. Tja, even bikkelen

Succes Trizomu! Je zult het vast al gedaan hebben. Maar een geteste backup heb je nooit nodig, een ongeteste backup gegarandeerd, en dan is het duimen. Wet van Murphy :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

De database werk nog steeds goed, al is dit niet meer van deze tijd omdat dit gebeurd op een stokoude 8082 (die gelukkig nog werkt), al is is het ook wel op werkzaam op een Windows pc maar dan onder een Dos-emulator. Om het echt behulpzaam te maken met andere software moe(s)t het dus een echt serieuse upgrade krijgen nu moesten bepaalde zaken handmatig ingevoerd worden in andere programma's wat dus dubbel werk was/is.Dit wil ook meteen zeggen dat ik ook afscheid zal nemen van mijn oude tekstverwerker en zal moeten overgaan op Office 2016, waarom het pakket dat men gekregen heeft niet gebruiken nietwaar, waardoor alles mooi zou moeten samenwerken. Tevens zal er ook gekeken worden of dit mogelijk is in LibreOffice, als een soort van nood-backup. 

Al zal ik de oude dBase IV niet onmiddellijk opzij schijven omdat dit nog steeds wel uitstekend bruikbaar is voor privé gebruik, zeker omdat het invulformulier erg gepersonaliseerd is om allerhande informatie in de database in te voegen en misschien in een later stadium volledig overschakelen op Acces als daar ook diezelfde mogelijkheid er voor is, al zal dat niet iets zijn voor morgen om iets dat gemaakt is in de vorige eeuw(onder MS-DOS) beschikbaar te maken in in de huidige tijd, het zal wat programmeren vragen en grijze haren (als ik die al dan niet uitruk) maar dubbelwerk zal dan niet meer nodig zijn.

Beide systemen zullen toch nog een tijdje naast elkaar bestaan tot alles uitstekend werkt in Acces en Excel om dan volledig om te schakelen naar de 21e eeuw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Actief:  

Wat leuk om te lezen dat je met die oude database programmatuur nog uit de voeten kan. 

Ik begrijp de migratie, maar t zal vast een beetje zeer doen om de vertrouwde nog werkende omgeving te moeten verlaten. ;)

In ieder geval, petje af! :goed:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Het probleem begon zich ondermeer te vormen doordat bij sommige dingen een foto moest bijstaan en nu is/was dat met een verwijzing naar een foto, en het mooie is dat ik de oude structuur niet kan exporteren en importeren dus alles moet in Acces handmatig ingevoerd worden ik kan u zeggen dat het geen lachertje is om een paar duizend gegevens op die manier te moeten invoeren. Maar in het voorlopig ontwerp kunnen toch reeds de foto's geplaatst worden al heeft alles een kaal en grijs uitzicht nu(althans voorlopig) als deze vorm stabiel is kan ik die gaan aanpassen naar het werken met kleuren. Deze fase noem ik de alpha omdat er toch nog heel wat foutjes inzitten en de reden daarvoor is dat ik nog nooit op deze manier een database heb opgezet en dus een paar boeken erbij heb moeten nemen, en dan die invulformulieren koppelen aan die database is ook niet van de poes. Men zou gaan denken van het te laten maken door mensen die er dagelijks mee bezig zijn maar dat kost stukken van mensen om het op een zo gepersonaliseerde manier te laten maken dat de werking toch een beetje lijkt(althans het uitzicht) op het oude, maar dan in een nieuw jasje. Ik hoop einde deze week gedaan te hebben zodat ik volgende week aan de beta kan beginnen, de hoop is er om het volgende maand af te hebben.

En dat in mijn oude dagen, maar ja men is nooit oud genoeg(of is het jong) om nog iets te leren nietwaar? Dit zeggende dat alles wat ik weet over computers/programma's zelf heb moeten leren, ik ben op mijn 14e beginnen werken en als ik zie wat ik nu allemaal ermee kan doen dan kijkt onze zoon wel eens raar op dat het mogelijk is zonder er voor naar school te moeten voor gaan, voor die draaitabellen zal ik me wel laten bijstaan want dat gaat er niet zomaar in bij me. Ik zit gewoon terug met die oude MS-DOS opnieuw in mijn hoofd door die migratie en dat was reeds even nadenken hoe het ook al weer ging, zo snel is een mens die grafische omgeving gewoon. Maar je, hoeveel zouden nog kunnen werken met zo een oud OS zoals MS-DOS, wie kan werken met W10 kan weren met W 3.1 maar dat wil nog niet zeggen dat het kan met MS-DOS. 

nu is het nog even de mail nakijken en dan gaan we een dutje doen, maar toch nog eerst een lekkere warme choco-melk drinken(met slagroom en een sterke toevoeging). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Actief:  

Proost! Hoop dat de warme chocolade goed smaakte. :)

Ik denk dat als je het leu vind en er mee stoeit in de praktijk je veel meer kennis opdoet als dat je iets leert in de klas. Tenminste, zo werkt het bij mij nog steeds.

Maar erg leuk om je migratie te volgen. Heel veel succes nog met stoeien, ik heb er alle vertrouwen in :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Wel weer heerlijk weer op deze zaterdag :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Actief:  

Inderdaad echt heerlijk, lekker zonnetje. 

Weer zin in rokjes dag ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Actief:  

Ook een lekkere zondag ochtend, veel rijp, goede koude lucht en weinig geluid. Hondje helemaal blij!

En dan nu krabben....kinderen moeten naar zwemles :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Actief:  

Zoontje gisteren 7 jaar geworden... Papa al drie uur aan de lego ;)

Blijft super leuk :)

IMG_20160303_105742.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  2.642
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.099
  • Dagen gewonnen:  4
  • Actief:  

Gefeliciteerd! Gaat hard zeg pfoee! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Actief:  

Ja... Heel gek. Kids groeien als kool, de tweede is ook alweer 4 jaar... De 3de 2 maanden...... 

Of worden wij nou gewoon oud?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Actief:  

Pfff die van mij worden eerdaags alweer 12 en 17. Kan je nagaan wat voor ouwe lul ik aan het worden ben... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Oud worden? Jonge snotneuzen ja, ik heb er eentje van mij (mijn echte zoon) die 25 is een aangenomen zoon (van mijn echtgenoot) die bijna 23 is. En dan speken jullie van oud worden, ik ben het. Maar heb wel nog een jong hart en  geest. :P Ik denk soms met enige weemoed aan de tijd dat ze me nog echt nodig hadden en nog zowat aanhankelijk waren. 

De database is nu in een zoverre staat dat ik die kan gaan testen in een beta-fase in samenwerking met het facturatie programma, dus dit schiet lekker op (in mijn oude dagen). steek ik even de loef af tegenover mijn 2 zonen die informatica hebben gestudeerd. :yahoo:

.Nu is het wel even drie dagen de geest en het lichaam de nodige rust geven met een lekker weekendje aan de Belgische kust, al is het weder niet echt wat het zou moeten zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Actief:  

Ondanks het slechte weer wens ik je toch een heel fijn en gezellig weekend Trizomu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Actief:  

Hahah over de papas van het forum gesproken :D

Gisteren partijtje met 7 jongens.. Ik voel me ook gelijk weer 4 jaar ouder. 

Leuk m te horen dat de database migratie lukt, zeker aangezien je daarmee je kids kan aantonen wat voor kennis je nodig hebt van oude programmatuur. 

Dat leren ze niet meer ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weken later...

• Actief:  

:yahoo: Gelukt! De database, en al zijn duizenden gegevens, is eindelijk uit de (echte) beta-fase en klaar om zogenaamd gebruikt te gaan worden als zogenaamde RC kandidaat. Het heeft me veel werk, bloed zweet en tranen, gekost om iets uit de oertijd van de pc-tijd/ict (it) waar ze nog werkten met MS-DOS te verwerken naar de 21e eeuw. Het kan nu gebruikt worden, in beperkte mate, in ons dagelijks (zakelijk) leven en kunnen we kijken of we het werk goed gedaan hebben. De migratie naar Excel / Acces en ons facturatie-programma lijkt goed verlopen te zijn, of te verlopen, en nu maar hopen dat er niet te veel misloopt of fouten opduiken. Ook de koppeling met Word en LibreOffice lijkt gelukt te zijn, beide systemen zullen nog een tijdje naast elkaar blijven bestaan (Ongeveer een 2 tal maanden) om te wennen aan de nieuwe formule van data verwerking. Met spijt in het hart zullen we dan binnenkort ook moeten afscheid nemen van onze 8086 en 80286 pc (waarop onze data-base draaide) die nu eindelijk met pensioen kan gaan.

Het werd trouwens de laatste tijd ook zeer moeilijk om nog vervang- en reserve onderdelen te vinden voor deze systemen, maar zolang we er nog kunnen aangeraken doen we beide nog niet weg deze krijgen een extra plaatsje in onze kantoorruimte.

Vanaf nu kan ik opnieuw mijn aandacht weer gaan richten zoals het was voor de migratie, dus zal ik opnieuw weer wat actiever gaan worden nu deze even afgezwakt was. En eerlijk gezegd begon die migratie een beetje vermoeiend te worden omdat die nogal gepersonaliseerd was/is, maar goed alles draait (hopelijk) zoals het hoort in deze tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Actief:  

Gefeliciteerd!!! :proost:

Dat is even goed nieuws, echt een yeahhhh gelukt moment zo te lezen :)

Ik ben zelf best benieuwd hoe het er uit ziet, heb je iets van een screenshot je?

Die 8086 kan overigens wel in een museum heheh :goed:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

De 8086 zou inderdaad in een museum kunnen en dan nog te zeggen dat die nog steeds werkt dit tegenover die nieuwe pc's, gisterenavond nog mijn nieuwste de voeding opgeblazen hoe het gebeurd is weet ik niet. Poef en het was gedaan, nog een geluk dat de data extern bewaard en opgeslagen wordt, en niet meteen een andere beschikbaar die vrij is dus is het behelpen met de laptop. Wat een ramp is indien met een desktop gewoon is, die ga ik straks binnen doen om een nieuwe voeding te laten steken en te laten nakijken. Ik vermoed het wel dat het de voeding is want hij krijgt geen elektriciteit zodat die niet kan opstarten, teveel kosten=een nieuwe. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Actief:  

Drama, gelukkig heb je wel een backup.

Ik heb hier weer de PC staan van mijn schoonvader voor de 3de keer. Op een een of andere manier heeft hij ook altijd problemen met Windows en hardware. Defecte harddisken en gpus.... Alsof er daar in huis slechte stroom is ;)

Ik ben nog altijd erg blij met me chromebookje. Nog geen problemen mee gehad :)

Succes met je voeding! :goed:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

De pc heeft de huidige wereld verwisseld met het eeuwige, voeding naar de sus + moederbord + grafische kaart. Bleek dat ze een overbelasting hebben gehad van het elektriciteitsnet. Tot daar het droevige nieuws.

Vanaf morgen  Nieuwe pc , hopelijk houd die het langer uit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Actief:  

Ik zag je desktop langskomen... damn ;)

Vandaag de eerste handleiding en nieuwsbericht geplaatst binnen het forum. Werkt een stuk fijner als het oude CMS van de frontpage. Langzaam maar zeker allemaal nieuwe handleidingen maken :goed:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Zeg wel Damn, en dan heb ik van de prijs nog een stuk kunnen afdoen want normaal koste die meer. Het voordeel is dat er alleen het besturingssysteem en de nodige drivers opstaan, dus moet ik niet de onnodige software verwijderen, het nadeel is dat ik mijn vertrouwde programma's opnieuw moet installeren (maar dan wel op een maagdelijk systeem) en daar zal ik ook een tijdje mee zoet zijn. Ik kan niet wachten tot hij bij ons thuis is.

Update 21/03/2016: zoon is de pc aan het installeren.

mqdefault.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Actief:  

Kom maar op met de foto's als hij op je bureau staat :)

Een klein tipje voor de leden, via http://www.duken.nl/forums/notifications/options/ kan je je notificaties aanpassen. Dan kan je bijvoorbeeld  instellen dat je wel of geen melding krijgt bij vind ik leuks of dat je bij het reageren op nieuwe / bestaande topics deze niet automatisch volgt met de "Breng mij op de hoogte van reacties" knop uit :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Actief:  

Waar is die zon nou? :'(

Maandag iig 'overleefd' :proost:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Duken unpinned, pinned en featured this topic

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Delen

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Onderwerp: Waarom heb ik een VPN nodig bij het downloaden van torrents? Gebruiker123: Hey allemaal! Ik heb een vraag over torrents. Waarom heb ik eigenlijk een VPN nodig als ik torrents wil downloaden? Ik snap er niet zoveel van en wil het gewoon veilig houden. Alvast bedankt! ExpertTorrents: Hey Gebruiker123! Goede vraag! Laten we het een beetje simpel houden. Een VPN, of Virtual Private Network, is basically een soort schuilplek voor je internetverbinding. Hier zijn een paar redenen waarom je het zou willen gebruiken bij torrents: Privacy: Zonder VPN kan iedereen zien wat je doet op internet. Je internetprovider (ISP) kan je downloaden volgen, en dat willen we niet, toch? Met een VPN worden je gegevens versleuteld, dus niemand kan zien wat je downloadt. Veiligheid: Torrents kunnen soms gevaarlijk zijn. Je weet nooit wie er aan de andere kant van de verbinding zit. Een VPN helpt om te voorkomen dat kwaadwillenden je IP-adres of persoonlijke info te pakken krijgen. Geoblocking omzeilen: Sommige torrents zijn mogelijk geblokkeerd in jouw land of regio. Met een VPN kun je je locatie veranderen, zodat je toegang hebt tot meer inhoud. Voorkomen van throttling: Soms beperken ISP’s je snelheid als ze zien dat je torrents downloadt. Met een VPN ziet je ISP niet wat je doet, waardoor je normaal gesproken je snelheid behoudt. Dus samengevat: een VPN beschermt je privacy, biedt meer veiligheid, laat je toegang krijgen tot meer bestanden, en helpt je om je internetsnelheid op peil te houden. Dus, zeker de moeite waard om er eentje te gebruiken! Karel1984: Thanks voor de tips, ExpertTorrents! Ik had ook gehoord dat sommige torrents niet werken als je een VPN aan hebt. Klopt dat? SarahP: Ja, dat klopt Karel. Sommige torrents zijn inderdaad moeilijk te downloaden met een VPN aan. Maar meestal kun je gewoon een andere server proberen of de instellingen van je VPN aanpassen. Je moet gewoon even uitproberen wat het beste werkt! JeroenV: Ik ben nog niet echt bekend met VPN’s. Heb je er eentje nodig voor elke download? Of is het speciaal voor torrents? ExpertTorrents: Goede vraag, JeroenV! Een VPN is niet alleen voor torrents, maar het is gewoon handig voor bijna alles wat je online doet! Of je nu streamt, surft, of iets anders doet, je kunt er altijd wel voordeel uit halen. Maar voor torrents is het extra belangrijk vanwege de privacy! Marieke1999: Ik download eigenlijk nooit torrents, maar deze info is echt nuttig! Denk dat ik ook maar een VPN ga proberen. Heb je nog aanbevelingen voor goede VPN’s? Jasperthegamer: Ja, zeker! Er zijn veel goede VPN’s, zoals NordVPN en ExpressVPN. Die hebben meestal goede reviews en zijn makkelijk te gebruiken. Maar let op dat je een betrouwbare kiest, anders kan je beter zonder! Liesje: Haha, ik vond het altijd zo’n gedoe om een VPN aan te zetten. Maar na wat ik heb gelezen, ga ik het zeker proberen. Thx guys! Maxu: Zou het ook werken als ik een gratis VPN gebruik? Of zijn die echt niet veilig? ExpertTorrents: Maxu, veel gratis VPN’s zijn niet veilig! Ze kunnen je gegevens verkopen of je snelheidslimieten opleggen. Ik zou aanraden om voor een betaalde optie te gaan voor betrouwbaarheid en veiligheid. Karel1984: Thanks voor het antwoorden! Ik ga deze tips zeker volgen. Gebruiker123: Super bedankt iedereen voor de info! Voelt een stuk zekerder nu. Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: Sabalenka hekelt gejuich Anisimova tijdens Wimbledon-duel: ‘Maakte me kwaad’ Gebruiker: TennisFan1990 Hey allemaal, heeft iemand meer info over wat er precies gebeurde tussen Sabalenka en Anisimova tijdens hun Wimbledon-duel? Ik hoorde dat Sabalenka niet blij was met het gejuich van Anisimova. Wat was de aanleiding? Expert: TennisWizz Hey TennisFan1990! Goed dat je dit vraagt. Het gebeurde tijdens een spannende wedstrijd op Wimbledon. In tennis is het gebruikelijk om je te concentreren, vooral in wedstrijden op zo’n hoog niveau. Nu, Anisimova, die jong en energiek is, juichte dus luid zodra ze een goede punt scoorde. Deze vreugde-uitingen zijn normaal, maar het lijkt erop dat Sabalenka zich hierdoor stoorde. De reden? Beide speelsters zijn concurrenten en in de hitte van het moment kan dat gejuich als irritant worden ervaren. Sabalenka gaf aan dat het haar kwaad maakte, omdat ze zich niet kon concentreren. In tennis is mentale focus cruciaal. Denk aan het zoals een speler in voetbal; als je met je tegenstander praat of brult tijdens een wedstrijd, kan je afgeleid raken en fouten maken. Een voorbeeld: stel je voor dat je aan het studeren bent terwijl er iemand naast je heel hard muziek aan het luisteren is. Het maakt het moeilijker om je te concentreren, toch? Dat is wat Sabalenka waarschijnlijk voelde. Het is een onderwerp dat vaker voorkomt in tennis; het gaan vaak over de ‘etikette’ op het court. Aan de ene kant wil je jezelf natuurlijk uiten, maar aan de andere kant zijn er ongeschreven regels. Hopelijk helpt dit wat meer duidelijkheid geven! Gebruiker: Sportliefhebber87 Interessant! Ik snap dat je je kan irriteren aan zoiets, maar ik vind het ook een beetje overdreven van Sabalenka. Het is tennis, laat die emoties maar zien! Wat denken jullie? Gebruiker: TennisGeek123 Ja, ik ben het met je eens, Sportliefhebber87! Emoties horen erbij. Ik vind dat het ook bij de sport hoort. Anisimova is gewoon jong en enthousiast. Ik beleef het altijd leuk als spelers zichzelf kunnen zijn op de baan. Gebruiker: oude tennisser Tennis is inderdaad een emotionele sport. Je moet met druk omgaan en jezelf in de hand houden. Maar ik begrijp ook Sabalenka. Soms ben je zo gefocust dat elk klein dingetje je uit je concentratie kan halen. Het gaat om de balans, denk ik. Gebruiker: VraagTekst71 Maar is het niet een beetje hypocriet? Sabalenka juicht ook als zij punten maakt, toch? Of mag ze dat wel doen en Anisimova niet? Gebruiker: SportMom Dat is een goede vraag, VraagTekst71! Het is zeker waar dat spelers vaak juichen. Maar als je kijkt naar de context, moet je bedenken dat het ook om respect gaat. Iedere speler heeft zijn eigen grenzen. Misschien gaat het meer over het moment dan de actie zelf. Gebruiker: Tennis4Life Ik vind dat Anisimova gewoon haar stijl moet blijven volgen. Het maakt de wedstrijden levendiger! En eerlijk, als je het kijkt, is dat wat tennis zo leuk maakt. Iedereen heeft een andere manier van spelen en emotie tonen. Gebruiker: focus-freak True, Tennis4Life! Maar je moet ook respect hebben voor je tegenstander. Iedereen komt voor de winst en dat betekent soms dat je het spel moet laten spelen zonder extra drama. Gebruiker: TennisFan1990 Dank voor de uitleg en reacties allemaal! Het is interessant om te zien hoe meningen kunnen verschillen. Ik vind het mooi dat tennis zo’n sprankelende sport is, met veel emotie. Gebruiker: pepernoot Tennis is inderdaad meer dan alleen een spel. Het zijn de verhalen en emoties die het speciaal maken. Laat die unieke stijlen maar komen! Expert: TennisWizz Chapeau voor de inzichten, iedereen! Wat een levendige discussie. Dit laat zien hoe divers tennis is, en dat is wat het zo’n prachtige sport maakt. Blijf vooral je gedachten delen! Lees het volledige bericht hier
    • Forum Discussie: Hoe werkt 2-staps verificatie eigenlijk en waarom zou ik het gebruiken? Gebruiker: JohnDoe1985 Hallo allemaal! Ik heb gehoord over iets dat ‘2-staps verificatie’ heet, maar ik snap er niet veel van. Kan iemand uitleggen hoe dat precies werkt en waarom ik het eigenlijk zou moeten gebruiken? Dank alvast! Expert: CyberWijs Hey JohnDoe1985! Goede vraag, ik help je graag verder! 2-staps verificatie (ook wel 2FA genoemd) is een extra beveiligingslaag voor je online accounts. Het is een manier om te zorgen dat alleen jij toegang hebt, ook al zouden anderen je wachtwoord weten. Hier is hoe het werkt in simpele stappen: Inloggen met je wachtwoord: Je begint met het invoeren van je gebruikelijke wachtwoord, bijvoorbeeld voor je e-mail of sociale media. Tweede stap: Na het invoeren van je wachtwoord krijg je een tweede verificatieverzoek. Dit kan een sms zijn met een code, een e-mail, of een melding van een authenticator app zoals Google Authenticator of Authy. Jij hebt alleen toegang tot deze code, omdat die naar jouw telefoon of apparaat gestuurd wordt. Toegang krijgen: Zodra je die code invoert, weet het systeem dat jij het echt bent en krijg je toegang tot je account. Waarom zou je dit gebruiken? Hier zijn een paar redenen: Veiliger: Zelfs als iemand je wachtwoord heeft, kunnen ze niet inloggen zonder die tweede stap. Bescherming tegen hackers: Er zijn veel manieren waarop hackers proberen jouw gegevens te stelen. 2FA maakt het veel moeilijker voor hen. Rustiger gevoel: Je blijft beter beschermd, vooral bij belangrijke accounts zoals je bank of e-mail. Stel je voor: je hebt een geweldig wachtwoord, maar iemand steelt je telefoon. Zonder 2FA kan die persoon gewoon inloggen op jouw account. Maar met 2FA hebben ze niet genoeg. Dus, is 2-staps verificatie de moeite waard? Absoluut! Het is een eenvoudige, maar krachtige manier om je online veiligheid te vergroten. Gebruiker: TechFan99 Wauw, dat klinkt echt nuttig! Waarom gebruiken niet meer mensen het eigenlijk? Is het te ingewikkeld? Gebruiker: JessicaV Ja, dat vroeg ik me ook af. Hebben mensen gewoon geen zin om het in te stellen, of denken ze dat het niet nodig is? Expert: CyberWijs Hé TechFan99 en JessicaV! Goede punten! Veel mensen denken dat het te ingewikkeld is of hebben geen idee hoe ze het moeten instellen. Soms is het gewoon een kwestie van gemak; mensen willen snel inloggen zonder extra stappen. Maar dat kan je kwetsbaar maken. Een ander probleem is dat sommige mensen niet goed weten wat ze moeten doen als ze hun telefoon kwijtraken of niet meer toegang hebben tot hun authenticator app. Maar veel platforms bieden vaak back-up codes dan kan je het nog steeds redden! Gebruiker: AnjaLovesCats Ik heb het nu ingesteld! Het gaf me een veilig gevoel, maar ik heb wel een keer zitten stressen omdat ik mijn telefoon kwijt was. Gelukkig had ik die back-up codes! Gebruiker: GamerDude2020 Ik vind het soms wel irritant, elke keer die code invoeren, maar als het zo veilig is, doe ik het maar. Beter veilig dan sorry, toch? Gebruiker: OldSchoolUser Haha, ja ik ben eigenlijk een oude rot in dit spel. Maar ik gebruik het nu al een tijdje, en ik moet zeggen dat ik er aan gewend ben geraakt. Je kunt het zelfs sneller maken met bepaalde apps! Gebruiker: MovieBuff22 Ik gebruik het echt alleen voor mijn bank en e-mail. Voor andere dingen vind ik het soms overdreven. Maar goed om te weten dat het zo makkelijk is om het in te stellen! Gebruiker: CyberWijs Dat is ook prima, MovieBuff22! Belangrijke accounts zouden altijd een extra laag bescherming moeten hebben. Doet me denken dat je net zo goed ook van die beveiligingsvragen kunt instellen! Gebruiker: 2FAN4U Kan iemand een goede authenticator app aanbevelen? Ik las veel over Google Authenticator, maar zijn er betere? Expert: CyberWijs Hey 2FAN4U! Google Authenticator is populair en betrouwbaar. Maar er zijn ook anderen zoals Authy en Microsoft Authenticator. Authy is fijn omdat je het ook kunt gebruiken op verschillende apparaten. Kijk maar wat het beste bij jou past! Gebruiker: JohnDoe1985 Thanks allemaal! Dit heeft me echt geholpen. Ik ga het vanavond meteen instellen. Gebruiker: TechFan99 Graag gedaan, JohnDoe1985! Succes ermee! Dit is dus een mooi voorbeeld van hoe 2-staps verificatie werkt en waarom het belangrijk is. Blijf safe online, iedereen! Lees het volledige bericht hier
  • Recente prestatie

• donnybreskens heeft zojuist een badge verdient
      Eén maand actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...