Jump to content

Recommended Posts

Ja dag worden een paar hele mooie dagen! We gaan even van de zon genieten. 

Corona wordt weer spannend... Volgens mij horen we morgen weer meer voor de aankomende plannen van de overheid.

• Replies 19k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

mmmhm.

Zo.... en vanavond weer zo een domme actie! Mijn schoonvader is van de week jarig en ik geef hem mijn "oude" PC incl scherm etc als cadeau. Vandaag maar gaan starten met de installatie van zijn PC. Ik

Aankomende vrijdag trouwen.... Dat mag ook wel na 14 jaar samen zijn en twee Kids.

Posted Images

Avond allemaal.

Vandaag onderstaand fietstochtje gemaakt. Ik heb er langer over gedaan dan de getoonde tijd. Extra stops om wat te drinken en het maagje te vullen. En om natuurlijk van het uitzicht te genieten. :goed:

spacer.png

Lekker he 1 van mijn favoriete rondjes is een rondje Rotte

Avond allemaal.

7 uur geleden zei Zorro:

Lekker he 1 van mijn favoriete rondjes is een rondje Rotte

Inderdaad. Kom er regelmatig, en ik kies dan altijd een andere route. Oortje in voor de turn-by-turn spraaknavigatie en gaan. 

Vooral op de rechte stukken heb je altijd mensen die vliegen voorbij op de fiets. Of ze halen in en kijken niet uit waardoor het net goed gaat.

Goedemorgen! Ik ga maar snel het zwembadje opblazen en er de hele dag in liggen. Wat een warmte weer, wel fijn voor de mensen die nu vakantie hebben in Nederland. Daar kan Spanje oid niet tegenop :)

Deze plukte ik van het internet, warm aan te bevelen

spacer.png

Mogge allemaal. 

18 minuten geleden zei bruchlee:

Interessant. Heb je wellicht een linkje met de volledige route? Kan ik hem via de app gelijk even toevoegen. 

Nu even een paar dagen lekker rustig aan. Al staat er voor aankomende week wel een fietstocht naar de Hollandsche IJsselkering op de planning.  

Rondom de Rottemeren

Fietsroute 178644

Aangeboden door: Groots Genieten

Meer routes in Bleiswijk Zuid-Holland - Nederland

2.44983
  • Like 1
  • Thanks 1

Heet het te maken met het warme weer, wie weet, maar het zou niet mogen zijn. Het wordt vandaag niet downloaden, ik weet niet hoe het bij jullie zit maar bij mij heeft PIA kuren. Sommige servers hebben tot zéér hoge latency, normaal gebruik ik Zwitserland en die gaat soms tot 400

4 uur geleden zei bruchlee:

spacer.png

Ziet er goed uit (zonder alle wielrenners) lol

• Like 1
6 minuten geleden zei Zorro:

Ziet er goed uit (zonder alle wielrenners) lol

Daar ben ik het mee eens, ben zelf niet zo piep en maak gebruik van een Flyer e-bike, lekker rustig rijden ( heb geen huilende kinderen thuis)

moet zelf nog wel eerst plusminus 7 km er naar toe rijden en weer terug 7 km , dus kom gauw aan 45 km zo'n dag

Edited by bruchlee
4 uur geleden zei bruchlee:

Rondom de Rottemeren

Fietsroute 178644

Aangeboden door: Groots Genieten

Meer routes in Bleiswijk Zuid-Holland - Nederland

2.44983

Bedankt. Route inmiddels toegevoegd aan Komoot door het gpx-bestand te importeren.  Ook nog een klein stukje met de veerpont. Altijd leuk. 😀

13 minuten geleden zei Monkie:

Bedankt. Route inmiddels toegevoegd aan Komoot door het gpx-bestand te importeren.  Ook nog een klein stukje met de veerpont. Altijd leuk. 😀

nog wat info vanaf het internet bij route.nl

Omschrijving

Rond de Rottemeren, een stelsel van verbredingen van rivier de Rotte, is een recreatiegebied van ruim 900 hectare aangelegd. De Rottemeren ontstonden na de drooglegging van omliggende polders en de rivier en haar uitlopers liggen een stuk hoger dan de polders door vervening en inklinking. De Eendrachtspolder is aangelegd op een plek die van oudsher altijd landbouwgrond is geweest. Een deel is aangelegd om wateroverlast te voorkomen, maar ook voor recreatie en (top)sport. Na slechts 3 km vanaf de parkeerplaats bij TOP Rottemeren kom je langs molen Tweemanspolder nr. 3, een achtkante grondzeiler maar deze is gebouwd in 1792 Zijn voorganger brandde af in 1792 en in hetzelfde jaar werd de bouw van de nieuwe molen afgerond. In 2009 werd de Tweemanspolder nr. 3 volledig gerestaureerd en maalvaardig gemaakt. Dichtbij zie je ook Tweemanspolder nr. 4 aan. Deze prachtige achtkante grondzeiler is gebouwd in 1722 en is dus zeventig jaar jonger dan nummer 3. Ook deze molen is 2009 volledig hersteld en de molen weer maalvaardig. Hij bemaalt de Tweemanspolder samen met drie andere molens. Je fietst ruim 22 kilometer naar de Eendrachtsmolen. Deze grondzeiler dateert uit 1727. De poldermolen was de bovenmolen van een molengang, maar die bestaat niet meer. Anno 2014 wordt de molen nog wel gebruikt om de Eendrachtspolder mee te bemalen; hij ververst het water voor de Rotte.

vlak voor Tweemanspolder nr. 4  is mijn vrouw  een paar jaar geleden  gevallen ( met als gevolg een paar weken thuiszorg)
spacer.png
Edited by bruchlee

Ik heb mijn muggenbeet een paar dagen geleden stuk gekrabd.... Is hij nu helemaal ontstoken. Lekkere actie... 🙄

27 minuten geleden zei Duken:

Ik heb mijn muggenbeet een paar dagen geleden stuk gekrabd.... Is hij nu helemaal ontstoken. Lekkere actie... 🙄

In de toekomst het huismerk van het Kruitvat/Trekpleister  kopen, werkt bij ons jaren goed en een redelijke prijs voor dit product

spacer.png

• Thanks 1
38 minuten geleden zei bruchlee:

In de toekomst het huismerk van het Kruitvat/Trekpleister  kopen, werkt bij ons jaren goed en een redelijke prijs voor dit product

spacer.png

Bedankt! Die haal ik maandag even op :)

18 uur geleden zei bruchlee:

nog wat info vanaf het internet bij route.nl

Met de veerpont gaat het niet worden, zie ik. Uit de vaart tot 4 oktober 2020 vanwege corona.

29 minuten geleden zei bruchlee:

Gebruik ik zelf ook, ideaal inderdaad. Volgens mij betaalde ik een euro of 3 voor een tube van 75ml.

Als je kijkt hoeveel graden mij mij binnen is dan geeft nu al de temperatuurmeter op 29,5 !!

Mogge Allemaal

Edited by Nobody
4 minuten geleden zei Nobody:

temperatuurmeter op 29,5 !!

Ja het is wel bijzonder warm. Gisterenavond op het stand geweest voor de zonsondergang, was heerlijk warm nog rond 21.30 :)

Nou ik ook , kan er niet goed tegen , erg last van migraine en mijn astma :(
+ de hooikoorts die ook nog mee gaat spelen 

ik hou het liever bij een graad of 25 dat is voor mij wel voldoende 

Helaas ook nog werken met dit weer  , maarjah moet gebeuren , helaas geen airco bij ons op werk 

Hitte..... Ben op mijn zolder aan het werk met 35 graden? Val wel snel af.... 😛 kilo's zweet

• Like 1

Middag allemaal.

Ben wat aan het kijken naar een elektrische fiets. Vooral de modellen waar de accu volledig in het frame is verwerkt spreken mij erg aan. Dat ziet er in ieder geval beter uit dan accu's die op het frame zitten.

Binnenkort eens wat proefritten maken.

• Like 1
56 minuten geleden zei Monkie:

Middag allemaal.

Ben wat aan het kijken naar een elektrische fiets. Vooral de modellen waar de accu volledig in het frame is verwerkt spreken mij erg aan. Dat ziet er in ieder geval beter uit dan accu's die op het frame zitten.

Binnenkort eens wat proefritten maken.

Kijk eens deze film:

https://youtu.be/2v6eRxCfPhw

zelf hebben wij al 8 jaar een Flyer met een derde accu voor extra lange ritten

• Like 1