Jump to content
sjako

Computer opnieuw installeren met XP voor oude software

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik  heb een ondertitelingsprogramma "sub sync"  en een Dazzle voor VHS videobanden om te zetten naar DVD.  echter zijn beide alleen nog maar te gebruiken op Windows XP.  Nu heeft de oude XP zoveel kuren dat er niet meer mee te werken is.     Omdat ik nog een installatie cd  van XP professional heb zou ik, of de huidige opnieuw kunnen installeren, of een bijvoorbeeld  goedkope desktop met windows 7 er op kunnen kopen en daar windows XP opzetten zodat ik weer verder kan met mijn hobby.   Het feit is echter dat ik niet weet of dat nog mogelijk is nu xp al lang niet meer ondersteund wordt en het tweede feit is dat ik niet weet hoe ik een PC opnieuw moet installeren.  Ik heb het vroeger eens geprobeerd maar blijkbaar had ik ook drivers moeten installeren. 

Mijn vragen zijn dus;   1* Is het nog mogelijk om XP op een PC te installeren als ik nog een installatie cd heb?   En 2*  hoe moet ik dat dan doen zodat er ook de drivers bij zitten die ik nodig heb?

Een nieuw programma voor te ondertilelen aanschaffen is geen optie omdat ik al jaren met dit progje werk en ook een Dazzle aanschaffen die op Windiows 10 draait ook niet want ik kan mijn Aow uitkeringkje wel beter gebruiken ook al zegt Mark Rutte dat oudere mensen rijk zijn.

Vind het trouwens raar dat, waar je ook zoekt op internet, er nergens in jip en janneke taal wordt uitgelegd hoe je een PC opnieuw installeert.

Goetjes en alvast hartelijk dan voor jullie spontane uitleg en hulp

Sjako.

Hallo Sjako,

Opnieuw XP installeren kan natuurlijk altijd als je Harde Schijf niet beschadigd is. Alleen op de CD staan waarschijnlijk niet de Servicepack's die je ook nodig hebt om programma's te kunnen draaien en uiteraard heb je Drivers nodig die je dan met een Driver software programma zal moeten installeren. De Servicepack's zijn waarschijnlijk nog wel van 1 of andere site te downloaden, maar het zal best een behoorlijk klusje worden om alles compleet te krijgen. Ik begrijp alleen niet waarom je dit wil blijven doen onder Windows XP, want jouw Dazzle draait denk ik ook wel onder een andere Windows versie, als ik de specificaties lees en Sub Sync vanzelfsprekend ook. 

Edited by Guardian
  • Like 2

Mijn dazzle draait alleen maar op XP professional, Windows XP home en windows 2000 pro met het nieuwste servicepack. en ook het progje "subsync" werkt niet op bijvoorbeeld windows 7 maar alleen nog op XP.  Een oudje dus. Daar u de specificaties van gelezen hebt draaien vanaf Vista.

Ik heb met de installatie cd geprobeerd mijn PC te herstellen maar dat ondersteunt Windows niet meer. De enige keuze was dus opnieuw installeren.  Daar durfde ik dus niet aan te beginnen omdat ik niet wist of dat wel mogelijk was.

Dankzij u weet ik nu dat het wel kan.  Wat de installatie CD betreft die ik bij de PC kreeg ( tweedehands gekocht) is dit volgens mij geen originele want er staat een HEMA merk op. er staat op de hoes "Windows XP prof. servicepack 3" 

Maar welke drivers heb ik dan nodig enkel en alleen voor de PC? dus zonder printer, scanner  etc. maar ik moet natuurlijk wel geluid hebben. Is er ook een mogelijkheid om nu de drivers alvast op een usb te zetten?  en zo ja, hoe moet ik ze dan na de instalatie er weer inzetten?

Sjako

• Like 1

56 minuten geleden zei sjako:

Dankzij u weet ik nu dat het wel kan.  Wat de installatie CD betreft die ik bij de PC kreeg ( tweedehands gekocht) is dit volgens mij geen originele want er staat een HEMA merk op. er staat op de hoes "Windows XP prof. servicepack 3" 

Maar welke drivers heb ik dan nodig enkel en alleen voor de PC? dus zonder printer, scanner  etc. maar ik moet natuurlijk wel geluid hebben. Is er ook een mogelijkheid om nu de drivers alvast op een usb te zetten?  en zo ja, hoe moet ik ze dan na de instalatie er weer inzetten?

Je hebt in ieder geval de complete installatie Windows XP op die CD-rom staan, dus je hoeft niet apart te zoeken naar de Servicepack's. Je kan alle benodigde Drivers downloaden onder deze link. Ik vindt het alleen vreemd wat je zegt over SubSync, want dat progje moet draaien op alle Windows OS.

• Thanks 1

Deze is van medio 2007 en de kleur is rood. De latere zijn zwart of wit en die draaien inderdaad vanaf Vista.  Maar bedankt voor de link waar ik hopelijk mee aan de slag kan.

Kijk eens naar VMPlayer / Workstation Pro. Die draait bij mij zelfs nog een oude windows 98 😁

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Trizomu
      Registerhack laat Windows XP updates ontvangen
      Samenvatting:Een simpele instelling in je register laat Windows Update denken dat je XP-systeem eigenlijk Windows POSReady 2009 is, waardoor je nog vijf jaar updates ontvangt.
      Paul Verstegen
      27 mei 2014

Ontdekt door Wayne Williams van Betanews en bevestigd door onze collega's van ZDNet.com: je kunt Windows Update voor de gek houden door met een simpele hack van het register nog steeds updates te ontvangen voor Windows XP.
      Williams laat weten dat door de hack het systeem lijkt op Windows Embedded POSReady 2009, dat nog tot 9 april 2019 updates krijgt.
      Zelf doen
      Om de hack zelf toe te passen open je Kladblok. Zet daarin onderstaande tekst en sla het bestand op met een .reg-extensie.
      Windows Registry Editor Version 5.00
      [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\WPA\PosReady]
      "Installed"=dword:00000001
      Activeer het bestand door erop te dubbelklikken in Windows Verkenner. Nadat je dit gedaan hebt, start je Windows Update. De software zal dan enkele updates vinden, zoals weergegeven in het screenshot hieronder.

Het screenshot is het resultaat van tests die zijn uitgevoerd door onze collega's bij ZDNet.com. Die tests lijken te werken. Je ziet in de lijst twee updates voor WEPOS (Windows Embedded Point of Service) en Windows POSReady 2009. De andere updates zijn voor Windows Server 2003, dat op dezelfde kernel draait en veel vergelijkbare componenten heeft met Windows XP.
      De hack werkt alleen op 32-bitsystemen. Hoe je de hack implementeert op 64-bit vind je op deze pagina, wat wellicht ook de bron was voor Williams.
      Reactie Microsoft
      Een woordvoerder van Microsoft geeft maandag aan het einde van de dag een reactie. “We werden geattendeerd op een hack met als doel om Windows XP te voorzien van beveiligingsupdates. De updates die kunnen worden geïnstalleerd zijn bedoeld voor Windows Embedded en Windows Server 2003. Ze beschermen Windows XP daarom niet volledig.
      “Gebruikers van Windows XP lopen tevens een aanzienlijk risico op functionaliteitsproblemen bij het installeren van deze updates, omdat ze niet getest zijn voor dat systeem. De beste manier voor XP-gebruikers om hun systeem te beschermen is door het te upgraden naar een moderner besturingssysteem, zoals Windows 7 of Windows 8.1.”
      Bron: http://www.zdnet.be/...ates-ontvangen/
    • By Patrickj
      Goedemiddag,
      Ik las in de telegraaf verschillende stukken over dat zowel windows XP als het gebruik van internet explorer niet veilig is. Weet iemand of dit klopt en wat ik nu het beste kan doen? Want ik draai beide nog.
    • By Deeeemy
      Hallo,
      Mijn vader heeft gisteren een nieuwe computer gekocht van Medion, met Windows 8.1 omdat zijn oude computer nog Windows XP had, en aangezien ze zijn gestopt deze te ondersteunen en omdat zijn computer al meer dan tien jaar in huis staat besloot hij een nieuwe te kopen. Alles geïnstalleerd en wel, maar er is één probleem.
      Ik krijg zijn mail niet aan de praat. Hij wil graag zijn oude opgeslagen ontvangen e-mails en het adressenboek van Outlook Expres weer op de nieuwe computer hebben, en dat is volgens mij ook wel mogelijk. Ik stuit op de volgende problemen.
      Het adressenboek en de oude e-mails heb ik uiteindelijk in Windows live mail kunnen krijgen, maar ik kan geen mail verzenden of ontvangen.
      In Outlook kan ik wel e-mails ontvangen en verzenden, maar daar heb ik het adressenboek en de oude opgeslagen e-mails niet in staan.
      Ik heb dit filmpje gevolgd, maar op het moment dat ik het moet exporteren doet hij het niet. Ik krijg deze twee meldingen, die deze persoon niet krijgt.
      eerst dit : http://gyazo.com/041...1236e689514915b
      en daarna dit :http://gyazo.com/9c4...29f1ed0c6618c09
      Volgens mij is het ook alleen voor de e-mails, en niet voor het adressenboek.
      Heeft iemand enig idee wat ik moet doen?
      Demy.
    • By Ivannah
      Hallo Lieve mensen,
      Ik heb winxp geinstalleerd op mijn pc denkend dat ik de oude gaat overschrijven (vervangen)
      nou bij opstart van de computer zie ik 2 windowsxp en moet een keuze maken.
      de vraag: hoe moet ik een van ze deleten, wat moet ik allemaal doen Lieve mensen
      want 1 van ze is overbodig. Please Help!!!

• Aanbevolen nieuws

• Latest news

• Nu op het forum

• nou daar kan ik op reageren door te zeggen dat hier op duken ook erg veel negatieve volledig niet onderbouwde dingen gezegt kunnen en mogen worden, en dat jullie dat gewoon toestaan kijk ff een paar reacties terug waar iemand zegt dat deze staff mensen bij brein aangeeft ? volledig ongegrond en uit de duim gezogen? waar is jullie objectiviteit dan ? jullie hebben al die idiote dingen gewoon toegelaten hier. Ik kan hier dus gewoon zeggen Guardian is een homo heb hem gisteren nog op straat naakt gezien .... tis een flasher ..... is volledig zonder ook maar iets van beredenering .... maar je maakt er wel mensen erg kwaad mee en dat die dan op je gaan reageren vind ik niet meer als menselijk. Ik zou dan ook voorstellen eens wat ECHTE moderators op Duken te zetten .... niet mensen die mee de brandjes aansteken !!!
    • de    i   (  I  )    is  juist   _ _ I _ A _ I E    woord van 8 letters     fout  :     2/10  K  B
  • ThreadStarter: Movies: Recently Created

Charlie's Angels

• Actie
    • Avontuur

Midway

• Oorlog
    • Historisch

Last Christmas

• Komedie
    • Romantiek

The Mandalorian

• Sci-Fi & Fantasy